Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzImagine de Paul Brennan de la Pixabay
Industria auto spaniolă are mare nevoie de o revizuire amplă pentru a ajunge din urmă rivalii din Europa şi a accelera procesul de electrificare, în condiţiile în care firmele auto au dificultăţi în a se redresa după declinul provocat de pandemie, se arată într-un raport al Asociaţiei Producătorilor Auto din Spania (Anfac), transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Ca şi în alte zone din Europa, producţia auto din Spania a fost afectată în ultimii ani de deficitul de semiconductori, de închiderea temporară a fabricilor şi de perturbările din lanţurile de aprovizionare, în urma pandemiei.
“Nu mai putem irosi timpul. Nu ne permitem să lăsăm să treacă 2023 fără a lua decizii ambiţioase”, a afirmat Wayne Griffiths, şeful Anfac şi director general al Seat, divizie a grupului german Volkswagen. Acesta a avertizat: “Măsurile de cosmetizare nu mai sunt suficiente”.
Printre dificultăţile cu care se confruntă industria auto spaniolă se află vânzările sub estimări de vehicule electrice, o flotă auto învechită – care încetineşte eforturile de reducere a emisiilor şi obiectivele de siguranţă – şi infrastructura insuficientă pentru încărcarea automobilelor electrice, a explicat Griffiths.
În 2022, au fost vândute în Spania aproximativ 78.000 de vehicule hibride plug-in (PHEV) şi vehicule electrice pe baterii (BEV), mult sub ţinta de 120.000 unităţi necesară pentru a îndeplini actualele obiective climatice. În timp ce la nivelul UE ponderea vehiculelor electrice din totalul vânzărilor depăşeşte 20%, în Spania este de doar 9,2%.
“Europa este împărţită în două, iar Spania este mult în urma principalelor pieţe auto”, cum ar fi Germania sau Portugalia, a declarat Griffiths.
Anfac a propus măsuri pentru stimularea vânzărilor de vehicule electrice: subvenţii, reduceri de impozite şi extinderea infrastructurii pentru încărcarea automobilelor electrice.
Industria auto trebuie să încurajeze consumatorii să treacă la automobilele electrice, susţine Griffiths, deşi acesta a admis că, în general, acest tip de vehicule au un preţ ridicat, care descurajează unii potenţiali cumpărători.
“Cred că va fi o democratizare pas cu pas a electromobilităţii. În 2024 şi 2025, vor fi lansate noi modele, la preţuri mai atractive”, a estimat şeful Anfac.
Înmatriculările de autoturisme noi în Spania au înregistrat un declin de 5,4% în 2022, la 813.396 unităţi, arată datele publicate recent de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Exim Banca Românească prelungește până la finalul lunii august oferta unică de economisire care permite…
Grupul Financiar Banca Transilvania a participat pentru prima dată în acest an la exercițiul european…
Statele Unite şi NATO lucrează la un nou mecanism de furnizare de echipamente militare americane…
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care…
Adrian Țuțuianu (PSD) a fost numit vineri în funcția de secretar de stat în cadrul…
Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea, care dețin împreună 5,27% din capitalul social, solicită…
This website uses cookies.
Read More