Categories: Fără categorie

Studiu Universum Global și eJobs: Google, Porsche, Amazon, Regina Maria, Enel și Mercedes Benz conduc topul celor mai doriți angajatori din România

Peste 15.000 de respondenți au participat la cel mai amplu studiu de piață desfășurat vreodată în România, pentru industria de resurse umane, și au răspuns care sunt angajatorii pentru care și-ar dori să lucreze. ”Most Attractive Employers in Romania”, realizat de Universum Global și eJobs a fost adresat atât studenților, cât și profesioniștilor cu experiență pe piața muncii din următoarele domenii de activitate: Business și Economie, IT, Inginerie, Științe Umaniste, Sănătate și servicii medicale, Științe Naturale și Drept.

Angajatorii care au atras cel mai mult atenția profesioniștilor sunt Google, Porsche, Amazon, Regina Maria, Enel și Mercedes Benz. În același top mai figurează nume precum Banca Transilvania, Amazon, Medicover, Procter & Gamble, Samsung, Oracle, BMW Group, Synevo sau Zentiva.

În ceea ce-i privește pe studenți, lista companiilor pentru care și-ar dori să lucreze include jucători precum Google, L’Oreal, Regina Maria, Orange, Banca Transilvania, Samsung, Microsoft, Bayer sau Rompetrol.

Argumentele în funcție de care respondenții au nominalizat companiile pentru care și-ar dori să lucreze sunt în strânsă legătură cu criteriile pe care le au în vedere atunci când se gândesc la jobul ideal. Astfel, atât profesioniștii, cât și studenții își doresc să lucreze într-o companie care să le ofere echilibru între viața personală și cea profesională, să aibă un job stabil și care să îi ajute să crească, din punct de vedere profesional.

”Dacă acestea sunt importante mai degrabă în retenția la job, când vine vorba de angajare, candidații aplică la acele companii care oferă pachete salariale competitive, care își trimit angajații la traininguri și le sprijină dezvoltarea profesională, care sunt cunoscute pentru stabilitate și pentru că își respectă angajații. Foarte important este să ofere și șansa unor promovări rapide. Angajatorii ar trebui să fie extrem de atenți la aceste semnale pe care le trimit angajații în piață, mai ales în contextul unei fluctuații uriașe de personal și în special în condițiile în care doar 12% dintre angajați sunt mulțumiți de actualul lor loc de muncă și doar 15% ar recomanda angajatorul pentru care lucrează prietenilor și cunoștințelor”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Pentru prima oară în România, studiul face o disociere clară între două categorii importante de candidați: studenții și profesioniștii – cei care au deja experiență pe piața muncii. Astfel, pentru studenți cele mai importante aspecte pe care le iau în calcul atunci când își aleg viitorul angajator sunt trainingurile și oportunitățile de dezvoltare profesională pe care le oferă, pachetul salarial, șansa de a promova rapid sau de a face o schimbare în societate. Mai caută companii care oferă program de lucru flexibil, care au o reputație bună în piață sau care sunt stabile.

”Foarte interesante sunt opțiunile studenților și când vine vorba despre tipul de companie pentru care ar vrea să lucreze. Un sfert dintre respondenți preferă companiile care au între 50 și 199 de angajați, iar 22% ar vrea să lucreze în companii chiar mai mici de atât, de maximum 50 de angajați. Doar 12% ar lucra într-o companie cu 200-499 de angajați și 10% în companii care au între 500 și 999 de angajați”, mai spune Bogdan Badea.

Interesant este și faptul că, în ciuda aparențelor, start-up-urile și deschiderea propriului business nu se află în topul opțiunilor lor. Cei mai mulți și-ar dori un job într-o multinațională, următoarea alegere fiind companiile antreprenoriale locale de dimensiuni mari. Surprinzător, opțiunea de a-și deschide o afacere este aproape la egalitate cu cea de a lucra în sectorul public, în timp ce start-up-urile ar fi ultima alegere pentru un student.

Pentru profesioniști, pe de altă parte, cel mai important este salariul. Aceștia mai vor să poată participa la traininguri și cursuri de dezvoltare personală, să aibă un loc de muncă sigur și în care să poată promova rapid.

Studiul a fost realizat în perioadaaugust – noiembrie 2019, pe un eșantion de 15.000 de studenți și profesioniști din România, aceasta fiind cea mai extinsă cercetare de piață făcută vreodată în România, pentru industria HR.

Articole recente

Lavrov: Discuţiile despre garanţiile de securitate pentru Ucraina fără Rusia nu duc nicăieri

Ministrul rus de externe Serghei Lavrov a avertizat miercuri că orice discuţie asupra garanţiilor de…

o oră ago

DNSC: Fraudă de tip ”investiții rapide” în care este folosită imaginea președintelui României, circulă în prezent pe internet

O fraudă de tip "investiţii rapide", în care este utilizată fraudulos imaginea preşedintelui României, circulă…

o oră ago

Ministrul Finanţelor: Trebuie să ne schimbăm fundamental atitudinea în atragerea de investiţii străine; avem nevoie de reguli clare şi echilibrate

România trebuie să îşi schimbe atitudinea în atragerea de investiţii străine şi este nevoie de…

2 ore ago

Garanția de portofoliu pentru IMM-uri a BID: solicitări de peste 15 miliarde lei, dublu față de bugetul disponibil pentru următorii 3 ani (BID)

Apelul lansat instituțiilor de credit de către Banca de Investiții și Dezvoltare (BID) pentru „Garanția…

2 ore ago

Vista Bank introduce, în premieră naţională, sistemul de plăţi instant RoPay Contactless între persoane fizice

Vista Bank a lansat, în premieră naţională, plăţile instant RoPay Contactless între persoane fizice, un…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More