Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzDoar 38% dintre români își urmăresc cheltuielile și le prioritizează corect. Românii își doresc mai multă educație financiară, dar nu apelează la experți, potivit unui studiu privind cunoștințele financiare ale românilor, realizat de Banca Comercială Română împreună cu compania de cercetare Unlock Market Research, care arată că românii își doresc mai multă educație financiară, dar nu apelează la experți.
Datele studiului indică faptul că 1 din 2 români preferă să ceară sfaturi financiare de la familie și prieteni, în timp ce doar 24% dintre români solicită consultanță financiară specializată. În plus, mai mult de jumătate dintre românii care pun bani deoparte nu folosesc un serviciu financiar dedicat economiilor, iar 27% dintre ei preferă să economisească banii cash.
Studiul stă la baza dezvoltării campaniei BCR “Pentru o Românie inteligentă financiar”, prin care banca își propune să ofere românilor perspectivele construcției unui viitor inteligent financiar.
Cercetarea evidențiază o nevoie de facilitare a accesului la informații financiare, pentru că lipsa sfaturilor specializate îi expune pe români la vulnerabilitate, iar alegerile financiare greșite le afectează nivelul de satisfacție și calitatea vieții. Studiul realizat în august 2021 prezintă o serie de cunoștințe și comportamente asociate cu educația financiară:
Campania BCR “Pentru o Românie inteligentă financiar” urmărește să ofere românilor idei și resurse practice de inteligență financiară. Într-o primă fază, campania promovează sfaturi concrete de educație financiară, ce vor rula în spațiul online și TV sub forma unor mesaje de utilitate publică. Mai jos, patru dintre cele mai importante sfaturi:
„O viață mai bună se poate atinge, în primul rând, prin educație. Nu putem să le oferim șansa unei vieți mai bune celor dragi de lângă noi, clienților noștri, decât dacă, mai întâi de toate, punem bazele inteligenței financiare. Este pasul esențial pe care trebuie să-l facem pentru a-i putea determina pe români să fie conștienți de importanta educației financiare. La 5 ani de “Școala de Bani”, un program prin care am oferit educație financiară pentru aproape 500.000 de oameni, suntem pregătiți să le spunem clienților cum pot face alegeri financiare inteligente și să creăm premisele unei schimbări în societate în ceea ce privește gestionarea banilor.
Credem că e timpul ca educația financiară să treacă din zona teoretică în cea practică. Din cărți în agențiile bancare, și de acolo în viața clienților noștri, mai ales în acest context dificil, generat de pandemie. Românii trebuie să știe concret cum să-și organizeze viața financiară, cum să-și planifice viitorul, când trebuie să acceseze un credit și, mai ales, când NU trebuie să ia un împrumut sau orice alt produs financiar-bancar, la ce resurse pot să apeleze și cu ce îi putem ajuta în atingerea unei vieți mai bune. Acesta este fundamentul campaniei BCR <<Pentru o Românie inteligentă financiar!>>”, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.
BCR a implementat în rețeaua de sucursale o platformă dezvoltată de laboratoarele sale digitale, care utilizează soluții avansate de analiză ce pot oferi cu adevărat perspectiva unor alegeri financiare inteligente. Cu suportul acestei platforme și a pregătirii în educație financiară, experții BCR vor putea să ofere clienților informații și soluții concrete pentru o viață financiară mai bună. În același timp, pe website-ul BCR este implementat un calculator al regulei 50/30/20, care îi poate ajuta pe cei interesați să-și măsoare nivelul de echilibru financiar.
Studiul Unlock Market Research a fost realizat la cererea BCR în luna august 2021, pe un eșantion de 800 de persoane, reprezentativ la nivelul populației cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, din mediul urban. Cercetarea a scos în evidență și faptul că:
Cu toate eforturile din ultimii ani, studiile arată că românii se află încă pe ultimul loc la educație financiară în Europa. De exemplu, ultimul studiu realizat de Banca Mondială la nivelul Uniunii Europene şi prezentat în cadrul celei de a doua ediţii a European Money Week din 2018 a plasat România pe ultimul loc din 127 de țări evaluate.
* *
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.
BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 18 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 370 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori.
Operatorul bursier european Euronext a depus o ofertă voluntară pentru achiziţionarea tuturor acţiunilor Bursei din…
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…
Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…
Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…
Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…
This website uses cookies.
Read More