Agricultură

Syngenta mizează pe creștere în rândul fermierilor din China înainte de un mega-IPO

Gigantul din sectorul agrochimic Syngenta Group își extinde rapid lansarea serviciilor agricole în China, înainte de o listare imensă pe piața bursieră, întrucât încearcă să răspundă cererii crescânde a fermierilor, crucială pentru concentrarea din ce în ce mai mare a Beijingului asupra securității alimentare, scrie Reuters.

Cel mai mare producător din lume de produse de protecție a culturilor și cel mai mare furnizor de semințe din lume spune că își crește producția de cereale și veniturile fermierilor, în timp ce pandemia alimentează îngrijorările guvernului cu privire la aprovizionarea cu alimente și crește costul materialelor cheie ale fermelor.

Aceasta înseamnă o oportunitate pentru Syngenta, cu sediul în Elveția, dar cu acționariat chinez, de a-și crește cota pe o piață fragmentată a produselor chimice agricole, poziționând compania pentru creștere pe măsură ce fermierii chinezi își extind exploatațiile.

Grupul își propune să strângă 10 miliarde de dolari prin listarea la Shanghai.

Dar Syngenta recunoaște că „se confruntă cu o concurență extraordinară pe piețele pe care își desfășoară activitatea”. Printre rivali se numără Bayer AG (BAYGn.DE) și Corteva Inc (CTVA.N), precum și firme chineze care vând servicii de agronomie fermierilor.

“Înainte, vindeam pesticide, semințe și îngrășăminte. Acum suntem o companie de servicii agricole – vindem servicii și tehnologie”, a declarat Mao Feng, manager de brand pentru Syngenta Group China’s Modern Agriculture Platform (MAP) și agricultura digitală. MAP urmează să primească aproximativ 12% din veniturile IPO pentru extindere, potrivit unui prospect depus vineri.

“Vânzând produse individuale, am atins limita de sus, nu mai era loc de creștere”, a declarat Mao reporterilor luna trecută.

În China, producția culturilor rămâne mult în urmă față de țările occidentale, chiar dacă cultivatorii folosesc de trei ori mai mult îngrășământ, în timp ce fermele din țară sunt mici la standardele globale, în medie o jumătate de hectar, comparativ cu 180 de hectare (440 acri) în Statele Unite .

Pe lângă furnizarea de semințe și substanțe chimice, MAP desfășoară centre de instruire în toată China și aproximativ 900 de ferme demonstrative care arată producătorilor ce produce cele mai bune producții într-o anumită locație. Fermierii beneficiază de administrarea gratuită a terenurilor lor și, în schimb, cumpără produsele firmei sau altele recomandate de agronomii acesteia.

MAP și-a triplat veniturile la peste 280 de milioane de dolari în primul trimestru față de anul anterior, adăugând 40 de centre pentru a ajunge la 365 la nivel național. A contribuit cu 4% din veniturile grupului, în creștere față de 1% în aceeași perioadă a anului precedent.

De asemenea, compania câștigă bani vânzând culturi și produse proaspete unor clienți precum supermarketurile Hema din Alibaba Group (9988.HK) și Dole Food Co. (DFCI.UL). Aceștia plătesc prețuri peste piață pentru calitatea fermierilor MAP și trasabilitatea platformei digitale.

Se estimează că veniturile vor depăși 1 miliard de dolari anul acesta și vor atinge aproximativ 4,5 miliarde de dolari până în 2025, potrivit unei estimări a industriei.

Vânzările de îngrășăminte și produse chimice pentru culturi în China au fost de 24 de miliarde de dolari în 2018, estimează Rabobank, mai mult de 20 de miliarde de dolari în Statele Unite, în timp ce semințele din fiecare țară valorează în jur de 12 miliarde de dolari.

Piețele de intrare sunt mai fragmentate în China, oferind spațiu uriaș pentru creșterea acțiunilor. Syngenta a generat mai puțin de 5% din vânzările sale în China înainte de a fi achiziționată de ChemChina, administrată de stat, în 2017. Deținea mai puțin de 1% din piața semințelor, deși o pondere mai semnificativă de, 7%, din produsele chimice pentru culturi.

MAP este ajutat să ajungă la fermieri prin intermediul filialei grupului Sinofert Holdings (0297.HK), cel mai mare producător și distribuitor de îngrășăminte din China. Fitch spune că cele 30.000 de magazine de vânzare cu amănuntul ajung la fermierii care lucrează la 95% din terenurile agricole ale țării.

Dar dimensiunile mici ale fermelor din China cresc costurile logistice, iar progresul în consolidarea terenurilor a fost mai lent decât se aștepta, a declarat Thomas Luedi, partener senior la Bain & Co din Shanghai.

Articole recente

SUA: Anchetatorii au imagini cu ucigașul lui Charlie Kirk și au găsit pușca pe care acesta ar fi folosit-o

Autoritățile care investighează uciderea lui Charlie Kirk au raportat joi că au 'imagini bune' cu…

4 ore ago

Franța mobilizează trei avioane Rafale pentru a ‘contribui la protejarea spațiului aerian polonez’ (Macron)

Franța a decis să mobilizeze trei avioane de vânătoare Rafale 'pentru a contribui la protejarea…

4 ore ago

ANAF Sector 1 a trimis sesizare penală către Parchetul de pe lângă Tribunalul București privind RICHRBT SRL încă de acum un an

Pe 28 august 2024, inspectorii ANAF Sector 1 au consemnat oficial că sunt îndeplinite condițiile…

4 ore ago

Cancelarul german analizează o prelungire a termenului limită pentru închiderea termocentralelor pe cărbune

Germania ar trebui să aibă în vedere o pauză când vine vorba de închiderea ultimelor…

8 ore ago

Cine era Charlie Kirk, aliatul lui Trump și activist conservator, care a fost împuşcat la un miting la Utah Valley University din Orem?

Google Trends a înregistrat o creștere a căutărilor pentru expresia „Cine este Charlie Kirk” odată…

8 ore ago

This website uses cookies.

Read More