Afaceri

Succesul serialului ‘Squid Game’ o veste bună pentru industria textilă din Coreea de Sud

Treningurile verzi şi salopetele roz “Made in Korea” purtate de personajele din ‘Squid Game’, un serial de succes la nivel mondial, au impulsionat vânzările din industria textilă din Coreea de Sud, care a avut dificultăţi în perioada pandemiei, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Zilele acestea activitatea din interiorul unei fabrici textile din districtul Seongbuk din capitala Seul este la un nivel susţinut, maşinile de cusut lucrând din greu pentru a face faţă comenzilor pentru articolele de culoarea verde şi roz.

“În mod normal octombrie este o lună lentă pentru industria textilă, însă graţie ‘Squid Game’ şi Halloween-ului lucrăm din greu”, spune proprietarul fabricii, Kim jin-ja.

Potrivit acesteia, vânzările anuale de aproximativ 1,5 miliarde woni (1,27 milioane de dolari) ale acestei fabrici au scăzut cu o treime după pandemia de COVID-19. Majoritatea comenzilor pentru această fabrică vin din Japonia însă introducerea restricţiilor de călătorie a obligat-o pe Kim jin-ja să oprească activitatea în august şi septembrie.

Acum, Kim jin-ja speră că ritmul comenzilor va continua şi după Halloween şi de asemenea crede că există şanse pentru reluarea exporturilor de produse textile “Made in Korea”.

Industria textilă din Coreea de Sud era în declin încă dinainte de pandemie din cauza salariilor mari care creează dificultăţi în cursa cu China, Vietnam şi Indonezia.

Din cele 2.144 de firme producătoare din districtul Seongbuk, aproximativ 70% sau 1.510 sunt firme de textile, spune preşedintele Asociaţiei producătorilor de textile, Oh Byung-yeol.

“Cei doi ani de COVID au fost o perioadă dificilă pentru firmele de textile sud-coreene. Însă ‘Squid Game’, care a devenit un fenomen global, a făcut populare treningurile pe piaţa internă, ceea ce a dus la un val de comenzi”, spune primarul din Seongbuk, Lee Seung-ro.

În prezent, un trening verde pentru copii, similar cu cel din serialul ‘Squid Game’, se vinde pentru aproximativ 30.000 de woni (25,50 dolari) în Piaţa Namdaemun, cea mai mare piaţă tradiţională din Coreea de Sud, unde se comercializează o gamă largă de articole de la ustensile de bucătărie la bijuterii. Un comerciant de textile din Piaţa Namdaemun spune că el şi alţi comercianţi pur şi simplu nu au suficiente treninguri pentru a face faţă cererii.

Potrivit serviciului de streaming Netflix, de la lansarea sa în data de 17 septembrie, serialul ‘Squid Game’ a fost vizionat de 142 de milioane de gospodării, astfel că Netflix a dobândit 4,38 milioane de noi abonaţi.

Mulţi dintre micii proprietari de firme din Coreea de Sud susţin că se regăsesc în personajele care se confruntă cu dificultăţi financiare şi care se luptă pentru şansa de a câştiga premiul de 38 de milioane de dolari în serialul ‘Squid Game’.

Articole recente

Bolojan s-a întâlnit cu preşedintele Parlamentului de la Chişinău: Aderarea la UE înseamnă şansa unei dezvoltări mai rapide

Premierul Ilie Bolojan, aflat în vizită la Chişinău, a discutat cu preşedintele Parlamentului din Republica…

9 ore ago

Ministrul Sănătății: Noi criterii de evaluare pentru șefii de secție din spitale

Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a declarat, sâmbătă, la Deva, că în evaluarea șefilor de secții…

9 ore ago

Rogobete: Din septembrie spitalele vor trebui să publice o serie de indicatori de transparență în activitate

Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a anunțat, sâmbătă, la Deva, că din luna septembrie spitalele vor…

9 ore ago

Maia Sandu: Republica Moldova şi România se sprijină reciproc şi construiesc împreună un viitor european sigur şi prosper

Republica Moldova şi România se sprijină reciproc şi construiesc împreună un viitor european sigur şi…

9 ore ago

Germania: Merz respinge majorarea taxelor pentru companiile mijlocii şi cere reformarea statului bunăstării

Cancelarul german Friedrich Merz a promis sâmbătă că taxele aplicate companiilor mijlocii nu vor fi…

9 ore ago

This website uses cookies.

Read More