Burse/Investitii

Veniturile grupului Purcari Wineries PCL au crescut cu 18%, la 195,4 milioane lei, în semestrul I

Veniturile grupului Purcari Wineries PCL au crescut cu 18%, la 195,4 milioane RON în semestrul I 2025, cel mai bun semestru din istoria companiei în ceea ce privește vânzările, cu marja profitului brut menținându-se solidă la 45% pentru al doilea trimestru consecutiv, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București. Marja EBITDA s-a situat la 25%, ușor sub nivelul prognozat, în timp ce Profitul Net s-a menținut puțin sub 10%, reflectând impactul pierderilor din diferențele de curs valutar asupra monedelor locale ale Grupului față de euro.

”Suntem mulțumiți de performanță comercială solidă obținută în prima jumătate a anului 2025, cu vânzări care au depășit 104 milioane RON în acest trimestru și cu o creștere puternică pe piețele noastre de baza. În pofida presiunilor tranzitorii asupra profitabilității, generate în principal de volatilitatea valutară, continuăm să ne dezvoltăm la scară, să ne extindem amprenta comercială și să ne consolidăm portofoliul de branduri. Susținuți atât de noul nostru acționar majoritar, MASPEX, cât și de fondatorul nostru, dl. Victor Bostan, avem încredere în capacitatea noastră de a genera o creștere sustenabilă și de a crea valoare pe termen lung pentru toți acționarii noștri” a declarat Alexandru Filip, Director General Purcari Wineries.

Aspecte comerciale – cheie pentru S1 2025:

· România: +22% an la an, reprezentând 60% din vânzările Grupului, cu brandul Purcari contribuind cu 74% la vânzările locale.

· Moldova: +12% an la an, creștere puternică pe toate canalele, cu o revenire a segmentului Duty-free.

· Bulgaria: +33% an la an, extinderea amprentei geografice și a gamei de produse prin creștere atât în comerțul tradițional, cât și în HoReCa.

· Piețele ECE: -1% an la an, performanță mixtă, creștere solidă în Ucraina și Țările Baltice, erodată de rezultate mai slabe în Polonia, Cehia și Slovacia, din cauza de-stocarilor, promoțiilor mai puține și întârzierilor la livrare.

· Alte țări: +25% an la an, impulsionat de un al doilea trimestru puternic, cu contribuții din MENA și noi parteneriate; investițiile continue în Europa de Vest, Asia și America pentru a asigura o creștere sustenabilă pe termen lung, în detrimentul câștigurilor pe termen scurt.

Oferta publică voluntară de preluare desfășurată în perioada 16–30 iulie 2025 a adus schimbări importante în structura acționariatului, MASPEX devenind acționarul majoritar al Purcari Wineries prin achiziția unei participații de 72,8%. Dl. Victor Bostan, fondatorul Grupului, rămâne al doilea cel mai mare acționar, cu o participație de 15%, asigurând stabilitate, continuitate și alinierea intereselor în strategia de creștere pe termen lung a Companiei. În plus, peste 3.000 de investitori instituționali și de retail au menținut o participație în companie.

Articole recente

Nazare: Interesul american se concentrează asupra unor domenii strategice: infrastructură, energie, tehnologie, sănătate

Investitorii americani sunt interesaţi de domenii strategice precum infrastructură, energie, tehnologie şi sănătate, a anunţat…

4 minute ago

Ce vede evaluatorul atunci când toți ceilalți văd doar prețul? (opinie Laurențiu Stan)

Autor: Laurenţiu Stan, consultant financiar, Kapital Minds Ce este valoarea? Ceea ce credem noi că…

51 de minute ago

Regatul Unit şi SUA vor semna un acord nuclear în timpul vizitei lui Trump la Londra

Londra şi Washingtonul vor semna un acord de colaborare pentru creşterea energiei nucleare în timpul…

o oră ago

Lecție de economie ascunsă în factura pentru energie electrică

De fiecare dată când deschizi factura de energie, apare aceeași întrebare: de ce prețul energiei…

o oră ago

Top 10 cele mai bune țări în care să te retragi la pensie

Tot mai mulți oameni caută să se pensioneze în străinătate în căutarea unui stil de…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More