Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzTTS (individual) a inregistrat in T1_2023 o cifra de afaceri de 240,8 mil lei (+26,3% T1_2023 / T4_2022) si un profit net de 38,7 mil lei (+88,0% T1_2023 / T4_2022), in timp ce Grupul TTS (consolidat) a inregistrat venituri de 306,5 mil lei (+13,5% T1_2023 / T4_2022) si un profit net de 89,1 mil lei (+112,3% T1_2023 / T4_2022), potrivit unui comunicat transmis Bursei de Valori București.
Aceste rezultate au condus la o consolidare a pozitiei financiare la final de trimestru, atat la nivelul TTS, cat si la nivelul grupului (activ net TTS: 286,4 mil lei, +15,6% fata de 31.12.2022, activ net Grup TTS: 907,5 mil lei, +11,0% fata de 31.12.2022).
Conditiile de piata in trimestrul 1 au fost in continuare favorabile, atat in ce priveste serviciile de transport fluvial pe Dunare, cat si in ce priveste serviciile de operare portuara in Constanta, si continua sa nu dea semne de incetinire a activitatii., potrivit comunicatului.
Nivelul Dunarii nu a ridicat probleme deosebite, conditiile de navigatie fiind semnificativ mai bune decat in T1 2022.
Trimestrul 1 2023 a fost caracterizat de tendinta de consolidare a efectelor reconfigurarii rutelor logistice pe Dunare din anul 2022, asupra fluxurilor de marfuri agricole, minerale si chimice operate si transportate de grup, si implicit asupra activitatii grupului, care, in raport cu T1 2022, a inregistrat modificari semnificative in ce priveste ponderea relativa a activitatilor de transport fluvial si operare portuara.
Activitatea Grupului TTS a fost in crestere in raport cu T4 2022, volumul agregat de marfuri inregistrand o crestere de 4,6% in raport cu nivelul inregistrat in T4 2022 (3,69 mil tone, fata de 3,53 mil tone) – cresteri fiind inregistrate atat in ce priveste volumele de marfuri transportate pe cale fluviala (+2,6% T1_2023 / T4_2022), cat mai ales in ce priveste volumele de marfuri operate in porturi (+6,8% T1_2023 / T4_2022), si s-a apropiat de nivelul inregistrat in T1 2022 (3,74 mil tone, -1,2% T1_2023 / T1_2022).
In acelasi timp, reconfigurarile lanturilor logistice au condus la modificari substantiale in structura volumelor de activitate. Astfel, volumul de marfuri transportate pe cale fluviala a fost in T1 2022 cu 628.000 tone (+41%) mai mare decat volumul de marfuri operate portuar, diferenta s-a redus la 70.000 tone (4%) in T4 2022, iar in T1 2023 volumul de marfuri operate portuar a fost practic egal cu volumul de marfuri transportate fluvial (de fapt cu 1.000 tone mai mare).
Raspunzand acestei tendinte din piata, TTS a demarat in trimestrul 1 procesul de achizitie a terminalului de produse vrac solid DECIROM S.A. Constanta, realizarea tranzactiei fiind planificata pentru ultima decada a lunii iunie. Investitia in DECIROM are ca scop intarirea capacitatii de operare a grupului in portul Constanta ca raspuns la modificarile in structura fluxurilor de marfuri – consecinta a reconfigurarii lanturilor logistice din 2022. In aceeasi directie, TTS exploreaza efectuarea de investitii in echipamente de operare portuara – in principal macarale plutitoare.
In paralel, CNFR NAVROM S.A. a efectuat in trimestrul 1 investitii in valoare de 4 mil euro in modernizarea si recertificarea flotei si a demarat un program de constructie de barje prin contractarea a 4 barje EUROPA 2 cu o capacitate cumulata de 6.800 tone, investitie in valoare de 5 mil euro.”
Oficiali indieni au declarat că ţara va continua să cumpere petrol din Rusia în pofida…
Ministrul Economiei, Radu Miruţă, merge sâmbătă la Cugir pentru a vedea situaţia de la Uzina…
România va dispune, până la sfârşitul acestui an, de întreaga dotare tehnologică necesară tipăririi bancnotelor…
Vladimir Plahotniuc a afirmat vineri că vrea să se întoarcă în Republica Moldova pentru a…
CapitalG, divizia de investiții în companii aflate în fază de creștere a Alphabet (GOOGL.O) și…
Prim-ministrul israelian Benjamin Netanyahu a amânat până săptămâna viitoare luarea unei decizii asupra acţiunilor pe…
This website uses cookies.
Read More