Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzVeniturile grupului Purcari Wineries PCL au crescut cu 18%, la 195,4 milioane RON în semestrul I 2025, cel mai bun semestru din istoria companiei în ceea ce privește vânzările, cu marja profitului brut menținându-se solidă la 45% pentru al doilea trimestru consecutiv, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București. Marja EBITDA s-a situat la 25%, ușor sub nivelul prognozat, în timp ce Profitul Net s-a menținut puțin sub 10%, reflectând impactul pierderilor din diferențele de curs valutar asupra monedelor locale ale Grupului față de euro.
”Suntem mulțumiți de performanță comercială solidă obținută în prima jumătate a anului 2025, cu vânzări care au depășit 104 milioane RON în acest trimestru și cu o creștere puternică pe piețele noastre de baza. În pofida presiunilor tranzitorii asupra profitabilității, generate în principal de volatilitatea valutară, continuăm să ne dezvoltăm la scară, să ne extindem amprenta comercială și să ne consolidăm portofoliul de branduri. Susținuți atât de noul nostru acționar majoritar, MASPEX, cât și de fondatorul nostru, dl. Victor Bostan, avem încredere în capacitatea noastră de a genera o creștere sustenabilă și de a crea valoare pe termen lung pentru toți acționarii noștri” a declarat Alexandru Filip, Director General Purcari Wineries.
Aspecte comerciale – cheie pentru S1 2025:
· România: +22% an la an, reprezentând 60% din vânzările Grupului, cu brandul Purcari contribuind cu 74% la vânzările locale.
· Moldova: +12% an la an, creștere puternică pe toate canalele, cu o revenire a segmentului Duty-free.
· Bulgaria: +33% an la an, extinderea amprentei geografice și a gamei de produse prin creștere atât în comerțul tradițional, cât și în HoReCa.
· Piețele ECE: -1% an la an, performanță mixtă, creștere solidă în Ucraina și Țările Baltice, erodată de rezultate mai slabe în Polonia, Cehia și Slovacia, din cauza de-stocarilor, promoțiilor mai puține și întârzierilor la livrare.
· Alte țări: +25% an la an, impulsionat de un al doilea trimestru puternic, cu contribuții din MENA și noi parteneriate; investițiile continue în Europa de Vest, Asia și America pentru a asigura o creștere sustenabilă pe termen lung, în detrimentul câștigurilor pe termen scurt.
Oferta publică voluntară de preluare desfășurată în perioada 16–30 iulie 2025 a adus schimbări importante în structura acționariatului, MASPEX devenind acționarul majoritar al Purcari Wineries prin achiziția unei participații de 72,8%. Dl. Victor Bostan, fondatorul Grupului, rămâne al doilea cel mai mare acționar, cu o participație de 15%, asigurând stabilitate, continuitate și alinierea intereselor în strategia de creștere pe termen lung a Companiei. În plus, peste 3.000 de investitori instituționali și de retail au menținut o participație în companie.
DN AGRAR Group (BVB: DN), una dintre principalele companii agroalimentare integrate din România și cel…
Veniturile grupului Purcari Wineries PCL au crescut cu 18%, la 195,4 milioane RON în semestrul…
Preşedintele francez Emmanuel Macron, cancelarul german Friedrich Merz şi prim-ministrul polonez Donald Tusk sunt aşteptaţi…
Preşedintele american Donald Trump a promis marţi că va fi cerută pedeapsa cu moartea pentru…
Iranul a lansat un apel către europeni (E3) şi Consiliul de Securitate al ONU să…
Prețurile a două elemente din pământuri rare necesare pentru magneți super-puternici au crescut la cel…
This website uses cookies.
Read More