Afaceri

STUDIU: 90% dintre angajații români cu vârste între 25 și 45 ani consideră ca brandul personal îi ajută să obțină un job mai bun 

În actualul context marcat de pandemie, perioade de carantină și presiune socio-economică, 49% dintre angajații între 25 și 45 de ani consideră că reputația personală este mai importantă pentru dezvoltarea carierei decât înainte de începutul crizei. Dintre aceștia, 31% investesc deja în construcția unui brand personal pentru a-și asigura șanse mai bune. Datele sunt extrase dintr-un studiu realizat de BrandingUP – un proiect de learning privind reputația personală.

Cu toate că acordul asupra importanței reputației personale a fost majoritar, conform datelor extrase din studiul BrandingUP, 69,4% dintre respondenți nu au investit încă în construcția unui brand personal.

Principalele argumente identificate de angajați în favoarea unei investiții susținute în reputația personală sunt faptul că aceasta construiește încredere și credibilitate în fața clienților și a partenerilor de business (79,6%), rețeaua de contacte care se creează în urma implementării strategiei de comunicare a brandului personal (50%), dar și vizibilitatea dobândită odată cu creșterea expunerii în piață (42,6%). În plus, au mai fost indicate drept beneficii și creșterea directă sau indirectă a veniturilor, creșterea autorității în domeniul de activitate și a autonomiei personale, dar și îmbunătățirea controlului în situații de criză.

”Suntem plăcut surprinși de faptul că există o apreciere atât de mare a importanței reputației personale atât din partea angajaților, cât și a angajatorilor. Am observat această creștere încă de anul trecut, iar sutele de cursanți pe care i-am avut de la începutul crizei au venit să dovedească interesul crescut față de acest instrument. Am vrut însă să avem o imagine cât mai clară a trendului pe care l-am identificat, precum și a provocărilor pe care le întâmpină cei care doresc să își construiască un brand personal. De asemenea, este îmbucurător faptul că, dintre cei aproape 70% care încă nu au început să utilizeze acest instrument, jumătate afirmă că ar fi interesați să înceapă investiția în propriul brand.”- Alina Stoian, Fondator BrandingUP. Personal brand strategist.

Una dintre cele mai importante concluzii ale cercetării a fost relevanța atribuită reputației personale în procesul de recrutare. Astfel, aproape 90% dintre angajatori au răspuns că acordă o importanță deosebită angajaților cu branduri personale puternice. Mai mult, 34,3% dintre aceștia consideră reputația personală ca fiind esențială în succesul afacerii și în conturarea imaginii companiei.

“Mai mult ca oricând, reputația personală și brandul personal reprezintă un diferențiator puternic într-un proces de recrutare, mai ales când vorbim de poziții de management sau experți de top. Oamenii investesc din ce în ce mai mult în capitalul lor de imagine de pe piața muncii, prin participarea ca speakeri la evenimente și conferințe, prin articole publicate, prin expunere în media. S-a produs o schimbare importantă de la maniera clasică de a aplica pentru un job – CV foarte impresionant postat pe LinkedIn, spre maniere îndrăznețe – oamenii caută să apară pe Google, iar recrutorii din marile companii îi abordează cu prioritate pe aceștia.”, susține și Luiza Müller, HR Director, Orange România.

La studiu au participat aproximativ 200 de manageri de top, antreprenori, dar și specialiști liber profesioniști sau angajați din domenii variate – IT, banking, marketing și comunicare, avocatură, agricultură, consultanță și chiar administrație publică. Dintre respondenți 36.11% reprezintă angajatorii. Studiul a fost realizat în perioada Septembrie-Octombrie 2020.

De asemenea, a fost realizat un focus grup de 30 cu răspunsuri de la respondenți din străinătate, cu precădere din Spania, Italia și Portugalia, dar și din state cu culturi corporative diferite, precum Austria, Olanda, Elveția sau Turcia. Ideea testării opiniei internaționale despre reputația personală a venit din dorința de a face o comparație între trendurile existente în alte state, cu o istorie mai bogată în abordarea reputației personale, și curentul înregistrat în România. Concluzia reieșită este că trendul este similar cu țările incluse în focus grup, diferențele fiind de 2-5 %.

Articole recente

Topul celor mai bune orașe pentru Generația Z 

Bangkok, Thailanda, este orașul numărul 1 pentru Generația Z, în parte datorită scorurilor sale ridicate…

58 de minute ago

Canada a eliminat multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA

Canada a eliminat vineri multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA, marcând un pas semnificativ…

o oră ago

Cancelarul Merz, despre un acord de pace în Ucraina: Suntem la o distanţă de 10 kilometri şi am parcurs, poate, primii 200 de metri

Cancelarul german Friedrich Merz a descris eforturile de a ajunge la un acord de pace…

o oră ago

Muncitorii străini au impulsionat economia zonei euro, afirmă Christine Lagarde

Preşedinta Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, a declarat sâmbătă, la simpozionul anual al Rezervei Federale…

2 ore ago

În spatele importurilor masive de petrol rusesc ale Indiei: cel mai bogat om din Asia (Al Jazeera)

Importurile de țiței rusesc ale Reliance au crescut de la 3% înainte de războiul din…

2 ore ago

Un atac cu drone ucrainene provoacă un incendiu și reducerea capacității centralei nucleare rusești de la Kursk

Un atac cu drone ucrainene a provocat un incendiu de scurtă durată la centrala nucleară…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More