International

Volvo Cars renunţă la Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile din cauza obiectivelor climatice

Volvo Cars a anunţat că va părăsi până la finalul lui 2022 Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citând diferenţele dintre obiectivul său de a ajunge la emisii zero şi strategia grupului de lobby al industriei auto europene, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Producătorul auto suedez s-a angajat ca până în 2030 întreaga sa gamă de maşini să fie complet electrică, depăşind obiectivele UE.

În încercarea de a reduce emisiile poluante cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, Comisia Europeană a propus reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2035. Aceasta ar însemna, practic, că începând din 2035 va fi imposibilă comercializarea autoturismelor echipate cu motoare pe ardere internă.

Volvo a susţinut trecerea la un transport cu emisii zero, dar după ce Parlamentul European a votat în iunie în favoarea termenului limită 2035, ACEA a anunţat că “orice reglementări pe termen lung care depăşesc acest deceniu sunt premature, în acest stadiu preliminar”.

Într-un comunicat, Volvo a precizat: “am ajuns la concluzia că ambiţiile şi strategia de sustenabilitate a Volvo Cars nu sunt pe deplin aliniate cu poziţia ACEA şi modul de lucru în acest stadiu. Prin urmare, credem că este mai bine să mergem deocamdată pe căi diferite”.

Şi Stellantis a anunţat că va părăsi până la finalul lui 2022 Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, ca parte a noii sale abordări cu privire la soluţionarea problemelor şi provocările în ceea ce priveşte mobilitatea viitoare, inclusiv îndepărtarea de activitatea tradiţională de lobby.

Al patrulea producător auto mondial a informat luna trecută că a lansat aşa numitul “Forum al libertăţii de mobilitate”, un spaţiu mai direct, public, pentru diversele entităţi implicate în probleme de mobilitate. Iniţial, forumul era planificat pentru începutul lui 2023, a precizat Stellantis.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile este principalul grup de lobby al industriei auto de la crearea sa, în 1991, unificând 16 producători majori europeni de maşini, camioane, autobuze şi şi vehicule comerciale.

Articole recente

Estonia l-a convocat pe însărcinatul cu afaceri al Rusiei pentru încălcarea frontierei sale maritime

Ministerul eston de Externe a anunţat luni că l-a convocat pe însărcinatul cu afaceri al…

5 ore ago

Germania anunţă organizarea cu sprijinul Iordaniei a unui “pod aerian umanitar” către Gaza

Germania va organiza cu sprijinul Iordaniei un "pod aerian umanitar către Gaza", a anunţat luni…

5 ore ago

Oprea: În cazierul meu judiciar nu apare menţiunea unei condamnări, reabilitări sau prescripţie a răspunderii penale

Secretarul general al Guvernului, Radu Oprea, a susţinut luni că în cazierul său judiciar nu…

6 ore ago

SUA vor ajuta Argentina să reintre în programul Visa Waiver, anunţă Departamentul Securităţii Interne

Departamentul Securităţii Interne din Statele Unite a transmis luni că ia măsuri pentru a readuce…

6 ore ago

Trump anunţă înfiinţarea în curând de către SUA a unor centre de distribuţie a alimentelor în Fâşia Gaza

Preşedintele american Donald Trump, aflat în vizită în Scoţia, a anunţat luni că Statele Unite…

6 ore ago

Netanyahu: Ofensiva în Gaza nu va înceta până când “Hamasul nu va fi eliminat, iar ostaticii eliberaţi”

Premierul israelian Benjamin Netanyahu a reiterat luni că Israelul nu-şi va înceta ofensiva în Fâşia…

6 ore ago

This website uses cookies.

Read More