Macroeconomie

Undă verde pentru prima linie de telegondolă din Paris

Francezii care fac naveta din Creteil, o suburbie a Parisului, vor avea la dispoziţie începând din 2025 o nouă modalitate pentru a ajunge la serviciu: prima linie de telegondolă din capitala Franţei, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.

În cursul acestei săptămâni, proiectul, denumit Cable A, a trecut de faza studiului de fezabilitate. Acoperind o distanţă de 4,5 kilometri şi cu cinci staţii de-a lungul traseului, linia de telegondolă va lega mai multe cartiere aglomerate din suburbiile din sud-estul Parisului de punctul final al liniei 8 de metrou. Cable A promite să scurteze durata călătoriilor dintre Creteil şi centrul Parisului, precum şi o conexiune mai uşoară la reţeaua de şcoli, universităţi, spitale, birouri şi clădiri publice răspândite de-a lungul zonei.

Propusă pentru prima dată în 2008, promotorii susţin că este nevoie de această telegondolă, deoarece liniile de transport public convenţional ar fi complicate şi scumpe în această regiune care este traversată de mai multe autostrăzi, o linie de tren de mare viteză şi un mare depou feroviar. Amplasarea unei linii de tramvai ar necesita lucrări complicate, sub forma unor poduri şi tunele. În schimb, o linie de telegondolă poate trece deasupra acestor obstacole, iar necesarul de teren este redus, exceptând locul unde vor fi amplasate staţiile. O telegondolă are nevoie de spaţiu doar pentru pilonii care susţin cablurile, iar astfel costurile proiectului ar putea fi menţinute la 132 milioane de euro. În plus, faptul că telegondola funcţionează pe bază de curent ar reduce poluarea şi deoarece ar facilita accesul navetiştilor spre zona centrală a Parisului ar ajuta la eliminarea automobilelor de pe străzi.

Cu toate acestea, propunerea a fost mult timp întârziată de controversele pentru alte proiecte de telegondole. Cable A s-a lovit de opoziţia localnicilor de pe traseu care se tem că intimitatea lor va fi compromisă de pasagerii telegondolei, iar liniştea lor va avea de suferit de pe urma zgomotului şi luminii gondolelor. Ca răspuns la aceste îngrijorări, a fost propusă o soluţie tehnologică potrivit căreia geamurile gondolelor vor deveni opace atunci când vehiculul trece prin apropierea unor locuinţe. Această soluţie este utilizată deja de telegondola urbană din Brest, un oraş din vestul Franţei, unde geamurile devin opace în mod automat atunci când gondolele se apropie de o zonă de locuinţe.

Având în vedere traseul său scurt şi amplasarea într-o zonă suburbană, este puţin probabil ca telegondola din Paris să devină la fel de celebră precum cele faimoase din Medellin, Colombia sau La Paz, Bolivia. Însă misiunea sa simplă ar urma să îi permită să evite planificarea confuză care a afectat un proiect similar din Londra, Thames Emirates Air Line, care şi-a propus să fie atât o atracţie turistică, dar şi o legătură de tranzit, iar la final nu a reuşit să atingă niciunul din aceste obiective. Şi mai important, Cable A ar putea să fie doar prima din cele cinci linii de telegondole avute în vedere pentru regiunea din jurul Parisului, chiar dacă niciunul din celelalte proiecte nu a ajuns într-o fază atât de avansată precum Cable A.

Articole recente

Banca elvețiană UBS ia în considerare mutarea în SUA pentru a evita noile reguli, relatează New York Post

Banca elvețiană UBS (UBSG.S) ia în considerare mutarea în Statele Unite ca răspuns la propunerile…

5 minute ago

Proiectul de acord între Congo și Rwanda subliniază rolul SUA și al altor țări în reorganizarea sectorului mineralier – Reuters

Rwanda și Republica Democratică Congo se vor angaja să colaboreze cu terțe părți, inclusiv cu…

17 minute ago

Încălcarea spațiului aerian românesc de către drone ruse este ‘inacceptabilă’, declară șefa diplomației UE

Șefa diplomației Uniunii Europene, Kaja Kallas, a criticat duminică intruziunea ''inacceptabilă'' a unor drone ruse…

28 de minute ago

Majoritatea germanilor se tem de un atac al Rusiei asupra NATO (sondaj)

Majoritatea germanilor sunt îngrijoraţi de un potenţial atac al Rusiei asupra unei ţări NATO, după…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More