Analize

Veniturile Apple ar putea scădea cu circa 15%, în acest an (Tradeville)

Veniturile gigantului american Apple ar putea scădea în acest an cu aproximativ 15%, pe fondul vânzărilor fluctuante cauzate de criza coronavirusului, arată o analiză Tradeville, publicată miercuri.

“Vânzările pentru iPhone sunt un proxy pentru celelalte produse vândute de Apple, iar China reprezintă 15% din veniturile companiei, ceea ce i-ar putea reduce cifra de afaceri cu câteva miliarde de dolari. Probabil că de aceea analiştii de pe Wall-Street se aşteaptă ca veniturile companiei să scadă cu aproximativ 15% în 2020”, explică analiştii Tradeville.

Potrivit sursei citate, majoritatea produselor Apple tind să aibă o cerere mai scăzută în perioadele dificile economic, fiind incluse în categoria “bunuri superioare”, iar situaţia din China afectează în mod deosebit cererea. Astfel, compania a vândut 494.000 de unităţi iPhone în China, în luna februarie, o scădere de 61% faţă de aceeaşi lună a anului precedent, însă în martie vânzările au revenit, fiind comercializate 2,5 milioane de unităţi.

“În acelaşi timp, o bună parte dintre cei mai importanţi furnizori ai companiei au facilităţi de producţie în regiunea chinezească Hubei. Cu toate că situaţia din China s-a îmbunătăţit, lanţul de aprovizionare nu şi-a revenit complet, deoarece gigantul se bazează şi pe furnizori din Israel, Malaezia, Statele Unite şi ţări din Europa, afectate la rândul lor de corona-criză”, precizează specialiştii.

Totuşi, Tradeville subliniază că Apple poate face în această perioadă achiziţii strategice, pentru a recupera pe termen lung pierderile preconizate.

În acest sens, compania a anunţat un nou iPhone (New iPhone SE) care vizează segmentul mediu şi care ar putea aduce un salt de vânzări de pe urma milioanelor de deţinători de modele mai vechi de 4 – 5 ani aflate încă în operare.

Analiza Tradeville arată că rezultatele Apple, în anul 2019, sunt mixte. Astfel, în timp ce vânzările au scăzut cu 2%, iar marja netă de profit cu 1,2%, la nivelul întregului an, trimestrul 4 a adus companiei rezultate îmbunătăţite.

Cifra de afaceri a ajuns la 91,82 miliarde de dolari, în creştere cu 9% comparativ cu T4 din 2018, vânzările pentru iPhone au totalizat 55,96 miliarde de dolari (+8%), cele pentru dispozitive purtabile şi accesorii au atins suma de 10 miliarde de dolari (+37%), în timp ce serviciile au crescut cu 17%.

Pe de altă parte, vânzările de Mac şi iPad au scăzut cu 3%, respectiv 11%. Începând cu T4 din 2019, compania a început să distribuie AirPods Pro, noul MacBook Pro de 16 inci, şi a lansat serviciul Apple TV+. 

Articole recente

Gaza: Marea Britanie va recunoaşte statul Palestina în septembrie dacă Israelul nu va lua măsuri ‘substanţiale’, declară Starmer

Prim-ministrul britanic Keir Starmer a declarat marţi că Marea Britanie va recunoaşte statul Palestina în…

6 ore ago

Dacă Rusia nu va înceta în zece zile războiul în Ucraina, vom impune sancţiuni, spune Trump

Preşedintele american Donald Trump a prevenit marţi că ultimatul dat omologului său rus Vladimir Putin…

6 ore ago

Fico: Marea Britanie a plătit activiști pentru a influența alegerile din Slovacia în 2023; vom solicita explicații

Prim-ministrul slovac Robert Fico (Smer-SD) a declarat marți că Ministerul de Externe britanic (Foreign Office)…

8 ore ago

Bujduveanu: Transferul unei parcele din Piața Revoluției la MAI, retras de pe ordinea de zi a CGMB

Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat că retrage proiectul privind transferul unei suprafețe…

8 ore ago

Atac cibernetic declarat împotriva Naval Group: Constructorul de nave de război denunţă o “tentativă de destabilizare”

Constructorul de nave şi submarine francez Naval Group a fost, se pare, vizat de un…

8 ore ago

ANRE declanșează acțiuni de control privind plata compensațiilor către consumatori pentru nerespectarea indicatorilor de performanță

ANRE a dispus inițierea unei acțiuni de control la operatorii de distribuție concesionari, în ceea…

10 ore ago

This website uses cookies.

Read More