Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzConform celui de-al doilea studiu anual AI la Locul de muncă (AI at Work) realizat de Oracle şi Future Workplace, o firmă de cercetare care pregăteşte lideri în caz de probleme în recrutarea, dezvoltarea şi implicarea angajaţilor, arată că oamenii au mai multă încredere în roboţi decât în managerii lor. Studiul realizat pe 8.370 de angajaţi, manageri şi lideri de resurse umane din 10 ţări, a constatat că AI a schimbat relaţia dintre oameni şi tehnologie la locul de muncă şi că redefinește rolul pe care echipele şi managerii de resurse umane trebuie să-l joace în atragerea, păstrarea şi dezvoltarea talentelor, potrivit unui comunicat de presă.
Cele mai recente progrese în înţelegerea mecanismelor şi a inteligenţei artificiale sunt integrate rapid în viaţa de zi cu zi, ceea ce duce la o schimbare masivă în modul în care oamenii interacţionează cu tehnologia şi cu echipele lor. Relaţia dintre oameni şi roboți este redefinită la locul de muncă şi nu există o abordare unică aplicabilă tuturor pentru a gestiona cu succes această schimbare. În schimb, companiile trebuie să se asocieze cu organizaţia lor de resurse umane pentru a personaliza abordarea implementării AI la locul de muncă pentru a răspunde aşteptărilor legate de schimbare ale echipelor lor din întreaga lume, potrivit aceleși surse.
„Departamentele de resurse umane din cadrul companiilor din România încep să adere la trendul de a adopta soluţii care includ AI, fie că discutăm de chatbots sau de predictibilitate în procese de career development sau talent retention. Părerea mea este că va fi unul din trendurile care vor marca transformările digitale ale companiilor din România prin automatizări de procese şi prin simplificări ale fluxurilor departamentelor de resurse umane. Da, suntem în stadii incipiente când vine vorba de adoptare a soluţiilor cu componente de AI integrate, însă dacă ne vom alinia cu trendurile din domeniu, în câţiva ani, aproape toate companiile vor folosi cel puțin o mică parte de AI pentru a le face viaţa mai uşoară angajaţilor lor”, spune Adrian Niga, Senior Account Manager, Human Capital Management Solution, Oracle România.
AI schimbă relaţia dintre oameni şi tehnologie la locul de muncă
În comunicat se mai precizează: “Spre deosebire de temerile obişnuite cu privire la modul în care AI va avea impact asupra locurilor de muncă, angajaţii, managerii şi liderii de resurse umane din întreaga lume raportează integrarea rapidă a AI la locul de muncă şi mulţi o întâmpină cu entuziasm şi optimism.
Angajaţii au mai mare încredere în roboţi decât în managerii lor
Adoptarea tot mai mare a AI la locul de muncă are un impact semnificativ asupra modului în care angajaţii interacţionează cu managerii lor. Drept urmare, rolul tradiţional al echipelor de resurse umane şi al managerului se schimbă.
Rolul AI: organizaţiile trebuie să simplifice şi să asigure securitatea AI pentru a rămâne competitivi
Impactul AI la locul de muncă este abia la început şi pentru a profita de cele mai recente progrese în ceea ce priveşte AI, organizaţiile trebuie să se concentreze pe simplificarea şi securizarea AI la locul de muncă pentru a nu risca să rămână în urmă.
„În ultimii doi ani, am constatat că angajaţii au devenit mai optimişti pe măsură ce au adoptat AI la locul de muncă, iar departamentul de HR conduce această iniţiativă. Studiul din 2019 arată că AI redefineşte nu doar relaţia dintre angajat şi manager, ci şi rolul unui manager într-un loc de muncă condus de AI. Conform studiului, managerii vor rămâne relevanţi în viitor dacă se vor concentra pe a fi umani şi a folosi abilităţile lor personale, lăsând pe seama roboţilor abilităţile tehnice şi sarcinile de rutină,” a declarat Dan Schawbel, director de cercetare la Future Workplace.
“Rezultatele noastre din 2019 dezvăluie faptul că companiile care privesc deja în viitor valorifică deja puterea AI. Întrucât angajaţii şi managerii folosesc puterea inteligenţei artificiale la locul de muncă, ei trec de la frică la entuziasm, deoarece văd posibilitatea de a fi eliberaţi de multe dintre sarcinile lor de rutină şi de a avea mai mult timp pentru a rezolva problemele de afaceri critice pentru întreprindere,” adaugă Jeanne Meister, fondator Future Workplace.
Metodologie
Rezultatele cercetării se bazează pe un sondaj global realizat de Savanta în perioada 2 iulie – 9 august 2019. În total, 8.370 au finalizat sondajul. Studiul a fost administrat online, desfăşurându-se în 10 ţări diferite (şi în şase limbi). Angajaţii cu normă întreagă între 18 şi 74 de ani au fost eligibili să participe. Sondajul a vizat lideri, manageri şi angajaţi HR. Respondenţii sunt recrutaţi printr-o serie de mecanisme diferite, prin diverse surse pentru a se alătura grupurilor şi pentru a participa la sondajele de cercetare de piaţă. Toţi participanţii au trecut printr-un proces dublu de înscriere şi au finalizat în medie 300 de puncte după analizarea datelor înainte de a participa la sondaje. Respondenţii sunt invitaţi să participe prin e-mail şi li se oferă un mic stimulent monetar pentru a face acest lucru.”
Operatorul bursier european Euronext a depus o ofertă voluntară pentru achiziţionarea tuturor acţiunilor Bursei din…
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…
Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…
Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…
Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…
This website uses cookies.
Read More