Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzAmânarea plății obligațiilor fiscale fără instituirea accesoriilor până la 30 de zile de la încetarea situației de urgență este considerată cea mai utilă măsură luată de guvern în contextul pandemiei COVID-19 de către 90% dintre companiile respondente în cadrul studiului Barometrul de HR, realizat de PwC România.
“Mediul de afaceri se confruntă cu un climat imprevizibil, fără precedent, care duce la o scădere neașteptată a veniturilor într-un termen scurt. Multe companii găsesc cu greu soluții pentru a-și asigura lichidități și au nevoie de sprijinul guvernului. Amânarea plății taxelor reprezintă o gură de oxigen în aceste condiții. În continuare, va fi nevoie de alte măsuri pentru a combate efectele negative ale pandemiei COVID-19. Totuși așteptările trebuie să rămână realiste, raportate la posibilitățile bugetare. Spun asta pentru că în ultimii ani, deși am avut creștere economică, a fost aplicată o politică fiscală prociclică care a dus la restrângerea spațiului fiscal, limitând mijloacele de intervenție ale guvernului într-o situație de criză, așa cum este cea pe care o traversăm acum”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
În ceea ce privește impactul măsurilor luate de autorități în contextul pandemiei COVID-19, marea majoritate a respondenților au apreciat ca benefice și alte măsuri luate în zona fiscală, astfel:
”În contextul crizei actuale, măsuri precum folosirea Spațiului Privat Virtual pentru emiterea documentelor, depunerea declarațiilor online și arhivarea electronică sunt necesare în relația autorități – contribuabili. Recent, guvernul a adoptat o ordonanță de urgență, încă nepublicată, prin care autoritățile și instituțiile publice sunt obligate să accepte documentele semnate cu semnătură electronică, trimise online de firme și persoane fizice. Știm, de asemenea, că anul acesta administrația fiscală are în pregătire mai multe proiecte de digitalizare pentru a fi aplicate. Sperăm că tot acest proces de digitalizare a serviciilor publice va fi accelerat în perioada următoare pentru că este în avantajul autorităților și al contribuabililor atât din perspectiva simplificării interacțiunii, precum și a reducerii costurilor”, a arătat Daniel Anghel, Partener, liderul serviciilor fiscale și juridice PwC România.
În ceea ce privește măsurile propuse public de mediul de afaceri, companiile au răspuns astfel:
”Măsurile luate până acum pentru a sprijini companiile vizează problemele identificate pe termen scurt, având aplicabilitate pe perioada stării de urgență și încă 30 de zile după încheierea ei. Este evident că trebuie analizate, cât mai repede, alte măsuri fiscale care să ajute mediul de afaceri pe termen mai lung și, în acest scop, ne putem uita la ceea ce fac alte state din Europa și să preluăm bune practici din experiența lor. De exemplu, măsurile pentru optimizarea fluxului de numerar ar trebui să fie primele luate în calcul, cum ar fi compensarea sumelor plătite în plus sau de rambursat cu obligații fiscale curente sau rambursarea cu celeritate a acestora”, a declarat Andreea Mitiriță, Partener Servicii fiscale PwC România.
Măsurile în domeniul taxării luate de alte state au fost colectate și centralizate de firmele din rețeaua PwC. Dintre acestea, unele se află în discuții în România.
Exemple de măsuri adoptate în alte state:
Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, susţine că România va avea bani pentru pensii şi salarii, însă…
Un număr de 42 de dosare de daună pentru locuinţele asigurate prin poliţa PAD au…
Ministrul Afacerilor Externe, Oana Ţoiu, şi secretarul de stat al Statelor Unite ale Americii, Marco…
Industria de asigurări înțelege pe deplin îngrijorările exprimate de autoritățile locale în contextul situațiilor de…
Franţa a fost "un pic singură" în bătălia comercială în faţa SUA, şi-a exprimat regretul…
Fostul premier Marcel Ciolacu ar putea candida la şefia Consiliului Judeţean Buzău. ''Sunt discuţii ca…
This website uses cookies.
Read More