International

Volvo Cars renunţă la Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile din cauza obiectivelor climatice

Volvo Cars a anunţat că va părăsi până la finalul lui 2022 Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citând diferenţele dintre obiectivul său de a ajunge la emisii zero şi strategia grupului de lobby al industriei auto europene, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Producătorul auto suedez s-a angajat ca până în 2030 întreaga sa gamă de maşini să fie complet electrică, depăşind obiectivele UE.

În încercarea de a reduce emisiile poluante cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, Comisia Europeană a propus reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2035. Aceasta ar însemna, practic, că începând din 2035 va fi imposibilă comercializarea autoturismelor echipate cu motoare pe ardere internă.

Volvo a susţinut trecerea la un transport cu emisii zero, dar după ce Parlamentul European a votat în iunie în favoarea termenului limită 2035, ACEA a anunţat că “orice reglementări pe termen lung care depăşesc acest deceniu sunt premature, în acest stadiu preliminar”.

Într-un comunicat, Volvo a precizat: “am ajuns la concluzia că ambiţiile şi strategia de sustenabilitate a Volvo Cars nu sunt pe deplin aliniate cu poziţia ACEA şi modul de lucru în acest stadiu. Prin urmare, credem că este mai bine să mergem deocamdată pe căi diferite”.

Şi Stellantis a anunţat că va părăsi până la finalul lui 2022 Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, ca parte a noii sale abordări cu privire la soluţionarea problemelor şi provocările în ceea ce priveşte mobilitatea viitoare, inclusiv îndepărtarea de activitatea tradiţională de lobby.

Al patrulea producător auto mondial a informat luna trecută că a lansat aşa numitul “Forum al libertăţii de mobilitate”, un spaţiu mai direct, public, pentru diversele entităţi implicate în probleme de mobilitate. Iniţial, forumul era planificat pentru începutul lui 2023, a precizat Stellantis.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile este principalul grup de lobby al industriei auto de la crearea sa, în 1991, unificând 16 producători majori europeni de maşini, camioane, autobuze şi şi vehicule comerciale.

Articole recente

Cancelarul german analizează o prelungire a termenului limită pentru închiderea termocentralelor pe cărbune

Germania ar trebui să aibă în vedere o pauză când vine vorba de închiderea ultimelor…

60 de minute ago

Cine era Charlie Kirk, aliatul lui Trump și activist conservator, care a fost împuşcat la un miting la Utah Valley University din Orem?

Google Trends a înregistrat o creștere a căutărilor pentru expresia „Cine este Charlie Kirk” odată…

o oră ago

Ivan: Marii consumatori din industria petrochimică – acces la preţuri rezonabile la gazele din Marea Neagră

Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a declarat joi că va propune ca marii consumatori de energie…

o oră ago

FEI: Managerii de fonduri pot accesa 100 de milioane de euro pentru investiţii în transfer de tehnologie

Managerii de fonduri pot aplica la Fondul European de Investiţii (FEI) pentru alocarea bugetară de…

o oră ago

Cornelia Năstase, CC Tax Advisory: CASS pe indemnizația minimă de creștere a copilului necesită o corecție urgentă

CC Tax Advisory atrage public atenția că aplicarea contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS)…

2 ore ago

Romgaz a reziliat contractul cu DURO FELGUERA pentru CTE Iernut

Romgaz a reziliat contractul cu DURO FELGUERA pentru CTE Iernut, potrivit informaţiilor transmise BVB. ROMGAZ…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More