Energie

SUA, principalul furnizor al Europei de ţiţei, motorină şi gaze naturale lichefiate

Statele Unite au devenit în ultimele luni principalul furnizor al Europei de ţiţei, motorină şi gaze naturale lichefiate (GNL), profitând de reducerea importurilor de la est de Canalul Suez, provocate de atacurile de la Marea Roşie, transmite Reuters.

“SUA sunt pe primul loc la toate materiile prime cheie pe care are nevoie să le cumpere Europa”, a apreciat Viktor Katona, analist la Kpler, la un eveniment desfăşurat la Londra.

Până acum în această lună, Statele Unite au livrat Europei 2,17 milioane barili pe zi (bpd) de ţiţei. Exporturile de motorină s-au situat la 207.000 bpd, depăşind importurile din Arabia Saudită, de aproximativ 201.000 bpd. Niciun vapor încărcat cu GNL nu se află în prezent în Marea Roşie, conform datelor Kpler, citate de Agerpres.

QatarEnergy, unul din cei mai mari exportatori globali de GNL, anunţase în ianuarie că nu va mai efectua transporturi prin Marea Roşie, din cauza temerilor de securitate. Anul trecut, Statele Unite au devenit cel mai mare exportator mondial de gaze naturale lichefiate, iar până la finalul deceniului exporturile americane ar urma să se dubleze.

Transporturile de ţiţei şi produse prin Canalul Suez sunt cu aproximativ 30-40% mai scăzute decât în octombrie 2023, conform Kpler.

“Ideea este că ţările din bazinul Atlantic fac din ce în ce mai mult comerţ între ele, reprezentativ este faptul că Statele Unite au devenit cel mai mare jucător pe piaţa europeană”, a explicat Katona.

Acesta a adăugat: “Dominaţia SUA pe segmentul exporturilor de motorină în Europa s-ar putea diminua, în cazul în care conflictul de la Marea Roşie se domoleşte, ceea ce ar permite din nou transportarea combustibilului din Orientul Mijlociu şi India către Europa”.

Rebelii houthi din Yemen au promis să atace navele din Marea Roşie care au legătură cu Israelul. Cu toate acestea, multe dintre navele care au fost atacate nu au legătură cu această ţară. Obiectivul rebelilor este acela de a forţa încetarea atacurilor israeliene asupra Fâşiei Gaza.

Din cauza atacurilor houthi, marile companii maritime evită din ce în ce mai mult cea mai scurtă rută maritimă dintre Asia şi Europa şi navighează în jurul Capului Bunei Speranţe din Africa de Sud.

Articole recente

Estonia l-a convocat pe însărcinatul cu afaceri al Rusiei pentru încălcarea frontierei sale maritime

Ministerul eston de Externe a anunţat luni că l-a convocat pe însărcinatul cu afaceri al…

8 ore ago

Germania anunţă organizarea cu sprijinul Iordaniei a unui “pod aerian umanitar” către Gaza

Germania va organiza cu sprijinul Iordaniei un "pod aerian umanitar către Gaza", a anunţat luni…

8 ore ago

Oprea: În cazierul meu judiciar nu apare menţiunea unei condamnări, reabilitări sau prescripţie a răspunderii penale

Secretarul general al Guvernului, Radu Oprea, a susţinut luni că în cazierul său judiciar nu…

8 ore ago

SUA vor ajuta Argentina să reintre în programul Visa Waiver, anunţă Departamentul Securităţii Interne

Departamentul Securităţii Interne din Statele Unite a transmis luni că ia măsuri pentru a readuce…

8 ore ago

Trump anunţă înfiinţarea în curând de către SUA a unor centre de distribuţie a alimentelor în Fâşia Gaza

Preşedintele american Donald Trump, aflat în vizită în Scoţia, a anunţat luni că Statele Unite…

8 ore ago

Netanyahu: Ofensiva în Gaza nu va înceta până când “Hamasul nu va fi eliminat, iar ostaticii eliberaţi”

Premierul israelian Benjamin Netanyahu a reiterat luni că Israelul nu-şi va înceta ofensiva în Fâşia…

8 ore ago

This website uses cookies.

Read More