Afaceri

STUDIU: 90% dintre angajații români cu vârste între 25 și 45 ani consideră ca brandul personal îi ajută să obțină un job mai bun 

În actualul context marcat de pandemie, perioade de carantină și presiune socio-economică, 49% dintre angajații între 25 și 45 de ani consideră că reputația personală este mai importantă pentru dezvoltarea carierei decât înainte de începutul crizei. Dintre aceștia, 31% investesc deja în construcția unui brand personal pentru a-și asigura șanse mai bune. Datele sunt extrase dintr-un studiu realizat de BrandingUP – un proiect de learning privind reputația personală.

Cu toate că acordul asupra importanței reputației personale a fost majoritar, conform datelor extrase din studiul BrandingUP, 69,4% dintre respondenți nu au investit încă în construcția unui brand personal.

Principalele argumente identificate de angajați în favoarea unei investiții susținute în reputația personală sunt faptul că aceasta construiește încredere și credibilitate în fața clienților și a partenerilor de business (79,6%), rețeaua de contacte care se creează în urma implementării strategiei de comunicare a brandului personal (50%), dar și vizibilitatea dobândită odată cu creșterea expunerii în piață (42,6%). În plus, au mai fost indicate drept beneficii și creșterea directă sau indirectă a veniturilor, creșterea autorității în domeniul de activitate și a autonomiei personale, dar și îmbunătățirea controlului în situații de criză.

”Suntem plăcut surprinși de faptul că există o apreciere atât de mare a importanței reputației personale atât din partea angajaților, cât și a angajatorilor. Am observat această creștere încă de anul trecut, iar sutele de cursanți pe care i-am avut de la începutul crizei au venit să dovedească interesul crescut față de acest instrument. Am vrut însă să avem o imagine cât mai clară a trendului pe care l-am identificat, precum și a provocărilor pe care le întâmpină cei care doresc să își construiască un brand personal. De asemenea, este îmbucurător faptul că, dintre cei aproape 70% care încă nu au început să utilizeze acest instrument, jumătate afirmă că ar fi interesați să înceapă investiția în propriul brand.”- Alina Stoian, Fondator BrandingUP. Personal brand strategist.

Una dintre cele mai importante concluzii ale cercetării a fost relevanța atribuită reputației personale în procesul de recrutare. Astfel, aproape 90% dintre angajatori au răspuns că acordă o importanță deosebită angajaților cu branduri personale puternice. Mai mult, 34,3% dintre aceștia consideră reputația personală ca fiind esențială în succesul afacerii și în conturarea imaginii companiei.

“Mai mult ca oricând, reputația personală și brandul personal reprezintă un diferențiator puternic într-un proces de recrutare, mai ales când vorbim de poziții de management sau experți de top. Oamenii investesc din ce în ce mai mult în capitalul lor de imagine de pe piața muncii, prin participarea ca speakeri la evenimente și conferințe, prin articole publicate, prin expunere în media. S-a produs o schimbare importantă de la maniera clasică de a aplica pentru un job – CV foarte impresionant postat pe LinkedIn, spre maniere îndrăznețe – oamenii caută să apară pe Google, iar recrutorii din marile companii îi abordează cu prioritate pe aceștia.”, susține și Luiza Müller, HR Director, Orange România.

La studiu au participat aproximativ 200 de manageri de top, antreprenori, dar și specialiști liber profesioniști sau angajați din domenii variate – IT, banking, marketing și comunicare, avocatură, agricultură, consultanță și chiar administrație publică. Dintre respondenți 36.11% reprezintă angajatorii. Studiul a fost realizat în perioada Septembrie-Octombrie 2020.

De asemenea, a fost realizat un focus grup de 30 cu răspunsuri de la respondenți din străinătate, cu precădere din Spania, Italia și Portugalia, dar și din state cu culturi corporative diferite, precum Austria, Olanda, Elveția sau Turcia. Ideea testării opiniei internaționale despre reputația personală a venit din dorința de a face o comparație între trendurile existente în alte state, cu o istorie mai bogată în abordarea reputației personale, și curentul înregistrat în România. Concluzia reieșită este că trendul este similar cu țările incluse în focus grup, diferențele fiind de 2-5 %.

Articole recente

Franţa şi Germania propun noi sancţiuni europene împotriva Rusiei, care să vizeze şi compania Lukoil

Franţa şi Germania propun ca Uniunea Europeană să vizeze Lukoil, o companie petrolieră rusă prezentă…

10 ore ago

Franța/ Guvernul Bayrou a pierdut votul de încredere; premierul își va prezenta demisia

Deputații francezi au răsturnat guvernul, respingând luni votul de încredere solicitat de prim-ministrul François Bayrou…

10 ore ago

Justiţia americană confirmă în apel condamnarea lui Trump la plata a 83 de milioane de dolari pentru defăimare

O curte de apel din New York a confirmat luni o decizie anterioară pronunţată împotriva…

11 ore ago

Viktor Orban propune transformarea UE într-o structură cu cercuri concentrice

Premierul ungar Viktor Orban a sugerat transformarea structurii Uniunii Europene într-una a cercurilor concentrice şi…

11 ore ago

Xi Jinping îndeamnă BCRIS “să reziste oricăror forme de protecţionism”

Preşedintele chinez Xi Jinping a cerut ţărilor BRICS să "reziste tuturor formelor de protecţionism", la…

11 ore ago

Senat/Adoptare tacită: Acordul administraţiei locale, obligatoriu pentru activităţile economice ale operatorilor de jocuri de noroc

Plenul Senatului a adoptat tacit, luni, o propunere legislativă prin care se stabileşte obligativitatea acordului…

11 ore ago

This website uses cookies.

Read More