International

Ucraina solicită portului românesc Constanţa să permită transferurile de cereale de la navă la navă

Compania ucraineană Danube Shipping Company (DSC) a anunţat luni că a cerut portului românesc Constanţa de la Marea Neagră să permită transferurile de cereale de la navă la navă, ceea ce aproape ar dubla capacitatea sa de export cu barjele, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Un cultivator şi exportator major, producţia din 2023 de cereale a Ucrainei ar urma să depăşească 56 milioane tone metrice, dar blocarea principalelor sale porturi de la Marea Neagră după invazia rusească a afectat livrările.

Porturile Ucrainei de la Dunăre, care anterior erau responsabile pentru aproximativ un sfert din exporturile de cereale, sunt acum principala rută pentru recolta ţării, o parte din ea fiind trimisă cu barjele către Constanţa, pentru a fi expediate mai departe.

Conform autorităţii portuare, în primele opt luni ale anului 2023, Ucraina a exportat 9,2 milioane de tone de cereale prin Portul Constanţa, însă ritmul livrărilor a încetinit, pe măsură ce atacurile ruseşti asupra porturilor de la Dunăre s-au intensificat. Comparativ, pe tot parcursul anului 2022, Ucraina a expediat 8,6 milioane de tone de cereale prin Portul Constanţa.

Ministrul român al Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţa săptămâna trecută că planul României de a dubla în următoarele luni capacitatea lunară de tranzit pentru cerealele ucrainene prin Constanţa la patru milioane de tone rămâne realizabil.

DSC a anunţat pe Telegram că 60% din fluxul de cereale exportat prin Constanţa se realizează cu flota fluvială, barjele livrând 700.000 tone de produse agricole către portul românesc în fiecare lună.

Totuşi, compania spune că în prezent are aproximativ 60 de barje la Constanţa, iar timpul de aşteptare pentru descărcare în port se întinde uneori până la 60 de zile.

“Dacă Constanţa permite dezvoltarea transbordării, transportatorii sunt pregătiţi să majoreze volumele cu încă 500.000 tone”, susţine DSC.

Instituţia adaugă că are în vedere un proiect privind înfiinţarea a încă trei puncte de ancorare lângă Constanţa, şi este pregătită să creeze un operator portuar ucrainean în Constanţa.

Luna trecută, autorităţile ucrainene anunţaseră că iau măsuri pentru oportunităţi alternative de export pentru recolta de cereale organizând transbordări lângă gurile Dunării.

Guvernul de la Kiev a adoptat o rezoluţie prin care extinde oficial limitele unui port ucrainean la Dunăre pentru a face posibil transferul de marfă între navele ancorate.

Articole recente

Regatul Unit şi SUA vor semna un acord nuclear în timpul vizitei lui Trump la Londra

Londra şi Washingtonul vor semna un acord de colaborare pentru creşterea energiei nucleare în timpul…

14 minute ago

Lecție de economie ascunsă în factura pentru energie electrică

De fiecare dată când deschizi factura de energie, apare aceeași întrebare: de ce prețul energiei…

16 minute ago

Top 10 cele mai bune țări în care să te retragi la pensie

Tot mai mulți oameni caută să se pensioneze în străinătate în căutarea unui stil de…

2 ore ago

Coreea de Nord afirmă că statutul său de stat nuclear este ireversibil

Misiunea permanentă a Coreei de Nord la Naţiunile Unite a afirmat că statutul ţării ca…

2 ore ago

Șeful departamentului antiterorism al UE: Polițiștii ar trebui să poată citi conversațiile de pe WhatsApp

Temerile că infracțiunile sunt comise și planificate pe platforme precum WhatsApp au dus la tot…

2 ore ago

Prețurile locuințelor din China scad în august, prelungind tendința slabă

Prețurile locuințelor noi au scăzut atât în termeni lunari, cât și anuali Prețurile de revânzare…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More