Auto

Un joint venture din China al Renault nu mai plăteşte salariile şi se îndreaptă spre restructurare

Producătorul de autovehicule comerciale uşoare Renault Brilliance Jinbei Automotive, o societate mixtă din China la care Renault deţine 49% din acţiuni, a încetat să îşi mai plătească salariaţii şi se îndreaptă spre restructurare, ceea ce reprezintă un nou eşec pentru grupul francez pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.

Având în vedere “incapacitatea parteneriatului de a-şi îndeplini obligaţiile financiare curente, Consiliul Director al companiei a decis să demareze procesul de restructurare”, a informat miercuri Renault într-un comunicat de presă.

Renault Brilliance are sediul în oraşul Shenyang, capitala provinciei Liaoning din nordul Chinei, şi produce utilitare sub marca Jinbei. Societatea mixtă a demarat operaţiunile în 2017 sub mandatul fostului CEO de la Renault, Carlos Ghosn.

Lichidarea Renault Brilliance ar reprezenta a doua ieşire a Renault de pe piaţa din China continentală în tot atâţia ani. În primăvara lui 2020, Renault a anunţat că îşi reduce prezenţa şi aşa limitată din China prin transferul participaţiei sale de 50% la un joint venture cu Dongfeng Motor Group din Wuhan către partenerul chinez.

La acea dată, Renault anunţa că se va concentra pe utilitare şi vehicule electrice în China via divizii separate. Constructorul auto francez a investit, de asemenea, într-un parteneriat cu Jiangling Motors Corp concentrat pe vehiculele electrice.

“În pofida sprijinului puternic din partea acţionarilor Renault Brilliance Jinbei Automotive şi a unei serii de progrese operaţionale, condiţiile de pe piaţa chineză a vehiculelor comerciale uşoare s-au înrăutăţit iar RBJAC continuă să se confrunte cu dificultăţi”, a informat miercuri Renault.

În primele 11 luni ale acestui an vânzările acestui joint venture pe piaţa din China au scăzut cu 35% în ritm anual până la aproximativ 16.000 de vehicule. Comparativ, odată obiectivul firmei era comercializarea a 150.000 de vehicule pe an.

Directorul general de la Renault, Luca de Meo a descris prezenţa din China a grupului francez drept “aproape inexistentă”. În încercarea de a inversa tendinţa, Renault a semnat în luna august un memorandum de înţelegere cu Geely Holding, cel mai mare producător auto privat chinez pentru a produce vehicule hibride marca Renault în China.

Articole recente

Ministrul Mediului, la Poiana Largului: Există un risc pentru sănătatea oamenilor; măsurile luate – în sistem de urgenţă

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, la viaductul de la Poiana…

33 de minute ago

Două fonduri administrate de SAI Star Asset Management au ajuns să dețină 6,7% din BVB

Două fonduri administrate de SAI Star Asset Management au ajuns să dețină 6,7% din BVB,…

34 de minute ago

SUA: Kamala Harris va publica o carte despre campania sa prezidenţială din 2024

Fosta vicepreşedintă americană Kamala Harris a anunţat joi că va publica în septembrie o carte,…

36 de minute ago

Rusia: Putin a promulgat legea care înăsprește cenzura și supravegherea pe internet

Președintele rus Vladimir Putin a promulgat joi o lege ce prevede pedepsirea căutărilor pe internet…

38 de minute ago

Ministrul Mediului despre fondurile neatrase de Apele Române: Este o crimă pentru comunităţile expuse la inundaţii

Este o crimă pentru comunităţile locale care sunt expuse la inundaţii să dai cu piciorul…

40 de minute ago

Guvernul spaniol este “deschis” ideii unei posibile prelungiri a funcţionării centralelor nucleare

Guvernul spaniol de stânga este "deschis", sub rezerva anumitor condiţii, ideii unei posibile revizuiri a…

55 de minute ago

This website uses cookies.

Read More