Burse/Investitii

TTS a înregistrat în T1 o cifră de afaceri de 178,3 milioane lei și un profit net de 33,3 milioane lei

Rezultatele financiare obținute de Transport Trade Services (TTS) în trimestrul 1 au fost în creștere în raport cu trimestrul al 4-lea din 2023 în ceea ce privește profitabilitatea, în condițiile unei scăderi a cifrei de afaceri, a transmis compania, la Bursa de Valori București.

TTS (individual) a înregistrat în T1_2024 o cifră de afaceri de 178,3 mil lei (-20,5%
T1_2024/T4_2023) și un profit net de 33,3 mil lei (+21,6% T1_2024/T4_2023).

Rezultatul din exploatare a fost de 30,2 mil lei (+0,3% T1_2024/T4_2023), iar EBITDA de 31,9 mil. lei (+1,0% T1_2024/T4_2023).

În schimb, în raport cu T1_2023 (un prim trimestru cu totul excepțional, în care a fost
înregistrată cea mai mare cifră de afaceri trimestrială din istoria TTS), rezultatele au fost în scădere: -25,9% cifră de afaceri, -33,7% rezultat din exploatare, -13,8% profit net și -31,1% EBITDA.

Rezultatele T1_2024 s-au menținut însă la niveluri foarte ridicate în raport cu T1_2022: +65,0% cifră de afaceri, +249,5% rezultat din exploatare, +344,6 profit net și + 227,8% EBITDA.

Rezultatele financiare obținute la nivelul Grupului TTS în trimestrul 1 au fost însă în scădere în raport cu trimestrul al 4-lea din 2023 atât în ceea ce privește profitabilitatea, cât și în ceea ce privește cifra de afaceri.

Grupul TTS a înregistrat în T1_2024 o cifră de afaceri de 239,4 mil lei (-16,9% T1_2024/T4_2023) și un profit net de 32,1 mil lei (-40,7% T1_2024/T4_2023).

Rezultatul din exploatare a fost de 38,5 mil lei (-32.3% T1_2024/T4_2023), iar EBITDA de 64,3 mil. lei (-21,8% T1_2024/T4_2023).

La fel ca în cazul TTS, și la nivel de grup scăderea a fost mai accentuată în raport cu T1_2023, dar rezultatele au fost semnificativ peste rezultatele înregistrate în T1_2022.

Volumul agregat1 de mărfuri expediate, transportate fluvial și operate în porturi a fost de 3,85 mil. tone, mai mare cu 152 mii tone (+4,3%) în raport cu T1_2023 și cu 109 mii tone (+2,9%) în raport cu T1_2022.

În raport cu T4_2023 volumul agregat a fost în scădere cu 8,1%, o parte din această scădere reprezentând un efect de sezonalitate – primul trimestru al unui an fiind în general mai slab din punct de vedere operațional decât trimestrul al 4-lea al anului precedent.

Cauza principală însă o reprezintă cererea redusă de servicii de transport și operare pentru produse agricole ucrainene, urmare a reluării exporturilor ucrainene prin porturile ucrainene de la Marea Neagră. Această evoluție a determinat o scădere generală a volumelor exportate prin portul Constanța, afectând puternic atât piața ”spot” de servicii de transport fluvial pe ruta Izmail/Reni – Constanța, cât și piața ”spot” de servicii de operare portuară.

Modificarea în volum și structură a cererii de servicii a afectat mai puternic operarea portuară (-306 mii tone), întrucât, spre deosebire de transportul fluvial (-36 mii tone), operarea portuară în Constanța a avut o expunere mai mare la fluctuațiile din piața ”spot”, prestând servicii și pentru flote terțe care au transportat exporturi ucrainene.

O dinamică similară a avut volumul agregat de produse agricole care a fost mai mare cu 106 mii tone (+6,7%) în raport cu T1_2023 și cu 679 mii tone în raport cu T1_2022, dar în scădere cu 688 mii tone (-28,3%) în raport cu T4_2023, ponderea cea mai mare având-o reducerea cu 478 mii tone (-29,1%) a volumului agregat de mărfuri agricole operate portuar, cauzată în principal de scăderea semnificativă a exporturilor ucrainene prin Constanța.

Prin contrast, fluxurile de produse minerale au înregistrat în trimestrul 1 o creștere cu 208 mii tone (+18,4%) față de T4 2023, dar au fost mai mici cu 244 mii tone (-15,1%) în raport cu T1_2023 și cu 634 mii tone în raport cu T1_2022.

Cea mai bună evoluție au avut-o fluxurile de mărfuri chimice, care au fost în trimestrul 1 cu 266 mii tone (+77,1%) mai mari în raport cu T1_2023 și cu 60 mii tone (+10,7%) în raport cu T1_2022, și au fost în creștere cu 200 mii tone (+47,6%) față de T4 2023, ponderea cea mai mare având-o creșterea cu 144 mii tone a volumului agregat de mărfuri chimice operate portuar.

Articole recente

NIS, controlată de Gazprom, va ieşi de pe piaţa din Bulgaria

Compania energetică sârbească Naftna Industrija Srbije (NIS), controlată de Gazprom, a decis oficial să renunţe…

51 de secunde ago

BCR a realizat un profit net de 1.473 milioane de lei, în semestrul I, în creștere cu 12,0%

BCR a realizat un profit net de 1.473 milioane de lei (294 milioane de euro)…

9 minute ago

Un elev care a intrat la universitățile de top Harvard, Yale și Princeton împărtășește lucrurile diferite pe care le-au făcut părinții săi

Un elev care a intrat la universitățile de top Harvard, Yale și Princeton împărtășește, pentru…

14 minute ago

ANPC: Consumatorii români au drepturi sporite în cadrul abonamentelor Wizz Air datorită Centrului European al Consumatorilor din România

Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) - direcție în cadrul Autorității Naționale pentru…

42 de minute ago

Consolidarea bugetară – între urgență și ajustare graduală (Cosmin Marinescu)

Cu puține zile în urmă, România a primit confirmarea, din partea agențiilor de rating, că…

47 de minute ago

This website uses cookies.

Read More