Afaceri

Transportatorii de marfă vor circula, vineri, cu viteză redusă pe cele mai importante artere din ţară

Transportatorii de marfă din mai multe centre economice ale României vor circula, vineri, cu viteză redusă pe cele mai importante artere de trafic din ţară, aceasta fiind o formă de protest faţă de ceea ce ei numesc “hărţuirea” autorităţilor fiscale.

“După ce a fost lăsată pe cont propriu de ani de zile şi a dus greul economiei pe timpul pandemiei, industria transporturilor este hărţuită de autorităţile de control fiscale, care au decis reîncadrarea diurnelor acordate şoferilor ca venituri de natură salarială şi impozitarea acestora cu impozit pe venit şi contribuţii sociale. Controalele se efectuează, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani, astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri în jur de 100 de camioane, depăşind cu mult cifra de afaceri pe 2-3 ani a acestor firme. Cu alte cuvinte, vorbim de sume imense, pe care în majoritatea cazurilor firmele sancţionate nu au fonduri din care să le achite”, se arată într-un comunicat al asociaţiilor patronale din sector.

O altă revendicare o reprezintă eliminarea tratamentului fiscal discriminatoriu de care beneficiază angajaţii la stat faţă de privaţi. Este vorba de prevederile HG 714/2018, care oferă bugetarilor posibilitatea de a deconta, fără documente justificative, 230 de lei pe noapte pentru cheltuieli de cazare.

Transportatorii de marfă sunt preocupaţi şi de intenţia actualului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, de a introduce vinieta pe kilometru, după principiul “poluatorul plăteşte”, promovată intens de Comisia Europeană de ani de zile, dar neintrodusă în practică de nicio ţară europeană, ca urmare a taxelor de drum care ar creşte exponenţial pentru transportatorii de mărfuri, subliniază comunicatul citat. Potrivit transportatorilor, aceste creşteri s-ar reflecta în preţurile produselor la raft.

“În timp ce alte state est-europene caută soluţii să menţină competitivitatea propriilor companii de transport pe piaţa comunitară, competitivitate redusă prin reglementările protecţioniste impuse de vest-europeni prin Pachetul Mobilitate, care va intra în vigoare complet în februarie 2022, Guvernul României se gândeşte să penalizeze suplimentar firmele româneşti prin supraimpozitare şi suprataxare. Firmele de transport internaţional contribuie masiv la reducerea deficitului balanţei comerciale a României, care în 2020 a ajuns la peste 16 miliarde de euro. Astfel, pare de neînţeles hotărârea cu care instituţiile statului român acţionează în direcţia punerii pe butuci a unui segment economic care angajează aproape 400.000 de oameni direct şi indirect. Transportatorii români solicită Guvernului, aşadar, să fie consultaţi înainte de introducerea de noi reglementări care le vizează activitatea, aşa cum se cuvine unui sector economic care contribuie cu peste 7% la PIB-ul României”, se mai arată în comunicat.

Preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, a anunţat joi, într-o conferinţă de presă, potrivit Agerpres, că acţiunile de protest vor consta în informare cu afişe, cu bannere şi circulaţie în coloană a autovehiculelor de transport marfă.

Articole recente

Înființarea unei companii în Dubai: Ce trebuie să știe antreprenorii în 2025

***Articol redactat de către av. Paul-George Căta, avocat partener Al Safar & Partners Advocates &…

22 de minute ago

Ciucu, întrebat despre o candidatură la Primăria Capitalei: Vreau să văd că Guvernul îşi asumă o dată a alegerilor

Prim-vicepreşedintele PNL, Ciprian Ciucu, a declarat marţi că vrea ca Guvernul să-şi asume o dată…

36 de minute ago

Pîslaru: Până la sfârşitul lunii august aştept o prezentare privind achiziţia de microbuze şcolare electrice

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor europene, Dragoş Pîslaru, a anunţat, marţi, că aşteaptă, la sfârşitul lunii…

55 de minute ago

Dandea (Cartel Alfa): Propunem un comision fix pentru fondurile de plată a pensiilor; nu vă lăsaţi păcăliţi de un comision mic pe active

Un comision pe active este ceea ce matematicienii numesc ''problema numerelor mici'' şi chiar dacă…

o oră ago

Lavrov: Întâlnirea Putin-Zelenski necesită o pregătire “minuţioasă”; un acord de pace trebuie să ţină cont de “interesele de securitate” ruse

O întâlnire între preşedintele rus Vladimir Putin şi preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski trebuie să fie…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More