Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzUniversitatea din Kentucky din SUA a plătit 5000 de dolari către compania privată a unui profesor asistent pentru a găzdui un atelier anti-rasism, unde decanii și membrii de vârf ai facultății au fost instruiți să-și accepte „inferioritatea albă” și au completat fişe prin care şi-au luat angajamentul că vor spori diversitatea, echitatea și incluziunea în cadrul departamentelor lor, potrivit Dailymail.co.uk.
Intitulat „Cultivarea unei mentalități anti-rasiste pentru administratorii academici”, atelierul a fost găzduit iarna trecută de Centrul pentru vindecarea traumelor rasiale și a oferit instrucțiuni despre atenuarea efectelor rasismului și prevenirea lui.
Potrivit documentelor obținute de Young America’s Foundation (YAF), în urma unei cereri in baza Legii privind libertatea de informare, Centrul pentru vindecarea traumelor rasiale îi îndrumă pe administratorii facultăţii să „înlocuiască supremația albă cu complexul de inferioritate alb”.
YAF a întrebat oficialii Universităţii dacă ei cred că unele rase sunt inferioare altora, așa cum sugerează atelierul. Un purtător de cuvânt al școlii a refuzat să comenteze.
Prețul seminarului a fost de 5000 USD pentru un „atelier introductiv” de patru ore și un „atelier intermediar” de 2 ore pentru doar 50 de persoane fiecare, potrivit unei facturi de la Centrul pentru vindecarea traumelor rasiale al profesorului Candice Hargons.
Hargons, profesor asistent în cadrul Departamentului de Psihologie Educațională, Școlară și de Consiliere, este, de asemenea, directorul executiv al Centrului pentru vindecarea traumelor rasiale. Hargons „conduce echipa de cercetare RISE ^ 2 (Relații, intimitate și îmbogățire sexuală|rasă, intersecționalitate și implicare în justiția socială), unde se studiază sexul, justiția socială și conducerea – toate cu o etică a dragostei”.
Întrebată despre posibilele probleme de etică ale angajării unei companii private a unui membru al facultății pentru a furniza acest serviciu, universitatea a refuzat, de asemenea, să comenteze.
În Atelierul respectiv, participanții care şi-au declarat „metoda de evaluare aleasă pentru anti-rasism”, și pașii pe care i-au făcut până acum pentru a o aborda.
Într-una din solicitările atelierului obținute, Mary Davis, decanul Colegiului de Drept J. David Rosenberg, s-a angajat să „citească mai multă literatură anti-rasism” și „să mă forțez să accept inferioritatea albă”. „Aceasta este foarte greu, sincer”, a scris ea.
Într-alta, vicepreședintele executiv pentru finanțe și administrație Eric Monday s-a angajat să angajeze mai mulți negri, indigeni sau oameni de culoare, cu un salariu minim de 50.000 de dolari. Monday s-a angajat, de asemenea, să „creeze un fond de recrutare BIPOC de 250.000 de dolari pe an pentru următorii doi ani” și să „responsabilizeze echipa executivă față de obiectiv în revizuirea anuală”.
În aprilie, președintele Universității din Kentucky, Eli Capilouto, a recunoscut atelierul printr-un e-mail la nivel de campus, după ce Fundația Young America a solicitat informații despre atelier prin intermediul unei cereri in baza Freedom of Information Act.
„Munca importantă la universitatea noastră pentru a crea o comunitate mai diversă și mai acceptabilă este vitală. Trebuie – și va continua -. Nu vom fi descurajați de aceste eforturi ‘, a declarat Capilouto, adăugând: „Nu ne vom opri din planul nostru de implementare a diversității, echității și incluziunii, care implică profesori, personal și studenți din campusul nostru”.
Fundația a criticat în mod repetat atelierul respectiv, afirmând că descrie „cât de departe sunt universitățile noastre”. „Aceste școli sunt absolut îngrozite că programarea lor critică a teoriei rasei este pusă în centrul atenției”, a postat pe Twitter, în aprilie, Kara Zupkus, purtătorul de cuvânt al YAF.
„În calitate de instituții finanțate de contribuabili, cetățenii au dreptul să știe ce se întâmplă în sesiunile de zoom închise și în e-mailurile secrete care duc la această prostie”, conform YAF.
Impulsul de a preda teoria critică a rasei în sălile de clasă a declanșat o intensă dezbatere la nivel național ca urmare a protestelor despre problema vieții negre și a introducerii Proiectului 1619.
Proiectul 1619, care a fost publicat de New York Times în 2019 pentru a marca 400 de ani de la sosirea primilor africani sclavi pe țărmurile americane, reformulează istoria americană prin „plasarea consecințelor sclaviei și a contribuțiilor americanilor negri în centrul narativ al SUA”.
Dezbaterea în jurul teoriei critice a rasei se referă la îngrijorarea conform căreia unii copii sunt îndoctrinați în a crede că persoanele albe sunt inerent rasiste sau sexiste.
Dusan Bajatovic a subliniat că, pentru a elimina complet NIS de pe lista sancțiunilor SUA,…
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, anunţă că instituţia pe care o conduce va investiga situaţiile…
Ministerul Energiei împreună cu Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) şi Consiliul Concurenţei…
Restructurarea Ministerului Energiei se va finaliza în două săptămâni, dar instituția trebuie aliniată din punct…
România va dispune, până la sfârșitul acestui an, de întreaga dotare tehnologică necesară tipăririi bancnotelor…
Cele două mari piețe și blocuri comerciale de pe malurile Atlanticului au negociat timp de…
This website uses cookies.
Read More