Categories: Fără categorie

Uzina Renault din Algeria ar putea să îşi suspende producţia din lipsă de kituri SKD

Subsidiara algeriană a constructorului auto francez Renault ar putea fi nevoită să îşi oprească temporar liniile de montaj, deoarece a terminat deja cota de piese importate atribuită pentru acest an, introdusă de autorităţile locale, a informat marţi agenţia de presă oficială APS citând un responsabil de la Renault Algérie, transmite AFP, potrivit Agerpres.

În schimb, acest responsabil a exclus posibilitatea unei închideri a uzinei Renault de la Oued Tlilat, regiunea Oran, la aproximativ 350 de kilometri vest de capitala Alger.

Tânăra industrie auto algeriană, născută în 2012, se bazează în principal pe colecţiile SKD (semi knocked down), kituri semiasamblate expediate către uzina din Algeria, unde se asamblează modele Dacia şi Renault. O parte din aceste kituri vin de la uzina de la Mioveni (România).

În luna mai a acestui an, în ideea de a reduce nota de plată cu importurile care epuizează rezervele de valută ale Algeriei, autorităţile au impus fiecărui constructor o cotă de importuri de kituri SKD pentru anul 2019.

“Liniile de producţie riscă să fie suspendate, eventual începând din luna noiembrie, din cauza indisponibilităţii de kituri destinate montajului de autoturisme, după ce a fost epuizată cota care ne-a fost autorizată”, a declarat responsabilul de la Renault-Algérie pentru APS (Algérie Presse Services). Însă “producţia ar urma să fie reluată odată cu sosirea noilor cote, cel mai probabil la începutul anului 2020”, a adăugat sursa citată, care a exclus eventualitatea concedierii personalului.

Renault-Algérie “va încerca să asigure funcţionarea uzinei la un ritm mai lent pentru a evita oprirea completă a liniei de producţie”, a explicat responsabilul, care a evocat şi posibilitatea recurgerii la concedii forţate.

Potrivit APS, autorităţile algeriene au limitat la 660 milioane de dolari valoarea importurilor de kituri SKD în anul 2019 pentru Renault Algérie, societate deţinută în proporţie de 49% de grupul auto francez, 34% de Société Nationale des Véhicules Industriels (SNVI, o societate controlată în întregime de statul algerian) şi 17% de Fonds National d’Investissement (FNI).

Potrivit cifrelor publicate pe pagina sa de internet, uzina Renault din Algeria are 700 de angajaţi şi o capacitate de producţie de 50.000 de vehicule pe an.

Renault est primul constructor auto care a deschis, în 2014, o uzină în Algeria. De la debutul tendinţei de scădere a preţului petrolului, la mijlocul lui 2014, toate mărcile de automobile distribuite în Algeria trebuie să aibă şi o uzină de producţie locală. Consecinţa acestei măsuri este scăderea numărului de vehicule importate însă economiile realizate astfel au fost anulate de nota de plată pentru importul de kituri SKD, din lipsa de piese produse local.

Articole recente

Topul celor mai bune orașe pentru Generația Z 

Bangkok, Thailanda, este orașul numărul 1 pentru Generația Z, în parte datorită scorurilor sale ridicate…

3 ore ago

Canada a eliminat multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA

Canada a eliminat vineri multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA, marcând un pas semnificativ…

3 ore ago

Cancelarul Merz, despre un acord de pace în Ucraina: Suntem la o distanţă de 10 kilometri şi am parcurs, poate, primii 200 de metri

Cancelarul german Friedrich Merz a descris eforturile de a ajunge la un acord de pace…

4 ore ago

Muncitorii străini au impulsionat economia zonei euro, afirmă Christine Lagarde

Preşedinta Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, a declarat sâmbătă, la simpozionul anual al Rezervei Federale…

4 ore ago

În spatele importurilor masive de petrol rusesc ale Indiei: cel mai bogat om din Asia (Al Jazeera)

Importurile de țiței rusesc ale Reliance au crescut de la 3% înainte de războiul din…

4 ore ago

Un atac cu drone ucrainene provoacă un incendiu și reducerea capacității centralei nucleare rusești de la Kursk

Un atac cu drone ucrainene a provocat un incendiu de scurtă durată la centrala nucleară…

5 ore ago

This website uses cookies.

Read More