Auto

Spania: Producătorii auto cer măsuri pentru accelerarea procesului de electrificare

Industria auto spaniolă are mare nevoie de o revizuire amplă pentru a ajunge din urmă rivalii din Europa şi a accelera procesul de electrificare, în condiţiile în care firmele auto au dificultăţi în a se redresa după declinul provocat de pandemie, se arată într-un raport al Asociaţiei Producătorilor Auto din Spania (Anfac), transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Ca şi în alte zone din Europa, producţia auto din Spania a fost afectată în ultimii ani de deficitul de semiconductori, de închiderea temporară a fabricilor şi de perturbările din lanţurile de aprovizionare, în urma pandemiei.

“Nu mai putem irosi timpul. Nu ne permitem să lăsăm să treacă 2023 fără a lua decizii ambiţioase”, a afirmat Wayne Griffiths, şeful Anfac şi director general al Seat, divizie a grupului german Volkswagen. Acesta a avertizat: “Măsurile de cosmetizare nu mai sunt suficiente”.

Printre dificultăţile cu care se confruntă industria auto spaniolă se află vânzările sub estimări de vehicule electrice, o flotă auto învechită – care încetineşte eforturile de reducere a emisiilor şi obiectivele de siguranţă – şi infrastructura insuficientă pentru încărcarea automobilelor electrice, a explicat Griffiths.

În 2022, au fost vândute în Spania aproximativ 78.000 de vehicule hibride plug-in (PHEV) şi vehicule electrice pe baterii (BEV), mult sub ţinta de 120.000 unităţi necesară pentru a îndeplini actualele obiective climatice. În timp ce la nivelul UE ponderea vehiculelor electrice din totalul vânzărilor depăşeşte 20%, în Spania este de doar 9,2%.

“Europa este împărţită în două, iar Spania este mult în urma principalelor pieţe auto”, cum ar fi Germania sau Portugalia, a declarat Griffiths.

Anfac a propus măsuri pentru stimularea vânzărilor de vehicule electrice: subvenţii, reduceri de impozite şi extinderea infrastructurii pentru încărcarea automobilelor electrice.

Industria auto trebuie să încurajeze consumatorii să treacă la automobilele electrice, susţine Griffiths, deşi acesta a admis că, în general, acest tip de vehicule au un preţ ridicat, care descurajează unii potenţiali cumpărători.

“Cred că va fi o democratizare pas cu pas a electromobilităţii. În 2024 şi 2025, vor fi lansate noi modele, la preţuri mai atractive”, a estimat şeful Anfac.

Înmatriculările de autoturisme noi în Spania au înregistrat un declin de 5,4% în 2022, la 813.396 unităţi, arată datele publicate recent de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Articole recente

Ucraina a atacat conducta de petrol Druzhba din regiunea Bryansk, provocând „daune extinse prin incendiu”

Ucraina a atacat conducta de petrol Druzhba din regiunea Bryansk din Rusia, provocând „daune extinse…

23 de secunde ago

Prim-ministrul japonez Ishiba demisionează după o serie de înfrângeri electorale dureroase

Prim-ministrul japonez Shigeru Ishiba a declarat duminică că a decis să demisioneze, inaugurând o perioadă…

4 minute ago

Parlament-moţiune de cenzură/Simion, discurs de la tribuna Parlamentului, deşi anunţase că parlamentarii opoziţiei nu intră în sala de şedinţe

Preşedintele AUR, George Simion, care anunţa că parlamentarii opoziţiei nu intră în sala de şedinţe…

11 minute ago

Parlament-moţiune de cenzură/Bolojan: Nu mai blocaţi munca Guvernului cu moţiuni de tip Caţavencu; Moţiunea de cenzură pe sănătate – plină de contradicţii – video

Premierul Ilie Bolojan a declarat, duminică, în plenul Parlamentului, că, azi, clasa politică se va…

15 minute ago

Parlament-moțiune de cenzură/Grindeanu: PSD nu va vota nicio moțiune, pentru că refuzăm haosul

PSD nu va vota nicio moțiune, pentru că refuză haosul, a declarat, duminică, în Parlament,…

20 de minute ago

Estonia se pregătește pentru o posibilă reducere a trupelor americane în Europa

Țările europene care se învecinează cu Rusia ar trebui să se pregătească pentru posibilitatea ca…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More