Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzInteligența artificială face deja parte din activitatea profesională de zi cu zi, 72% dintre respondenți folosind-o în mod regulat. Însă adevărata valoare a AI este capturată de un subgrup mai restrâns de companii care merg dincolo de simpla implementare a instrumentelor și își reproiectează fundamental fluxurile de lucru, potrivit unui nou raport al Boston Consulting Group (BCG), AI at Work: Momentum Builds, but Gaps Remain.
Adoptare puternică, dar stagnare în prima linie și un decalaj Nord/Sud
A treia ediție a sondajului anual realizat de BCG, bazat pe răspunsurile a peste 10.600 de angajați din 11 țări, arată că, deși adoptarea AI este puternică per ansamblu, doar 51% dintre angajații din prima linie o folosesc în mod regulat, un procent care a stagnat față de anul precedent.
Între timp, Sudul Global continuă să conducă în ceea ce privește adoptarea AI, cu India la 92% și Orientul Mijlociu la 87% afișând cele mai ridicate niveluri de utilizare constantă. Totuși, aceste două regiuni cu utilizare intensă înregistrează și cele mai mari temeri privind impactul automatizării, mult peste media globală de 41% dintre respondenți care se tem că rolul lor ar putea dispărea în următorul deceniu.
Trei factori esențiali pentru creșterea adoptării AI
Reproiectarea fluxurilor de lucru: acolo unde apare valoarea reală
Companiile care deblochează cu adevărat potențialul AI sunt cele care merg dincolo de implementare și își remodelează complet procesele de lucru.
Aceste organizații:
„Companiile nu pot doar să implementeze instrumente GenAI și să se aștepte la transformare”, a declarat Sylvain Duranton, lider global al BCG X și coautor al raportului. „Cercetarea noastră arată că adevărata rentabilitate apare atunci când companiile investesc în perfecționarea angajaților, remodelează procesele de lucru și aliniază strategia de leadership cu AI.”
Agenții AI: următoarea frontieră
Trei din patru angajați cred că agenții AI — asistenți digitali inteligenți, capabili să gestioneze independent sarcini — vor fi esențiali pentru succesul viitor. Totuși, doar 13% spun că acești agenți sunt integrați în fluxurile de lucru, iar doar o treime înțeleg cum funcționează. Pe măsură ce familiarizarea crește, teama scade, iar angajații încep să-i vadă pe agenți mai degrabă ca parteneri de lucru, decât ca rivali.
Priorități strategice pentru lideri
Raportul evidențiază patru imperative pentru organizațiile care doresc să treacă de la simple instrumente la o transformare reală:
„Companiile care își reproiectează procesele și investesc în oameni obțin rezultate superioare”, a declarat Vinciane Beauchene, lider global Human x AI în cadrul BCG și coautoare a raportului. „Dar această transformare trebuie însoțită de o strategie clară pentru oameni și un motor de dezvoltare care să sprijine adoptarea și să gestioneze impactul asupra muncii și angajaților.”
Raportul intregral poate fi accesat la acest link.
Ungaria intenţionează să le acorde funcţionarilor publici, inclusiv poliţiştilor şi profesorilor, o subvenţie anuală pentru…
Potrivit președintelui SUA, BRICS dorește să submineze statutul dolarului ca monedă de rezervă mondială Președintele…
Preşedintele american Donald Trump a anunţat miercuri un acord comercial cu Coreea de Sud, în…
Acordul privind tarifele şi comerţul, convenit în 27 iulie de şeful Comisiei Europene, Ursula von…
Bitdefender avertizează asupra unor vulnerabilităţi grave în firmware-ul camerelor de supraveghere Dahua Hero C1 (DH-H4C),…
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează cu privire la activităţile recente ale grupării Scattered…
This website uses cookies.
Read More