Infrastructura

Trafic intens pe Valea Prahovei; Cătălin Drulă la RFI: Nu am găsit la minister nici un proiect tehnic pentru autostrada Comarnic-Brașov

Nu am găsit la minister nici un proiect tehnic pentru autostrada Comarnic-Brașov, a declarat, la RFI, noul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor a explicat: ”Problema noastră în România este că nu am făcut cum trebuie ani și ani și ani de-a rândul acești pași preliminari. Eu nu găsesc în momentul în care intru în minister acum un proiect tehnic bun pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu găsesc nici un fel de proiect tehnic pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu există și el nu exista nici în 2015, nu exista nici în 2010. Ce există e un studiu de fezabilitate, care eu aș spune că e mai degrabă la nivel de studiu de prefezabilitate, niște schițe, făcut în 2005”.

Întrebat dacă a primit vreo explicație de la fostul ministru Lucian Bode, Cătălin Drulă a răspuns: ”Pentru această autostradă Comarnic-Brașov în particular există în momentul de față o licitație lansată pentru realizarea acelui proiect tehnic, dar fostul ministru a fost un an, lucrurile astea se întâmplă de 15-20 de ani”.

La fel ca în anii trecuți, traficul rutier este intens în această perioadă pe DN1 București-Brașov, pe sensul de mers către stațiunile montane, potrivit Centrului Infotrafic. Astfel, s-au format coloane de mașini în Ploiești, Comarnic și Bușteni, potrivit sursei citate.

Cătălin Drulă explică de ce durează atât de mult proiectele de infrastructură din România: ”Infrastructura mare, rutieră, feroviară are un timp destul de lung de implementare, cu cât devine mai complicată. Dacă suntem în zona montană, un ciclu de implementare a unui astfel de proiect poate să fie cinci, șapte, zece ani, de la momentul în care ai ideea că vrei să faci autostrada. Ce ar trebui să se întâmple în primii ani, în primul an, doi ani, ar fi acele studii de teren, studii geo-tehnice, proiectarea acelei autostrăzi și apoi urmează execuția, care dacă ne uităm la zone comparabile, mă refer la autostrăzile montane, pentru că sunt proiectele care ne dor cel mai tare, pentru că nu avem trecerile montane în România, poate să dureze trei, patru, cinci, șase ani, în funcție de complexitatea proiectului”.

 

 

Articole recente

Preşedintele Nicuşor Dan, despre o vizită a sa în SUA: Probabil la începutul anului viitor

Preşedintele Nicuşor Dan a declarat, miercuri, că vizita sa în Statele Unite ale Americii va…

15 minute ago

Israelul va plasa o comandă de 500 milioane de dolari pentru două avioane militare de realimentare, cu finanţare americană

Israelul plănuieşte să achiziţioneze două avioane militare KC-46 de realimentare, fabricate de Boeing, printr-un contract…

17 minute ago

Regatul Unit vizează reţele financiare şi de criptomonede care ajută Rusia să ocolească sancţiunile

Regatul Unit a anunţat miercuri că impune sancţiuni la adresa altor opt persoane şi entităţi…

21 de minute ago

Locul unui summit Zelenski-Putin trebuie să fie decis de Ucraina şi Rusia, afirmă şeful diplomaţiei germane

Ministrul de externe german Johann Wadephul a afirmat miercuri că le revine Rusiei şi Ucrainei…

23 de minute ago

Investigaţia asupra fostului comisar Reynders s-a extins şi asupra ING Belgia

Subsidiara din Belgia a grupului bancar olandez ING este investigată în legătură cu acuzaţiile de…

29 de minute ago

This website uses cookies.

Read More