Update articol:

UE ar putea anunţa o investigaţie privind subvenţiile acordate producătorilor chinezi de oţel (FT)

Uniunea Europeană intenţionează să lanseze o investigaţie antisubvenţii împotriva producătorilor chinezi de oţel, la un summit cu Statele Unite, luna aceasta, a anunţat marţi publicaţia Financial Times (FT), citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Bruxelles-ul îşi uneşte eforturile cu Washingtonul pentru a proteja industriile de importurile ieftine. De asemenea, Washingtonul a cerut Bruxelles-ului să ia măsuri împotriva producătorilor chinezi de oţel în schimbul evitării reintroducerii tarifelor suplimentare din perioada Trump asupra producătorilor de oţel din UE, susţin sursele.

Reprezentanţii Ministerului Comerţului din China nu au răspuns imediat solicitărilor de a comenta informaţia.

În 20 octombrie, liderul SUA, Joe Biden, se întâlneşte cu preşedintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, şi preşedintele Consiliului European, Charles Michel, înaintea termenului limită pentru rezolvarea disputei bilaterale privind tarifele la oţel.

Aceste discuţii sunt destinate soluţionării unei dispute care a început atunci când fostul preşedinte al SUA Donald Trump a impus tarife vamale suplimentare la importurile de oţel şi aluminiu din Europa. În lipsa unui acord până la data de 31 octombrie, tarife vamale suplimentare la exporturi în valoare de 10 miliarde de dolari între UE şi SUA ar reintra în vigoare începând de la 1 ianuarie 2024.

Săptămâna trecută, China şi-a exprimat nemulţumirea faţă de solicitarea Uniunii Europene de a iniţia consultări “în foarte scurt timp” referitoare la investigaţia lansată de blocul comunitar privind subvenţiile acordate pentru vehiculele electrice. Declaraţia vine după ce Comisia Europeană a lansat oficial o investigaţie pentru a decide dacă va impune tarife pentru a proteja producătorii auto europeni de importurile masive de vehicule electrice chineze mai ieftine, care ar fi beneficiat de subvenţii de stat.

Conform datelor Comisiei Europene, ponderea vehiculelor electrice chineze vândute în Europa a urcat la 8% şi ar putea ajunge la 15% în 2025.