International

Ucraina solicită portului românesc Constanţa să permită transferurile de cereale de la navă la navă

Compania ucraineană Danube Shipping Company (DSC) a anunţat luni că a cerut portului românesc Constanţa de la Marea Neagră să permită transferurile de cereale de la navă la navă, ceea ce aproape ar dubla capacitatea sa de export cu barjele, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Un cultivator şi exportator major, producţia din 2023 de cereale a Ucrainei ar urma să depăşească 56 milioane tone metrice, dar blocarea principalelor sale porturi de la Marea Neagră după invazia rusească a afectat livrările.

Porturile Ucrainei de la Dunăre, care anterior erau responsabile pentru aproximativ un sfert din exporturile de cereale, sunt acum principala rută pentru recolta ţării, o parte din ea fiind trimisă cu barjele către Constanţa, pentru a fi expediate mai departe.

Conform autorităţii portuare, în primele opt luni ale anului 2023, Ucraina a exportat 9,2 milioane de tone de cereale prin Portul Constanţa, însă ritmul livrărilor a încetinit, pe măsură ce atacurile ruseşti asupra porturilor de la Dunăre s-au intensificat. Comparativ, pe tot parcursul anului 2022, Ucraina a expediat 8,6 milioane de tone de cereale prin Portul Constanţa.

Ministrul român al Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţa săptămâna trecută că planul României de a dubla în următoarele luni capacitatea lunară de tranzit pentru cerealele ucrainene prin Constanţa la patru milioane de tone rămâne realizabil.

DSC a anunţat pe Telegram că 60% din fluxul de cereale exportat prin Constanţa se realizează cu flota fluvială, barjele livrând 700.000 tone de produse agricole către portul românesc în fiecare lună.

Totuşi, compania spune că în prezent are aproximativ 60 de barje la Constanţa, iar timpul de aşteptare pentru descărcare în port se întinde uneori până la 60 de zile.

“Dacă Constanţa permite dezvoltarea transbordării, transportatorii sunt pregătiţi să majoreze volumele cu încă 500.000 tone”, susţine DSC.

Instituţia adaugă că are în vedere un proiect privind înfiinţarea a încă trei puncte de ancorare lângă Constanţa, şi este pregătită să creeze un operator portuar ucrainean în Constanţa.

Luna trecută, autorităţile ucrainene anunţaseră că iau măsuri pentru oportunităţi alternative de export pentru recolta de cereale organizând transbordări lângă gurile Dunării.

Guvernul de la Kiev a adoptat o rezoluţie prin care extinde oficial limitele unui port ucrainean la Dunăre pentru a face posibil transferul de marfă între navele ancorate.

Articole recente

Industria din România la începutul erei 5.0 (Andrei Rădulescu)

Autor: Andrei Rădulescu Industria a reprezentat în ultimele decenii ramura motor a economiei, care generează…

8 minute ago

Preşedintele Dumei de Stat ruse, în vizită în China, având pe agendă “răspunsul la presiunea sancţiunilor” şi “ingerinţele externe”

Preşedintele Dumei de Stat a Federaţiei Ruse, Veaceslav Volodin, a sosit luni în China, în…

17 minute ago

Patronatele din Construcţii: Probabilitatea unei recesiuni economice va deveni o certitudine dacă sectorul nu va fi tratat cu atenţie

Federaţia Patronatelor Societăţilor din Construcţii (FPSC) îşi exprimă îngrijorarea cu privire la pachetele recente de…

32 de minute ago

Safetech Innovations raportează venituri la nivel individual de 26,7 milioane de lei și un profit net de 6 milioane de lei, în primul semestru din 2025

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București,…

2 ore ago

ANUNT PRIVIND OFERTA PUBLICA DE CUMPARARE A ACTIUNILOR ARCTIC STREAM S.A. LA PRETUL DE 23 LEI/ACTIUNE

aprobata prin Decizia ASF nr. 807/21.08.2025 Denumirea si sediul social al societatii vizate Societatea vizata…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More