Afaceri

Studiu: 88% dintre români cred că femeile sunt potrivite pentru a conduce afaceri într-o măsură mare sau foarte mare

88% dintre români cred că femeile sunt potrivite pentru a conduce afaceri într-o măsură mare sau foarte mare, iar 89% dintre ei consideră că afacerile conduse de către manageri sau acționari femei sunt de încredere, potrivit unui studiu de piață realizat de către IZI data în luna februarie 2020, prin metodologia CAWI, pe un eșantion reprezentativ național urban, în rândul a 1008 respondenți (eroare de eșantionare de 3,1%). Conform studiului, 84% dintre participanții la cercetare, reprezentând mediul urban la nivel național, nu văd nicio problemă în a avea drept superior o femeie, în timp ce doar 2% refuză această ipostază.

Studiul inițiat de către think tank-ul VERTIK, fondat de Daniela Șerban, și-a propus să măsoare nivelul încrederii și al prejudecății față de antreprenoriatul feminin, un domeniu în care România are performanțe bune raportate la media europeană. Astfel, conform unor cercetări recurente la nivel internațional, România are un procent de femei antreprenoare sau acționari în afaceri peste media unor țări precum Germania sau Franța.

Atât rapoartele oficiale, cât și rezultatele studiului, ne arată că România are o resursă majoră de competitivitate în femeile antreprenoare. Ține de noi să transformăm acest potențial într-un vector de creștere economică, după modele deja testate în Canada, Spania sau Polonia” ne-a declarat Daniela Șerban, președinte și co-fondator Vertik.

Încrederea în capacitățile femeilor din zona de business este direct proporțională cu nivelul de educație și veniturile, dar descrește odată cu vârsta. Dacă 62% dintre tineri au foarte mare încredere într-o afacere condusă de către o femeie, doar 37% dintre persoanele peste 55 de ani le împărtășesc părerea. Aproape 50% dintre persoanele cu studii superioare au încredere totală în potențialul afacerilor conduse de către femei, spre deosebire de persoanele cu studii medii, unde procentul este de doar 32%. Cel mai mare nivel de încredere în femeile antreprenoare apare în rândul respondenților cu venituri de peste 1.000 de euro pe lună, dintre care 44% au încredere deplină în abilitatea femeilor de a porni, conduce și administra o afacere. Domeniile în care femeile antreprenor și manager sunt văzute drept competente sunt: HORECA, sănătatea, educația, marketingul și profesiile liberale. La capătul listei sunt domeniile tehnice: ingineria, transporturile, construcțiile sau agricultura. Femeile sunt investite cu un grad maxim de încredere mai ales de către persoanele care nu se află într-o relație și nu au copii, într-un procent de peste 45%. Cu toate acestea, respondenții aflați într-o relație de cuplu și părinții acordă încredere mare afacerilor conduse de către femei în proporție de peste 40%.

Vedem în aceste cifre o oportunitate care trebuie să se regăsească în politicile economice și sociale ale României. Acest studiu este un prim pas pe care VERTIK îl face în analiza unor domenii ale economiei și societății românești în care datele sunt superficiale, uneori contradictorii. Astfel, deciziile politice sunt, în consecință, de multe ori, luate rapid și fără fundamentare. Cred că avem de câștigat, ca țară, dacă valorificăm potențialul femeilor antreprenoare, mai ales în sectoare economice cu potențial competitiv: IT&C, cercetare, inovare tehnologică, zone încă puternic segregate” a mai declarat Daniela Șerban. „Ne propunem pentru acest an, pe de o parte, să punem aceste cifre în context: să analizăm în detaliu, statistic și calitativ, evoluția din ultimii ani a antreprenoriatului feminin. Pe de altă parte, avem nevoie de programe naționale sincronizate la programele Uniunii Europene. Avem dovada că femeile pot schimba România prin business. Avem încrederea românilor în acest sens. Practic, mai avem nevoie doar de politici publice care să accelereze schimbarea”.

Grupul de inițiativă în politici publice VERTIK va prezenta concluziile amănunțite ale cercetării în cadrul unui eveniment dedicat, luni 9 martie, de la ora 9:30. La eveniment vor participa: Wargha Enayati, Fondator Regina Maria, Ana Maria Mihăescu, Membru CA Raiffeisen Bank și Medlife, Corneliu Bodea, Președinte Centrul Român al Energiei, alături de o sumă de reprezentanți ai mediului de business și academic.

VERTIK pentru Viitor este un grup de inițiativă în politici publice, fondat de Daniela Șerban, care își propune să contureze o viziune pe termen lung pentru România, pornind de la punctele noastre forte și oportunitățile internaționale. Cel mai nou think tank pentru economie și antreprenoriat va analiza și propune soluții pentru ca România să-și atingă potențialul și să devină o națiune prosperă. Grupul include o echipă de cercetare și analiză independentă, societatea civilă și mediul antreprenorial.

IZI data este o agenție de studii de piață al cărei scop este să democratizeze cercetarea de piață, făcând-o ușor de folosit și de înțeles, atât pentru branduri consacrate, dar mai ales pentru start-up-uri, antreprenori, ONG-uri și antreprenori sociali. IZI data utilizează instrumente agile, intuitive, precum și cele de tip DIY.

Articole recente

Şedinţa coaliţiei: Pachetul 2 de măsuri de reformă urmează să fie aprobat după rectificarea bugetară (surse Agerpres)

Coaliţia de guvernare a stabilit miercuri ca pachetul 2 de măsuri de reformă să fie…

6 minute ago

Ministrul Energiei, la listarea obligaţiunilor Electrica: Aceşti bani vor ajunge înspre consolidarea capacităţilor de producţie a energiei

Banii obţinuţi din listarea obligaţiunilor Electrica vor fi folosiţi pentru a consolida capacităţile de producţie…

49 de minute ago

Citi lansează instrumente de inteligență artificială pentru angajații săi din România

Citi a anunțat lansarea a trei noi instrumente de inteligență artificială generativă (GenAI) pentru angajații…

52 de minute ago

Electrica listează la Bursa de Valori București cea mai mare emisiune de obligațiuni verzi, corporative și non-financiare, în valoare de 500 de milioane de euro

Electrica, companie de referință în economia națională și un actor major pe piața de distribuție,…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More