Energie

SUA, principalul furnizor al Europei de ţiţei, motorină şi gaze naturale lichefiate

Statele Unite au devenit în ultimele luni principalul furnizor al Europei de ţiţei, motorină şi gaze naturale lichefiate (GNL), profitând de reducerea importurilor de la est de Canalul Suez, provocate de atacurile de la Marea Roşie, transmite Reuters.

“SUA sunt pe primul loc la toate materiile prime cheie pe care are nevoie să le cumpere Europa”, a apreciat Viktor Katona, analist la Kpler, la un eveniment desfăşurat la Londra.

Până acum în această lună, Statele Unite au livrat Europei 2,17 milioane barili pe zi (bpd) de ţiţei. Exporturile de motorină s-au situat la 207.000 bpd, depăşind importurile din Arabia Saudită, de aproximativ 201.000 bpd. Niciun vapor încărcat cu GNL nu se află în prezent în Marea Roşie, conform datelor Kpler, citate de Agerpres.

QatarEnergy, unul din cei mai mari exportatori globali de GNL, anunţase în ianuarie că nu va mai efectua transporturi prin Marea Roşie, din cauza temerilor de securitate. Anul trecut, Statele Unite au devenit cel mai mare exportator mondial de gaze naturale lichefiate, iar până la finalul deceniului exporturile americane ar urma să se dubleze.

Transporturile de ţiţei şi produse prin Canalul Suez sunt cu aproximativ 30-40% mai scăzute decât în octombrie 2023, conform Kpler.

“Ideea este că ţările din bazinul Atlantic fac din ce în ce mai mult comerţ între ele, reprezentativ este faptul că Statele Unite au devenit cel mai mare jucător pe piaţa europeană”, a explicat Katona.

Acesta a adăugat: “Dominaţia SUA pe segmentul exporturilor de motorină în Europa s-ar putea diminua, în cazul în care conflictul de la Marea Roşie se domoleşte, ceea ce ar permite din nou transportarea combustibilului din Orientul Mijlociu şi India către Europa”.

Rebelii houthi din Yemen au promis să atace navele din Marea Roşie care au legătură cu Israelul. Cu toate acestea, multe dintre navele care au fost atacate nu au legătură cu această ţară. Obiectivul rebelilor este acela de a forţa încetarea atacurilor israeliene asupra Fâşiei Gaza.

Din cauza atacurilor houthi, marile companii maritime evită din ce în ce mai mult cea mai scurtă rută maritimă dintre Asia şi Europa şi navighează în jurul Capului Bunei Speranţe din Africa de Sud.

Articole recente

Ucraina este în pericol dacă Rusia cucereşte întregul Donbas (expert german)

Politologul german Carlo Masala a avertizat duminică asupra unor consecinţe devastatoare pentru Ucraina dacă Rusia…

29 de minute ago

Amnesty International consideră că Israelul desfăşoară o “campanie deliberată de înfometare” în Fâşia Gaza

Israelul desfăşoară o "campanie deliberată de înfometare" în Fâşia Gaza, a declarat Amnesty International într-un…

38 de minute ago

Ministrul Finanţelor: Nu dorim să complicăm viaţa antreprenorilor, ci dimpotrivă, să creăm un scut pentru business-ul corect

Corecţiile care vor fi aduse prin al doilea pachet de măsuri sunt necesare pentru a…

53 de minute ago

Ministerul Energiei publică o formă revizuită a proiectului de Ordonanță de urgență a Guvernului privind înființarea CRISCE

Ministerul Energiei publică o formă revizuită a proiectului de Ordonanță de urgență a Guvernului privind…

o oră ago

FSB împiedică a doua tentativă de atac terorist asupra Podului Crimeea de la începutul anului – TASS

*  Potrivit agenţiei ruse TASS, serviciile speciale ucrainene au încercat să folosească mașini încărcate cu…

2 ore ago

Resursele de petrol descoperite și recuperabile au crescut cu 5 miliarde de barili, în ciuda creșterii producției în 2024 – Rystad Energy

Resursele globale de petrol recuperabile au înregistrat o creștere netă în ciuda producției, impulsionate de…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More