Agenţia pentru Transport din Suedia investighează defecţiuni apărute la suspensia maşinilor Tesla, într-o anchetă similară cu cea efectuată de autoritatea de reglementare a siguranţei traficului din Norvegia, transmite Reuters, potrivit news.ro.
”Putem… să confirmăm că lucrările de investigaţie sunt în curs şi la noi”, a declarat agenţia suedeză într-un comunicat trimis prin e-mail Reuters.
Tesla nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Agenţia finlandeză de transport şi comunicaţii a declarat pentru Reuters că nu a fost contactată în legătură cu defecţiunile suspensiiilor.
Administraţia Norvegiană a Drumurilor Publice (NPRA) a declarat joi că a început să interogheze Tesla în septembrie 2022 şi a cerut producătorului auto să evalueze plângerile consumatorilor cu privire la ruperea braţelor de control din spate jos, la vehiculele sale Model S şi X.
Cu toate acestea, ar putea, de asemenea, închide examinarea dacă nu există nicio problemă de siguranţă sau ar putea decide extinderea anchetei.
Întrebată despre investigaţia norvegiană, agenţia suedeză a spus că şi ea a primit ”o serie de notificări despre maşini de la marca Tesla care au suferit de probleme similare”.
Un purtător de cuvânt al autorităţii de reglementare suedeză a refuzat să comenteze în continuare detaliile investigaţiei, deoarece aceasta era încă în curs.
Ştirile despre anchetele suedeze şi norvegiene urmează unei investigaţii Reuters publicată miercuri, care a dezvăluit modul în care Tesla a acuzat şoferii pentru defecţiunile frecvente ale suspensiei şi pieselor de direcţie, despre care ştia de multă vreme că sunt defecte.
Confruntându-se cu costurile de garanţie în creştere, Tesla a căutat să reducă cheltuielile pentru reparaţii, atribuind defecţiunile ”abuzului şoferului”, potrivit articolului Reuters, care s-a bazat pe mii de documente ale Tesla şi interviuri cu foşti angajaţi, inclusiv manageri de service şi tehnicieni din Norvegia.
În SUA, Tesla recheamă puţin peste 120.000 de vehicule Model S şi Model X, din cauza riscului ca uşile să se deblocheze şi să se deschidă în timpul unui accident, a anunţat vineri producătorul auto.
Tesla a lansat o actualizare de software over-the-air (OTA) pentru modelele anilor 2021-2023 care nu respectă standardele federale de siguranţă pentru protecţia împotriva impactului lateral, a declarat Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA).
Tesla a declarat în declaraţia sa de vineri la NHTSA că la începutul acestei luni a văzut deblocarea unei uşi a cabinei, după impactul pe partea neocupată, în timpul unui test de rutină de impact.
Vehiculul de testat funcţiona fără funcţionalitatea de blocare, despre care Tesla a descoperit că a fost exclusă din neatenţie din actualizările software pe care a început să le emită începând cu sfârşitul anului 2021.
Tesla a spus că nu cunoaşte vreo pretenţie de garanţie sau vătămări legate de problemă.
Săptămâna trecută, Tesla şi-a rechemat toate cele 2,03 milioane de vehicule de pe drumurile din SUA, cea mai mare acţiune de acest tip din ţară, pentru a înlocui sau a remedia un produs defect.
Rechemarea a fost pentru a instala noi măsuri de protecţie în sistemul său avansat de asistenţă pentru şofer Autopilot, după ce NHTSA a invocat preocupări de siguranţă.
NHTSA a declarat pentru Reuters săptămâna aceasta că intenţionează să testeze actualizările software sau hardware pe care Tesla le instalează pe vehiculele rechemate pentru problema Autopilot.
Centrul de Cercetare şi Testare a Vehiculelor al agenţiei din Ohio are mai multe vehicule Tesla pe care le va folosi pentru a evalua modalităţi de a remedia orice probleme, a spus NHTSA.