Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSursa foto: pixabay.com
Contractul de vânzare a primei încărcături de cereale, exportate de Ucraina pe mare de la debutul invaziei ruseşti, a fost anulat din cauza întârzierii livrării, a anunţat miercuri Ambasada Ucrainei în Liban, transmite AFP.
Nava cargo Razoni, sub pavilionul Sierra-Leone, a plecat la 1 august din portul Odesa încărcată cu 26.000 de tone de porumb şi ar fi trebuit ca duminică să acosteze în portul Tripoli, din Liban. Însă, în prezent, Razoni este ancorată la Mersin, în largul coastei de sud a Turciei, potrivit site-ului de urmărire a navelor Marine Traffic.
Întârzierea de cinci luni întâmpinată la livrarea mărfii “i-a făcut pe cumpărător şi expeditor să cadă de acord asupra anulării comenzii”, a explicat Ambasada Ucrainei în Liban într-un comunicat publicat la puţin timp după miezul nopţii. Potrivit Ambasadei Ucrainei, expeditorul analizează în prezent alte solicitări de achiziţie.
La data de 22 iulie, Rusia şi Ucraina au semnat, la Istanbul, un acord cu privire la instaurarea unor culoare securizate cu scopul de a permite exportul de cereale blocate în Ucraina. Acordul va fi valabil timp de ‘120 de zile’, respectiv patru luni, timp în care pot fi transportate cele circa 25 de milioane de tone din silozurile ucrainene înaintea strângerii noii recolte. Navele şi încărcătura ar urma să fie inspectate la Istanbul, sub autoritatea Centrului comun de coordonare (CCC), care a fost inaugurat oficial la Istanbul.
Vineri, alte trei nave încărcate cu porumb au plecat din Ucraina cu destinaţia Irlanda, Anglia şi Turcia potrivit Ministerului Apărării din Turcia.
În total, până acum opt nave au plecat din porturile ucrainene de la semnarea acordului cu Rusia, potrivit autorităţilor de la Kiev care speră ca peste aproximativ două săptămâni să se ajungă la trei până la cinci nave care să plece în fiecare zi din porturile de la Marea Neagră.
Înainte de război, majoritatea exporturilor ucrainene tranzitau prin Marea Neagră. După invazia rusească, exporturile de cereale ale Ucrainei au fost reorientate spre transportul rutier şi fluvial cu direcţia Europa de Est. Însă traderii subliniază că este nevoie de transporturile maritime pentru a creşte, în mod semnificativ, volumul livrărilor.
Consiliul Concurenței a aprobat achiziția de active și de acțiuni în Telekom România Mobile Communications…
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică avertizează în legătură cu continuarea campaniilor frauduloase care promovează o…
Consiliul Concurenței aprobă achiziția de active și de acțiuni în Telekom România Mobile Communications de…
Startup-ul Z.ai, cunoscut anterior sub numele de Zhipu, a anunțat luni că noul său model…
Taxele vamale de 15% la exporturile europene au un impact direct limitat asupra României, în…
Preşedintele american Donald Trump a avertizat luni că va ordona noi atacuri americane asupra instalaţiilor…
This website uses cookies.
Read More