Burse/Investitii

TTS a înregistrat în T1 o cifră de afaceri de 178,3 milioane lei și un profit net de 33,3 milioane lei

Rezultatele financiare obținute de Transport Trade Services (TTS) în trimestrul 1 au fost în creștere în raport cu trimestrul al 4-lea din 2023 în ceea ce privește profitabilitatea, în condițiile unei scăderi a cifrei de afaceri, a transmis compania, la Bursa de Valori București.

TTS (individual) a înregistrat în T1_2024 o cifră de afaceri de 178,3 mil lei (-20,5%
T1_2024/T4_2023) și un profit net de 33,3 mil lei (+21,6% T1_2024/T4_2023).

Rezultatul din exploatare a fost de 30,2 mil lei (+0,3% T1_2024/T4_2023), iar EBITDA de 31,9 mil. lei (+1,0% T1_2024/T4_2023).

În schimb, în raport cu T1_2023 (un prim trimestru cu totul excepțional, în care a fost
înregistrată cea mai mare cifră de afaceri trimestrială din istoria TTS), rezultatele au fost în scădere: -25,9% cifră de afaceri, -33,7% rezultat din exploatare, -13,8% profit net și -31,1% EBITDA.

Rezultatele T1_2024 s-au menținut însă la niveluri foarte ridicate în raport cu T1_2022: +65,0% cifră de afaceri, +249,5% rezultat din exploatare, +344,6 profit net și + 227,8% EBITDA.

Rezultatele financiare obținute la nivelul Grupului TTS în trimestrul 1 au fost însă în scădere în raport cu trimestrul al 4-lea din 2023 atât în ceea ce privește profitabilitatea, cât și în ceea ce privește cifra de afaceri.

Grupul TTS a înregistrat în T1_2024 o cifră de afaceri de 239,4 mil lei (-16,9% T1_2024/T4_2023) și un profit net de 32,1 mil lei (-40,7% T1_2024/T4_2023).

Rezultatul din exploatare a fost de 38,5 mil lei (-32.3% T1_2024/T4_2023), iar EBITDA de 64,3 mil. lei (-21,8% T1_2024/T4_2023).

La fel ca în cazul TTS, și la nivel de grup scăderea a fost mai accentuată în raport cu T1_2023, dar rezultatele au fost semnificativ peste rezultatele înregistrate în T1_2022.

Volumul agregat1 de mărfuri expediate, transportate fluvial și operate în porturi a fost de 3,85 mil. tone, mai mare cu 152 mii tone (+4,3%) în raport cu T1_2023 și cu 109 mii tone (+2,9%) în raport cu T1_2022.

În raport cu T4_2023 volumul agregat a fost în scădere cu 8,1%, o parte din această scădere reprezentând un efect de sezonalitate – primul trimestru al unui an fiind în general mai slab din punct de vedere operațional decât trimestrul al 4-lea al anului precedent.

Cauza principală însă o reprezintă cererea redusă de servicii de transport și operare pentru produse agricole ucrainene, urmare a reluării exporturilor ucrainene prin porturile ucrainene de la Marea Neagră. Această evoluție a determinat o scădere generală a volumelor exportate prin portul Constanța, afectând puternic atât piața ”spot” de servicii de transport fluvial pe ruta Izmail/Reni – Constanța, cât și piața ”spot” de servicii de operare portuară.

Modificarea în volum și structură a cererii de servicii a afectat mai puternic operarea portuară (-306 mii tone), întrucât, spre deosebire de transportul fluvial (-36 mii tone), operarea portuară în Constanța a avut o expunere mai mare la fluctuațiile din piața ”spot”, prestând servicii și pentru flote terțe care au transportat exporturi ucrainene.

O dinamică similară a avut volumul agregat de produse agricole care a fost mai mare cu 106 mii tone (+6,7%) în raport cu T1_2023 și cu 679 mii tone în raport cu T1_2022, dar în scădere cu 688 mii tone (-28,3%) în raport cu T4_2023, ponderea cea mai mare având-o reducerea cu 478 mii tone (-29,1%) a volumului agregat de mărfuri agricole operate portuar, cauzată în principal de scăderea semnificativă a exporturilor ucrainene prin Constanța.

Prin contrast, fluxurile de produse minerale au înregistrat în trimestrul 1 o creștere cu 208 mii tone (+18,4%) față de T4 2023, dar au fost mai mici cu 244 mii tone (-15,1%) în raport cu T1_2023 și cu 634 mii tone în raport cu T1_2022.

Cea mai bună evoluție au avut-o fluxurile de mărfuri chimice, care au fost în trimestrul 1 cu 266 mii tone (+77,1%) mai mari în raport cu T1_2023 și cu 60 mii tone (+10,7%) în raport cu T1_2022, și au fost în creștere cu 200 mii tone (+47,6%) față de T4 2023, ponderea cea mai mare având-o creșterea cu 144 mii tone a volumului agregat de mărfuri chimice operate portuar.

Articole recente

NATO lansează Operaţia Eastern Sentry pentru întărirea apărării pe flancul estic

Secretarul general al NATO, Mark Rutte, şi comandantul Suprem al Forţelor Aliate (SACEUR), Alexus Grynkewich,…

4 ore ago

Ministra Mediului l-a demis pe directorul Administrației Naționale Apele Române, Sorin Lucaci

Ministra Mediului, Diana Buzoianu, l-a demis, vineri, din funcție, pe directorul Administrației Naționale 'Apele Române',…

4 ore ago

OMV vrea să taie costurile cu 400 milioane de euro şi să facă disponibilizări în Austria

Grupul austriac OMV, acţionarul majoritar de la OMV Petrom, a anunţat vineri că a demarat…

8 ore ago

ArcelorMittal anunţă oprirea definitivă a producţiei la fabrica sa din municipiul Hunedoara

Compania siderurgică ArcelorMittal a luat decizia de a opri "definitiv" activitatea la fabrica sa din…

8 ore ago

Ministrul Economiei: Charlie Ottley a aplicat pentru cetăţenia română; dosarul încă se plimbă prin hăţişul birocratic

Turismul românesc n-a avut vreodată un birou de promovare mai eficient decât jurnalistul britanic Charlie…

8 ore ago

Nazare, întâlniri cu marii finanţatori de pe Wall Street

Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, a avut, în cadrul vizitei sale de lucru în SUA, mai…

8 ore ago

This website uses cookies.

Read More