Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzOpt din zece români nu se simt apreciați de colegi, șase din 10 români spun că prietenii nu le mulțumesc atunci când fac un lucru pentru ei, iar șapte din 10 nu se simt apreciați de rude, arată un studiu OTP Bank România, care a analizat, la nivel național, cultura recunoștinței la români: când, cum și cât de mult spun aceștia “mulțumesc”, atât în mediul online, cât și offline.
În România cultura recunoștinței este percepută diferit în funcție de generații. Generația Z consideră mulțumirea și recunoștința ca fiind gesturi normale, neavând dificultăți în a le exprima, iar Millenials o percep ca o formă de respect, politețe. Cei cu vârste între 31 și 45 de ani se lasă ghidați de karma și de dorința sau așteptarea ca gestul să fie întors și răsplătit într-o formă sau alta, în timp ce targetul senior interpretează recunoștința mai degrabă în sensul schimbului reciproc de favoruri, ca pe o datorie.
Deși 92% dintre români sunt de acord că este un semn de bună creștere să mulțumești, în ultima săptămână doar jumătate dintre români au zis ”mulțumesc” persoanelor apropiate din familie, precum partenerului sau părinților și doar șase din zece unui străin.
În România, femeile spun mai des decat bărbații “mulțumesc” (78% vs. 65%) și zâmbesc mai mult în situațiile de zi cu zi (68% vs. 54%). Dar cei care își arată cel mai des recunoștința sunt aceia cu vârste de peste 60 de ani. Aceștia spun aproape întotdeauna “mulțumesc” (93% vs. 79% alte categorii) și zâmbesc mult mai mult decât celelalte categorii de vârste (70% vs. 57% total categorii).
Românilor le lipsește cultura recunoștinței, aceștia neștiind să își manifeste gratitudinea în numeroase situații. Conform studiului, există mai multe bariere care îi împiedică să-și manifeste recunoștința: invidia, egoismul, lipsa educației, teama de a nu rămâne dator și mulțumirea văzută ca un semn de slăbiciune.
Studiul a fost realizat în vara și toamna anului curent, pe un eșantion reprezentativ la nivel național pe sex, vârstă și regiuni. Mărimea eșantionului: 824 interviuri, 202 rural și 622 urban, cu o marjă de eroare: +/- 3.70%, la un nivel de încredere de 95%.
Ținând cont de contextul național, OTP Bank România a lansat Banca de mulțumiri, o platfomă de conținut populată cu mulțumiri în diverse formate (gif, video, foto, audio). Bancademultumiri.ro își propune să sporească frecvența mulțumirilor în online – conținutul platformei fiind prezent în momentul de față și în chat-urile Facebook, Instagram, Linkedin – și să îndemne oamenii să creeze conținut nou în jurul amabilității.
Diana Mișa, Director HR OTP Bank România, a declarat: “Ne-am luat un angajament pe un an de zile de a contribui la cultura recunoștinței în România.” Ea a precizat că demersul este pur social: “Nu ne-am propus obiective de business legate de acest proiect.”.
Oficialul OTP a precizat că studiul va fi reluat peste un an.
Investiția, până în prezent, în platforma Banca de mulțumiri a fost de 50.000 de euro. Platforma a strâns 200.000 de vizualizări în trei zile.
Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) - direcție în cadrul Autorității Naționale pentru…
Cu puține zile în urmă, România a primit confirmarea, din partea agențiilor de rating, că…
Numele si sediul Societatii Vizate INFINITY CAPITAL INVESTMENTS S.A., societate pe actiuni, inregistrata si functionand…
România intra în ultima lună de vară cu preţuri mai mari la multe categorii de…
Ministrul de externe german Johann Wadephul a cerut joi guvernului israelian să permită o "ameliorare…
Preşedintele Nicuşor Dan va avea o discuţie vineri, la Palatul Cotroceni, cu reprezentanţii magistraţilor privind…
This website uses cookies.
Read More