Auto

Un joint venture din China al Renault nu mai plăteşte salariile şi se îndreaptă spre restructurare

Producătorul de autovehicule comerciale uşoare Renault Brilliance Jinbei Automotive, o societate mixtă din China la care Renault deţine 49% din acţiuni, a încetat să îşi mai plătească salariaţii şi se îndreaptă spre restructurare, ceea ce reprezintă un nou eşec pentru grupul francez pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.

Având în vedere “incapacitatea parteneriatului de a-şi îndeplini obligaţiile financiare curente, Consiliul Director al companiei a decis să demareze procesul de restructurare”, a informat miercuri Renault într-un comunicat de presă.

Renault Brilliance are sediul în oraşul Shenyang, capitala provinciei Liaoning din nordul Chinei, şi produce utilitare sub marca Jinbei. Societatea mixtă a demarat operaţiunile în 2017 sub mandatul fostului CEO de la Renault, Carlos Ghosn.

Lichidarea Renault Brilliance ar reprezenta a doua ieşire a Renault de pe piaţa din China continentală în tot atâţia ani. În primăvara lui 2020, Renault a anunţat că îşi reduce prezenţa şi aşa limitată din China prin transferul participaţiei sale de 50% la un joint venture cu Dongfeng Motor Group din Wuhan către partenerul chinez.

La acea dată, Renault anunţa că se va concentra pe utilitare şi vehicule electrice în China via divizii separate. Constructorul auto francez a investit, de asemenea, într-un parteneriat cu Jiangling Motors Corp concentrat pe vehiculele electrice.

“În pofida sprijinului puternic din partea acţionarilor Renault Brilliance Jinbei Automotive şi a unei serii de progrese operaţionale, condiţiile de pe piaţa chineză a vehiculelor comerciale uşoare s-au înrăutăţit iar RBJAC continuă să se confrunte cu dificultăţi”, a informat miercuri Renault.

În primele 11 luni ale acestui an vânzările acestui joint venture pe piaţa din China au scăzut cu 35% în ritm anual până la aproximativ 16.000 de vehicule. Comparativ, odată obiectivul firmei era comercializarea a 150.000 de vehicule pe an.

Directorul general de la Renault, Luca de Meo a descris prezenţa din China a grupului francez drept “aproape inexistentă”. În încercarea de a inversa tendinţa, Renault a semnat în luna august un memorandum de înţelegere cu Geely Holding, cel mai mare producător auto privat chinez pentru a produce vehicule hibride marca Renault în China.

Articole recente

Tusk: Suntem cel mai aproape de un conflict deschis de la cel de-al Doilea Război Mondial încoace

Prim-ministrul polonez Donald Tusk a declarat miercuri în Parlament că, în urma încălcării spaţiului aerian…

2 ore ago

ANALIZĂ XTB: Noul iPhone 17 lansat de Apple, și în vizorul investitorilor. Piața urmărește atent impactul asupra acțiunilor

Ca în fiecare an, Apple a așteptat până la sfârșitul verii pentru a dezvălui noul…

2 ore ago

Exim Banca Românească lansează Pachetul Start-Up cu servicii gratuite pentru antreprenori în primul an

Exim Banca Românească își extinde portofoliul de produse dedicate antreprenorilor și lansează Pachetul Start-Up, o…

2 ore ago

Veolia România preia pachetul majoritar al General Me.el Electric, companie românească specializată în proiectarea sistemelor electrice şi în producţia de energie electrică

Veolia România anunţă preluarea pachetului majoritar al General Me.el Electric (GME), companie românească specializată în…

2 ore ago

Nicușor Dan: România, pe deplin solidară cu Polonia; Rusia trebuie presată să vină la masa negocierilor

Președintele Nicușor Dan afirmă că prin 'încălcarea flagrantă a spațiului a aerian polonez', Rusia a…

3 ore ago

Grupul Vertik organizează un eveniment dedicat antreprenorilor care îşi doresc să îşi diversifice sursele de finanţare

Grupul Vertik - care reuneşte compania de consultanţă în management Vertik şi Asociaţia Vertik pentru…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More