Consiliul de Administrație al SOCIETATEA ENERGETICĂ ELECTRICA S.A. (denumită în continuare „Electrica” sau „ELSA” sau “Societatea”, cu sediul social în mun. București, str. Grigore Alexandrescu, nr. 9, sector 1, înmatriculată la Registrul Comerțului cu numărul J2000007425408, cod unic de înregistrare (CUI) RO 13267221, având capitalul social subscris și vărsat în cuantum de 3.395.530.040 lei,
potrivit deciziei Consiliului de Administrație al Societății (Consiliul de Administrație) din data de 07 octombrie 2025,
în temeiul dispozițiilor Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Regulamentului nr. 5/2018 al ASF privind emitenții de instrumente financiare și operațiunile de piață, cu modificările și completările ulterioare și potrivit prevederilor actului constitutiv al Societății (Actul Constitutiv),
CONVOACĂ
Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor Societății (AGEA) în data de 27 noiembrie 2025, cu începere de la ora 10.00 (ora României), la sediul social al Societății din București, sector 1, str. Grigore Alexandrescu, nr. 9, cod poștal 010621, Sala de conferințe ”Radu Zane”.
În cazul în care, la data menționată mai sus ca fiind data primei convocări a ședinței AGEA, nu se întrunește cvorumul de prezență prevăzut de lege și/sau Actul Constitutiv, se convoacă și se fixează cea de-a doua ședință AGEA pentru data de 28 noiembrie 2025, având aceeași ordine de zi, cu începere de la ora 10.00 (ora României), la sediul social al Societății din București, sector 1, str. Grigore Alexandrescu, nr. 9, cod poștal 010621, Sala de conferințe ”Radu Zane.
Doar persoanele care sunt înregistrate ca acționari ai Societății la sfârșitul zilei 30 octombrie 2025 (Data de Referință) în registrul acționarilor Societății ținut de către Depozitarul Central S.A. au dreptul de a participa și vota în cadrul ședinței AGEA. În eventualitatea unei a doua convocări a AGEA, Data de Referință rămâne aceeași.
Ordinea de zi a ședinței AGEA va fi următoarea:
1. Aprobarea, de principiu, a demararii procedurilor necesare pentru obtinerea finantarii destinate achizitiilor de societati (pachete de actiuni/parti sociale), linii de activitate sau active individuale din domeniile de activitate ale Grupului Electrica, in vederea extinderii operatiunilor atat la nivel national, cat și in statele din regiune si in statele membre ale Uniunii Europene, precum și aprobarea, de principiu, a demararii procedurilor de due diligence relevante pentru astfel de tranzactii; valoarea achizitiilor efective urmeaza a fi in limita unui plafon cumulat de pana la 1 miliard EUR sau echivalentul in lei, pentru perioada 2025–2027, rezultand astfel necesitatea de finantari de aceeasi valoare. Orice astfel de operatiune sau tranzactie individuala care, potrivit prevederilor legale si/sau statutare este de competenta AGEA, va fi supusa de catre Societate aprobarii AGEA. Achizitiile vor putea viza societati (pachete de actiuni/parti sociale), linii de activitate sau active individuale din domeniile de activitate ale Grupului Electrica, situate pe teritoriul Romaniei, al statelor din regiune sau in alte state membre ale Uniunii Europene, care indeplinesc criteriile prevazute in Nota aferenta prezentului punct.
2. Împuternicirea Președintelui de Ședință, a secretarului de ședință și a secretariatului tehnic pentru semnarea împreună a hotărârii AGEA și pentru a îndeplini individual, și nu împreună, orice act sau formalitate cerută de lege pentru înregistrarea hotărârii AGEA la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, precum și pentru publicarea hotărârii AGEA conform legii.
***
PRECIZĂRI PRIVIND ŞEDINŢA AGEA
I. Cerințele de identificare aplicabile acționarilor
Cerințele de identificare aplicabile pentru acționarul persoană fizică și/sau pentru mandatarul acestuia și/sau pentru reprezentantul legal/mandatarul acționarului persoană juridică sunt:
(a) în cazul acționarilor persoane fizice:
(i) să fie însoțite de actul de identitate sau, după caz, de copia actului de identitate al acționarului (BI sau CI pentru cetățenii români sau pașaport pentru cetățenii străini), care să permită identificarea acestuia în registrul acționarilor Societății ținut de Depozitarul Central SA,
(ii) constatarea calității de mandatar se va face în baza împuternicirii speciale sau împuternicirii generale emise de acționar; împuternicirea generală poate fi acordată doar unui ”intermediar”, în sensul legislației pieței de capital, sau unui avocat; împuternicirea generală va fi acceptată fără alte documente suplimentare referitoare la respectivul acționar, dacă este întocmită conform prevederilor legale în vigoare, este semnată de acționar și este însoțită de o declarație pe propria răspundere dată de reprezentantul legal al intermediarului sau de avocatul care a primit împuternicirea de reprezentare prin împuternicirea generală, din care să reiasă că:
-
- împuternicirea este acordată de respectivul acționar, în calitate de client, intermediarului sau, după caz, avocatului;
- împuternicirea generală este semnată de acționar, inclusiv prin atașare de semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată, dacă este cazul.
Declarația semnată și, după caz, ștampilată, se va transmite în original, odată cu împuternicirea generală.
În cazul în care acționarul este reprezentat de o instituție de credit care prestează servicii de custodie, aceasta va putea vota în AGEA pe baza instrucțiunilor de vot primite prin mijloace electronice de comunicare, fără a mai fi necesară întocmirea unei împuterniciri speciale sau generale de către acționar. Custodele votează în adunarea generală a acționarilor exclusiv în conformitate și în limita instrucțiunilor primite de la clienții săi având calitatea de acționari la Data de Referință.
În cazul în care acționarul este reprezentat de o instituție de credit care prestează servicii de custodie, instituția de credit poate participa și vota în cadrul AGEA în condițiile în care prezintă o declarație pe propria răspundere, semnată de reprezentantul legal al instituției de credit, în care se precizează:
-
- în clar, numele/denumirea acționarului în numele căruia instituția de credit participă și votează în cadrul AGEA;
- faptul că instituția de credit prestează servicii de custodie pentru respectivul acționar.
Declarația semnată și, după caz, ștampilată, se va transmite în original.
(iii) copia actului de identitate al mandatarului sau reprezentantului mandatarului persoană fizică (BI sau CI pentru cetățenii români sau pașaport pentru cetățenii străini),
(iv) în cazul exprimării votului prin mandatar persoană juridică dovada calității de reprezentant a persoanei fizice care reprezintă mandatarul persoană juridică va face printr-un certificat constatator al mandatarului (nu mai vechi de 30 de zile înainte de data AGEA)/documentele similare celor menționate mai sus (nu mai vechi de 30 de zile înainte de data AGEA) sau printr-o procură emisă de către reprezentantul legal al mandatarului persoană juridica, așa cum apare acesta înregistrat la Registrul Comerțului sau organismele similare, însoțită de certificatul constatator sau documente similare (nu mai vechi de 30 de zile înainte de data AGEA).
IAR
(b) în cazul acționarilor persoane juridice:
(i) constatarea/confirmarea calității de reprezentant legal se face în baza listei acționarilor primită de la Depozitarul Central SA; totuși dacă acționarul/persoana care are această obligație nu a informat în timp util Depozitarul Central SA privind reprezentantul său legal (astfel încât registrul acționarilor de la Data de Referință să reflecte acest lucru), atunci certificatul constatator (nu mai vechi de 30 de zile înainte de data AGEA)/documentele similare celor menționate mai sus (nu mai vechi de 30 de zile înainte de data AGEA) trebuie să facă dovada calității reprezentantului legal al acționarului persoană juridică sau, în cazul Statului Român, o copie după documentul care probează calitatea de reprezentant legal al celui care îl reprezintă;
(ii) constatarea calității de reprezentant convențional/mandatar se va face în baza împuternicirii speciale emise de reprezentantul legal al acționarului, identificat conform lit. (i) de mai sus sau în baza împuternicirii generale emise de reprezentantul legal al acționarului (aceasta din urmă poate fi acordată doar unui „intermediar”, în sensul legislației pieței de capital, sau unui avocat), sau, în cazul acționarilor care sunt organizații internaționale, în baza unei împuterniciri speciale sau generale (aceasta din urma poate fi acordata doar unui „intermediar”, în sensul legislației pieței de capital, sau unui avocat) acordate conform procedurii standard utilizate de acea organizație și însoțită de toate documentele justificative privind calitatea semnatarilor; împuternicirea generală va fi acceptată fără alte documente suplimentare referitoare la respectivul acționar, dacă este întocmită conform prevederilor legale în vigoare, este semnată de acționar și este însoțită de o declarație pe propria răspundere dată de reprezentantul legal al intermediarului sau de avocatul care a primit împuternicirea de reprezentare prin împuternicirea generală, din care să reiasă că:
-
- împuternicirea este acordată de respectivul acționar, în calitate de client, intermediarului sau, după caz, avocatului;
- împuternicirea generală este semnată de acționar, inclusiv prin atașare de semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată, dacă este cazul.
Declarația semnată și, după caz, ștampilată, se va transmite în original, odată cu împuternicirea generală.
În cazul în care acționarul este reprezentat de o instituție de credit care prestează servicii de custodie, aceasta va putea vota în AGEA pe baza instrucțiunilor de vot primite prin mijloace electronice de comunicare, fără a mai fi necesară întocmirea unei împuterniciri speciale sau generale de către acționar. Custodele votează în adunarea generală a acționarilor exclusiv în conformitate și în limita instrucțiunilor primite de la clienții săi având calitatea de acționari la Data de Referință.
În cazul în care acționarul este reprezentat de o instituție de credit care prestează servicii de custodie instituția de credit poate participa și vota în cadrul AGEA în condițiile în care prezintă o declarație pe propria răspundere, semnată de reprezentantul legal al instituției de credit, în care se precizează:
-
- în clar, numele/denumirea acționarului în numele căruia instituția de credit participă și votează în cadrul AGEA;
- faptul că instituția de credit prestează servicii de custodie pentru respectivul acționar.
Declarația semnată și, după caz, ștampilată, se va transmite în original.
(iii) copia actului de identitate al reprezentantului legal/mandatarului (BI sau CI pentru cetățenii români sau pașaport pentru cetățenii străini),
(iv) în cazul exprimării votului prin mandatar persoană juridică: dovada calității de reprezentant a persoanei fizice care reprezintă mandatarul persoană juridică; dovada se va face printr-un certificat constatator al mandatarului (nu mai vechi 30 de zile înainte de data AGEA)/ documente similare celor menționate mai sus (nu mai vechi de 30 de zile înainte de data AGEA), sau printr-o procură emisă de către reprezentantul legal al mandatarului persoană juridică, așa cum apare acesta înregistrat la Registrul Comerțului sau organismele similare, însoțită de certificatul constatator sau documente similare (nu mai vechi de 30 de zile înainte de data AGEA).
Documentele care atestă calitatea de reprezentant legal/convențional/mandatar întocmite într-o limbă străină, alta decât limba engleză, vor fi însoțite de traducere, realizată de un traducător autorizat, în limba română și/sau în limba engleză.
II. Materiale informative privind ordinea de zi
Vor fi puse la dispoziția acționarilor, în format electronic pe website-ul Societății, la adresa www.electrica.ro, secțiunea „Investitori > Adunarea Generală a Acționarilor” și în format fizic la Registratura Societății de la sediul social al acesteia din București, str. Grigore Alexandrescu, nr. 9, sector 1, care funcționează de luni până joi, între orele 08:00-17:00 (ora României) și vineri între orele 08:00-14:30 (ora României), cu excepția sărbătorilor legale, următoarele documente în limba română și în limba engleză:
(1) De la data publicării convocării în Monitorul Oficial și până la (și inclusiv) data AGEA, în prima sau a doua convocare:
(a) convocatorul Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor;
(b) informații/documente referitoare la subiectele incluse pe ordinea de zi a AGEA.
(2) Cel târziu din data de 23 octombrie 2025 și vor fi disponibile până la (și inclusiv) data AGEA, în prima sau a doua convocare:
(a) informații/documente/materialele aferente subiectelor incluse pe ordinea de zi a AGEA;
(b) numărul total de acțiuni și drepturile de vot la data convocării;
(c) textul integral al proiectului de hotărâre propus spre aprobare AGEA;
(d) formularul de împuternicire specială utilizabil pentru votul prin reprezentant;
(e) formularul de vot prin corespondență;
(f) alte informații/documente referitoare la subiectele incluse pe ordinea de zi a AGEA.
Documentele menționate la punctele 1 și 2, punctele (a), (c), (d), (e) și (f) vor fi actualizate și republicate cel târziu în data de 29 octombrie 2025, în cazul în care se vor adăuga noi puncte pe ordinea de zi a AGEA.
Pentru obținerea de copii fizice ale documentelor menționate la punctul 1 de mai sus, acționarii vor adresa cereri în scris, în acest sens, la Registratura Societății (care funcționează de luni până joi, între orele 08:00-17:00 (ora României) și vineri între orele 08:00-14:30 (ora României), cu excepția sărbătorilor legale sau la adresa de email ir@electrica.ro, astfel încât să fie recepționate de către Societate începând cu data de 08 octombrie 2025. Societatea va pune la dispoziția acționarilor, prin Registratura Societății, copiile documentelor solicitate, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la solicitare.
Pentru obținerea de copii fizice ale documentelor menționate la punctul 2 de mai sus, acționarii vor adresa cereri în scris, în acest sens, la Registratura Societății (care funcționează de luni până joi, între orele 08:00-17:00 (ora României) și vineri între orele 08:00-14:30 (ora României) sau la adresa de email ir@electrica.ro, astfel încât să fie recepționate de către Societate începând cu data publicării acestora. Societatea va pune la dispoziția acționarilor, prin Registratura Societății, copiile documentelor solicitate, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la solicitare.
III. Întrebări privind ordinea de zi/activitatea Societății
Acționarii Societății, cu îndeplinirea cerințelor de identificare prevăzute la Secțiunea I de mai sus (Cerințele de identificare aplicabile acționarilor), pot adresa întrebări în scris, în limba română sau în limba engleză, privind subiectele de pe ordinea de zi a ședinței AGEA, activitatea Societății, înaintea datei de desfășurare a AGEA. Respectivele întrebări vor fi adresate Consiliului de Administrație al Societății și vor fi transmise fie (i) în format fizic (personal sau prin servicii de poștă/curierat cu confirmare de primire), la Registratura Societății (care funcționează de luni până joi, între orele 08:00-17:00 (ora României) și vineri între orele 08:00-14:30 (ora României), cu excepția sărbătorilor legale fie (ii) prin e-mail, cu semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată, conform Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale și prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea și a Regulamentului Parlamentului European și Consiliului Uniunii Europene nr. 910/2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE, la adresa de e-mail: ir@electrica.ro, astfel încât să fie recepționate de Societate până la data de 26 noiembrie 2025, inclusiv, cu mențiunea scrisă clar, cu majuscule ”ÎNTREBĂRI PRIVIND ORDINEA DE ZI/ACTIVITATEA SOCIETĂŢII — PENTRU AGEA DIN DATA DE 27/28 NOIEMBRIE 2025”.
În ceea ce privește întrebările adresate în format fizic, acestea trebuie să fie semnate de acționarii persoane fizice sau de reprezentanții legali ai acționarilor persoane juridice.
Societatea va răspunde acestor întrebări în timpul ședinței AGEA, putând formula un răspuns general pentru întrebările cu același conținut. De asemenea, se consideră că un răspuns este dat și dacă informația relevantă este disponibilă pe pagina de internet a Societății, în format întrebare-răspuns, la adresa www.electrica.ro, secțiunea „Investitori > Adunarea Generală a Acționarilor”.
IV. Dreptul acționarilor și al Consiliului de Administrație de a introduce noi puncte pe ordinea de zi a ședinței AGEA
Acționarii reprezentând, individual sau împreună, cel puțin 5% din capitalul social al Societății au dreptul, în termen de cel mult 15 zile de la publicarea convocatorului ședinței AGEA, de a solicita, în scris, introducerea unor puncte noi pe ordinea de zi a ședinței.
Aceste solicitări formulate de acționari trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
(a) să fie însoțite de documentele care atestă îndeplinirea cerințelor de identificare menționate în cadrul Secțiunii I de mai sus (Cerințele de identificare aplicabile acționarilor) care sunt aplicabile și pentru acționarul persoană fizică și/sau pentru reprezentantul legal al acționarului persoană juridică care solicită introducerea de noi puncte pe ordinea de zi, care vor fi transmise Societății potrivit prevederilor de la lit. (c) de mai jos;
(b) fiecare punct nou să fie însoțit de o justificare sau de un proiect de hotărâre propus spre adoptare în cadrul ședinței AGEA. Acționarii respectivi au, de asemenea, dreptul de a prezenta în scris proiecte de hotărâre pentru punctele incluse sau propuse a fi incluse pe ordinea de zi a AGEA;
(c) să fie adresate Consiliului de Administrație al Societății și să fie transmise în scris, în termenul legal, fie (i) în format fizic (personal sau prin poștă/servicii de curierat cu confirmare de primire), la Registratura Societății de la sediul social al Societății, sau (ii) prin e-mail, cu semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată, conform Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale și prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea și a Regulamentului Parlamentului European și Consiliului Uniunii Europene nr. 910/2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE, la adresa de e-mail: ir@electrica.ro, astfel încât acestea să fie recepționate până la data de 24 octombrie 2025, inclusiv. Ambele modalități de transmitere trebuie să conțină mențiunea scrisă clar, cu majuscule „PROPUNERE DE PUNCTE NOI PE ORDINEA DE ZI — PENTRU AGEA DIN DATA DE 27/28 NOIEMBRIE 2025”;
(d) în cazul propunerilor transmise în format fizic, acestea trebuie semnate de acționarii persoane fizice sau de reprezentanții legali ai acționarilor persoane juridice.
Completarea ordinii de zi a AGEA se poate realiza şi de către Consiliul de administraţie al Societății, cu respectarea tuturor cerintelor legale aplicabile.
Dacă va fi cazul, convocatorul completat, împreună cu documentele aferente actualizate vor fi disponibile pentru acționari, cel târziu în data de 29 octombrie 2025, la Registratura Societății (care funcționează de luni până joi, între orele 08:00-17:00 (ora României) și vineri între orele 08:00-14:30 (ora României), cu excepția sărbătorilor legale, precum și pe website-ul Societății la adresa www.electrica.ro, secțiunea „Investitori > Adunarea Generală a Acționarilor”, iar convocatorul completat va fi publicat și în Monitorul Oficial al României și într-o publicatie, potrivit prevederilor legale.
V. Participarea acționarilor la ședința AGEA
Acționarii înscriși la Data de Referință în registrul acționarilor Societății, ținut de Depozitarul Central SA, pot participa și pot vota în cadrul AGEA:
- personal, prin vot direct;
- prin reprezentant cu împuternicire specială sau generală (aceasta din urmă poate fi acordată doar unui ”intermediar”, în sensul legislației pieței de capital, sau unui avocat) sau prin instituții de credit care prestează servicii de custodie;
- prin corespondență;
- prin mijloace electronice utilizând platforma dedicata Electrica Voting („Platforma”).
(a) Votul personal
În cazul votului personal, acționarii persoane fizice și acționarii persoane juridice vor fi îndreptățiți să participe la AGEA, prin simpla probă a identității acestora, respectiv a reprezentanților legali, după caz, conform cerințelor de identificare prevăzute în Secțiunea I de mai sus (Cerințele de identificare aplicabile acționarilor).
(b) Votul prin reprezentare cu împuternicire specială sau generală sau prin instituții de credit care prestează servicii de custodie
Reprezentarea acționarilor în AGEA se poate face prin reprezentant/mandatar, care poate fi un alt acționar sau o terță persoană, prin completarea și semnarea formularului împuternicirii speciale. În situația discutării în cadrul AGEA în conformitate cu prevederile legale, a unor puncte neincluse pe ordinea de zi publicată, împuternicitul poate vota pe marginea acestora conform interesului acționarului reprezentat.
De asemenea, un acționar poate acorda o împuternicire generală valabilă pentru o perioadă care nu va depăși 3 ani, dacă părțile nu au prevăzut în mod expres un termen mai mare, permițând reprezentantului său să voteze în toate aspectele aflate în dezbaterea AGEA, inclusiv în ceea ce privește acte de dispoziție, cu condiția ca împuternicirea să fie acordată de către acționar, în calitate de client, unui ”intermediar”, în sensul legislației pieței de capital, sau unui avocat. În cazul în care acționarul este reprezentat de o instituție de credit care prestează servicii de custodie, aceasta va putea vota în AGEA pe baza instrucțiunilor de vot primite prin mijloace electronice de comunicare, fără a mai fi necesară întocmirea unei împuterniciri speciale sau generale. Custodele votează exclusiv în conformitate cu și în limita instrucțiunilor primite de la clienții săi având calitatea de acționari la Data de Referință. Împuternicirile generale, după caz și voturile exprimate prin instituții de credit care prestează servicii de custodie, vor fi însoțite de declarațiile indicate la Secțiunea I de mai sus (Cerințele de identificare aplicabile acționarilor).
Un acționar poate desemna o singură persoană să îl reprezinte în ședința AGEA. Totuși, un acționar poate desemna prin împuternicire unul sau mai mulți reprezentanți supleanți care să îi asigure reprezentarea în AGEA, în cazul în care reprezentantul desemnat este în imposibilitate de a-și îndeplini mandatul. În cazul în care prin împuternicire sunt desemnați mai mulți reprezentanți supleanți, acționarul va stabili și ordinea în care aceștia își vor exercita mandatul.
În cazul în care acționarul este reprezentat de o instituție de credit care prestează servicii de custodie, instituția de credit poate participa și vota în cadrul AGEA în condițiile în care prezintă o declarație pe propria răspundere, semnată de reprezentantul legal al instituției de credit, în care se precizează:
- în clar, numele/denumirea acționarului în numele căruia instituția de credit participă și votează în cadrul AGEA;
- faptul că instituția de credit prestează servicii de custodie pentru respectivul acționar.
Împuternicirea specială, declarația reprezentantului legal al intermediarului sau, după caz, a avocatului sau a instituției de credit care prestează servicii de custodie și împuternicirea generală (înainte de prima utilizare), prevăzute mai sus, completate și semnate de acționari, vor fi transmise în scris fie (i) în original (în cazul împuternicirii speciale și al declarației reprezentatului legal al intermediarului sau, după caz, a avocatului și a instituției de credit care prestează servicii de custodie) sau în copie cuprinzând mențiunea conformității cu originalul sub semnătura reprezentantului (în cazul împuternicirii generale), în format fizic (personal sau prin poștă/servicii de curierat cu confirmare de primire), la Registratura Societății de la sediul social al Societății (care funcționează de luni până joi, între orele 08:00-17:00 (ora României) și vineri între orele 08:00-14:30 (ora României), cu excepția sărbătorilor legale, fie (ii) prin e-mail, cu semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată, conform Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale și prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea și a Regulamentului Parlamentului European și Consiliului Uniunii Europene nr. 910/2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE , la adresa de e-mail: ir@electrica.ro, astfel încât acestea să fie recepționate până la data de 24 noiembrie 2025 inclusiv (respectiv cu cel puțin 2 (două) zile lucrătoare înainte de data desfășurării ședinței AGEA), sub sancțiunea pierderii dreptului de vot în cadrul ședinței AGEA, semnate fără îndeplinirea altor formalități în legătură cu forma acestor documente. Ambele modalități de transmitere a împuternicirilor trebuie să conțină mențiunea scrisă clar, cu majuscule „ÎMPUTERNICIRE — PENTRU AGEA DIN DATA DE 27/28 NOIEMBRIE 2025”.
În scopuri de identificare, împuternicirea specială va fi însoțită de documentele care să ateste îndeplinirea cerințelor de identificare prevăzute la Secțiunea I de mai sus (Cerințele de identificare aplicabile acționarilor).
Împuternicirea generală dată de un acționar, în calitate de client, unui intermediar, în sensul legislației pieței de capital, sau unui avocat, este valabilă fără a solicita alte documente suplimentare referitoare la respectivul acționar, dacă împuternicirea este întocmită conform Regulamentului nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, este semnată de respectivul acționar și este însoțită de o declarație pe proprie răspundere dată de reprezentantul legal al intermediarului sau de avocatul care a primit împuternicirea de reprezentare prin împuternicire generală, din care să reiasă că: (i) împuternicirea este acordată de respectivul acționar, în calitate de client, intermediarului, în sensul legislației pieței de capital, sau, după caz, avocatului și (ii) împuternicirea generală este semnată de acționar inclusiv prin atașare de semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată, dacă este cazul.
Împuternicirile speciale și generale sunt valabile, atât pentru prima convocare AGEA, cât și pentru a doua convocare AGEA, dacă condițiile legale și/sau statutare de cvorum prevăzute pentru ținerea AGEA la prima convocare nu au fost îndeplinite.
Împuternicirile speciale sau, după caz, generale sau documentele care atestă calitatea de reprezentanți legali vor fi reținute de Societate și se va face mențiune despre acestea în procesul-verbal al ședinței.
Acționarii nu pot fi reprezentați în AGEA pe baza unei împuterniciri generale de către o persoană care se află într-o situație de conflict de interese, potrivit art. 105, alin. 15 din Legea nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, republicată. Mandatarul nu poate fi substituit de o altă persoană decât în cazul în care acest drept i-a fost conferit în mod expres de către acționar în împuternicire, (fără a aduce atingere dreptului acționarului de a desemna un reprezentant supleant). În condițiile în care mandatarul este o persoană juridică, aceasta poate să își exercite mandatul primit prin intermediul oricărei persoane ce face parte din organul de administrare sau conducere sau oricăruia dintre angajații săi, cu respectarea cerințelor de identificare prevăzute la Secțiunea I de mai sus (Cerințele de identificare aplicabile acționarilor).
Formularul împuternicirii speciale:
(a) va fi pus la dispoziția acționarilor de către Societate, cel târziu în data de 23 octombrie 2025, pe website-ul Societății la adresa electrica.ro, secțiunea „Investitori > Adunarea Generală a Acționarilor”;
(b) formularul împuternicirii speciale va fi actualizat de către Societate dacă se vor adăuga noi puncte pe ordinea de zi a AGEA și va fi publicat, în formă actualizată, pe website-ul Societății la adresa electrica.ro, secțiunea „Investitori > Adunarea Generală a Acționarilor”, cel târziu in data de 29 octombrie 2025. În cazul în care ordinea de zi va fi completată/actualizată, iar acționarii nu trimit împuternicirile speciale completate, împuternicirile speciale transmise anterior completării/actualizării ordinii de zi, vor fi luate în considerare doar pentru punctele din acestea care se regăseau pe ordinea de zi inițială;
(c) va fi completat de către acționar în 3 (trei) exemplare originale: unul pentru acționar, unul pentru mandatar și unul pentru Societate.
Societatea acceptă notificarea desemnării reprezentanților prin mijloace electronice la adresa de e-mail: ir@electrica.ro, conform prevederilor Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale și prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea și a Regulamentului Parlamentului European și Consiliului Uniunii Europene nr. 910/2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE. În acest caz împuternicirea se va transmite prin semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată.
(c) Votul prin corespondență
Exprimarea votului acționarilor în cadrul AGEA se poate realiza și prin corespondență, prin completarea, semnarea și transmiterea corespunzătoare a formularului de vot prin corespondență.
Formularul de vot prin corespondență, completat și semnat de acționari sau de către reprezentanții acționarilor, desemnați conform prevederilor legale, va fi transmis în scris fie (i) în original în format fizic (personal sau prin poștă/servicii de curierat cu confirmare de primire), la Registratura Societății de la sediul social al Societății (care funcționează de luni până joi, între orele 08:00-17:00 (ora României) și vineri între orele 08:00-14:30 (ora României), cu excepția sărbătorilor legale, fie (ii) prin e-mail, cu semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată, conform Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale și prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea și a Regulamentului Parlamentului European și Consiliului Uniunii Europene nr. 910/2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE, la adresa de e-mail: ir@electrica.ro, astfel încât acestea să fie recepționate până la data de 24 noiembrie 2025, inclusiv, respectiv cu cel puțin 2 (două) zile lucrătoare înainte de data desfășurării ședinței AGEA, sub sancțiunea pierderii dreptului de vot în cadrul ședinței AGEA, semnate, fără îndeplinirea altor formalități în legătură cu forma acestor documente. Ambele modalități de transmitere a formularelor de vot prin corespondență trebuie să conțină mențiunea scrisă clar, cu majuscule „FORMULAR DE VOT PRIN CORESPONDENŢĂ — PENTRU AGEA DIN DATA DE 27/28 NOIEMBRIE 2025”.
Formularele de vot prin corespondență vor fi însoțite de documentele care să ateste îndeplinirea cerințelor de identificare aplicabile prevăzute la Secțiunea I de mai sus (Cerințele de identificare aplicabile acționarilor) și transmiterea împuternicirilor/declarațiilor aferente.
Buletinele de vot prin corespondență astfel recepționate sunt valabile atât pentru prima convocare AGEA, cât și pentru a doua convocare AGEA, dacă condițiile legale și/sau statutare de cvorum prevăzute pentru ținerea AGEA la prima convocare nu au fost îndeplinite.
Formularul buletinului de vot prin corespondență:
(a) va fi pus la dispoziția acționarilor de către Societate, cel târziu în data de 23 octombrie 2025 pe website-ul Societății la adresa electrica.ro, secțiunea „Investitori > Adunarea Generală a Acționarilor”;
(b) va fi actualizat de către Societate dacă se vor adăuga noi puncte pe ordinea de zi AGEA și va fi publicat, în formă actualizată, pe website-ul Societății la adresa electrica.ro, secțiunea „Investitori > Adunarea Generală a Acționarilor”, cel târziu la data de 29 octombrie 2025. În cazul în care ordinea de zi va fi completată/actualizată, iar acționarii sau reprezentanții acestora, după caz, nu trimit formularele de vot prin corespondență completate, formularele de vot prin corespondență transmise anterior completării/actualizării ordinii de zi, vor fi luate în considerare doar pentru punctele dintre acestea care se regăsesc pe ordinea de zi inițială.
(d) Votul electronic
Acționarii înscriși în Registrul Acționarilor Societății ținut de către Depozitarul Central S.A. la Data de Referință, pot participa și vota în cadrul AGEA și prin utilizarea de mijloace electronice de vot, conform art. 197 alin (1)-(6) din Regulamentul ASF nr. 5/2018, de pe orice dispozitiv conectat la internet, prin intermediul unei platforme dedicate Electrica Voting („Platforma”), care poate fi accesata după cum urmează:
- în browser web, de pe orice dispozitiv electronic compatibil (calculator, laptop, tableta, telefon etc), prin accesarea următorului link: voting.ro („Platforma web”)
- pe smartphone sau tableta prin intermediul aplicației Electrica IR, care este disponibila în Apple App Store și Google Play Store
Pentru utilizarea Platformei, un acționar trebuie să creeze un cont de utilizator (user și parolă), iar pentru autentificare va furniza următoarele informații:
În cazul persoanelor fizice:
- numele și prenumele;
- adresa de email;
- codul numeric personal;
- copia actului de identitate (buletin de identitate, carte de identitate, pașaport, permis de ședere);
- documente care să ateste îndeplinirea cerințelor de identificare prevăzute la Secțiunea I de mai sus (Cerințele de identificare aplicabile acționarilor);
- numărul de telefon (obligatoriu pentru validarea înregistrării și conectare).
În cazul persoanelor juridice:
- denumirea persoanei juridice;
- codul unic de înregistrare (CUI) și/sau codul LEI;
- numele și prenumele reprezentantului legal;
- codul numeric personal al reprezentantului legal;
- numele și prenumele și codul numeric personal al reprezentantului mandatarului/custodelui (persoana fizica), doar daca este cazul;
- adresa de e-mail;
- documente care să ateste îndeplinirea cerințelor de identificare prevăzute la Secțiunea I de mai sus (Cerințele de identificare aplicabile acționarilor);
- numărul de telefon (obligatoriu pentru validarea înregistrării și conectare).
Documentele prezentate într-o altă limbă străină decât engleză vor fi însoțite de traducerea autorizată legalizată în limba română sau în limba engleză.
Documentele anterior menționate vor fi încărcate în Platforma în câmpurile dedicate. Fișierele ce pot fi încărcate pot avea una dintre următoarele extensii: .jpg, .pdf, .png.
Societatea poate confirma calitatea de acționar la Data de Referință a unui utilizator înregistrat în Platforma (confirmând astfel ca respectivul utilizator este un acționar cu drept de vot în AGEA) doar pe baza registrului acționarilor furnizat de către Depozitarul Central în circa 5 zile lucrătoare de la Data de Referință.
Astfel, accesul in platforma la prezenta AGEA, inclusiv votul, se va face începând cu data de 07 noiembrie 2025.
Acționarii persoane fizice care își creează contul în nume propriu prin intermediul App-urilor Electrica IR (pe platformele Apple sau Google), pot scana actul de identitate cu telefonul mobil/tableta și astfel se poate valida contul automat, fără a fi necesara validarea manuala de către echipa Electrica, aceștia primind acces imediat la Platforma.
Utilizatorii care au deja conturi create anterior datei de7 noiembrie 2025 în platforma de vot online electrica.voting.ro vor putea accesa Platforma online si aplicațiile mobile folosind aceleași date de conectare.
Reprezentanții Societății vor verifica toate documentele încărcate în Platforma în momentul creării contului, iar după aceasta verificare, utilizatorul va primi un email în care i se confirmă înregistrarea ca acționar cu drept de vot în AGEA și activarea contului.
În cazul în care reprezentanții Electrica identifică necesitatea furnizării unor documente suplimentare pentru validarea calității de acționar, respectiv de reprezentant al unui acționar, ele vor fi solicitate prin email, iar confirmarea înregistrării ca acționar cu drept de vot se va face după completările de informații/documente solicitate de către Electrica.
După crearea contului, acționarii se pot conecta în Platforma online înaintea datei AGEA, astfel putând vota cu privire la punctele înscrise pe ordinea de zi. De asemenea, pot participa și pot vota live pe durata desfășurării AGEA (prin Platforma, de la distanță sau chiar dacă sunt prezenți în sală). Acționarii se pot conecta și vota ori de câte ori doresc în perioada ulterioara activării contului și/sau live, ultima opțiune de vot (înainte de expirarea sesiunii de vot dedicate) fiind cea luata in considerare. Acționarii pot verifica înregistrarea voturilor lor în secțiunea dedicata din Platforma.
De asemenea, acționarii pot verifica in Platforma, ulterior finalizării ședinței AGEA, modul în care au votat și au fost validate voturile exercitate pentru toate ședințele AGEA la care participa. La cerere, către ir@electrica.ro, vor primi un email de confirmare în acest sens.
Conturile de utilizator create prin intermediul platformei vor putea fi folosite și pentru a participa și vota în ședințele AGA viitoare, fără a fi necesară recrearea contului, sub condiția ca respectivul utilizator să fie acționar la datele de referință ale ședințelor AGA respective. Utilizatorii pot vizualiza propriile voturi în toate ședințele AGA în care au votat.
Electrica nu este și nu poate fi ținută responsabilă pentru imposibilitatea participării și exercitării votului de către acționari prin mijloace electronice în cazul în care acționarul nu dispune de mijloacele tehnice corespunzătoare (conexiune la internet și un dispozitiv electronic dintre următoarele: computer, laptop, smartphone, tabletă). Electrica nu furnizează acționarilor săi dispozitivele electronice necesare mai sus menționate.
Procedura de utilizare a mijloacelor electronice de participare și votare la Adunările Generale ale Acționarilor Electrica SA este pusă la dispoziția acționarilor pe pagina de web a societății: www.electrica.ro, Secțiunea „Investitori > Adunarea Generală a Acționarilor” începând cu data publicării prezentului Convocator.
Accesul acționarilor în sala de ședințe, la data fixată pentru desfășurarea acesteia, este permis (i) în cazul acționarilor persoane fizice sau a reprezentantului legal al acționarului persoană juridică, prin simpla probă a identității, care constă în prezentarea în original a actului de identitate, iar (ii) în cazul acționarilor persoane juridice și al acționarilor persoane fizice reprezentate, cu împuternicirea dată persoanei care le reprezintă și prezentarea în original a actului de identitate al reprezentatului/mandatarului persoană juridică.
Verificarea și validarea împuternicirilor speciale/generale depuse, precum și centralizarea, verificarea, validarea și evidenta voturilor prin corespondență se va face de către o comisie stabilită în cadrul Societății, membrii acestei comisii urmând a păstra în siguranță înscrisurile precum și confidențialitatea voturilor astfel exprimate. Împuternicirile vor fi verificate și de către secretariatul tehnic al AGEA.
Accesul altor persoane în sala de ședințe
Orice specialist, consultant, expert sau analist financiar poate participa la Adunarea Generală a Acționarilor în baza unei invitații prealabile din partea Consiliului de Administrație.
Jurnaliștii acreditați pot, de asemenea, să participe la Adunarea Generală a Acționarilor, cu excepția cazului în care Președintele Consiliului de Administrație hotărăște altfel. Aceștia vor putea participa pe baza cărții de identitate și a unei legitimații care să ateste calitatea de jurnalist.
Accesul în sala de ședință a persoanelor menționate mai sus, la data fixată pentru desfășurarea Adunării Generale a Acționarilor respective, este permis prin proba identității care constă în prezentarea în original a actului de identitate, iar pentru specialiști, consultanți, experți sau analiști financiari și cu invitația din partea Consiliului de Administrație.
Votul “abținere” nu este considerat a fi vot exprimat pentru determinarea majorității necesare adoptării unei hotărâri în cadrul adunării generale a acționarilor.
Informații suplimentare cu privire la AGEA se pot obține de la Serviciul Relații cu Investitorii, la numărul de telefon +4021.208.5035, prin e-mail la ir@electrica.ro și de pe website-ul Societății la adresa electrica.ro, secțiunea „Investitori > Adunarea Generală a Acționarilor”.
07 octombrie 2025
PREŞEDINTELE CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE
MIHAI DIACONU
CONVENING NOTICE OF THE EXTRAORDINARY GENERAL MEETING OF SHAREHOLDERS OF SOCIETATEA ENERGETICĂ ELECTRICA S.A.
The Board of Directors of SOCIETATEA ENERGETICĂ ELECTRICA S.A. (hereinafter the Company or Electrica or ELSA), headquartered in Bucharest, 9 Grigore Alexandrescu Str., district 1, registered with the Commercial Registry under number J2000007425408, sole registration code (CUI) RO 13267221, with a subscribed and entirely paid share capital of RON 3,395,530,040
pursuant to the minutes of the meeting of the board of directors (the Board of Directors) of the Company dated 07 October 2025,
according to the provisions of the Companies Law No. 31/1990, republished, as subsequently amended, Law No. 24/2017 on the issuers of financial instruments and market operations, republished, as subsequently amended, FSA Regulation No. 5/2018 on issuers of financial instruments and market operations as subsequently amended and the provisions of the Company’s articles of association (the Articles of Association),
CONVENES
the Company’s Extraordinary General Meeting of Shareholders (EGMS) on 27 November 2025 starting at 10:00 o’clock (Romanian time), at the Company’s headquarters in Bucharest, 9 Grigore Alexandrescu Str., District 1, postal code 010621, “Radu Zane” conference room;.
Should the legal and/or statutory quorum for convening the EGMS not be met on the date mentioned above as the date of the first calling, a second EGMS shall be convened and established for 28 November 2025, having the same agenda, starting at 10:00 o’clock (Romanian time), at the Company’s headquarters in Bucharest, 9 Grigore Alexandrescu Str., District 1, postal code 010621, “Radu Zane” conference room.
Only the persons registered as shareholders in the Company’s shareholders’ register held by Depozitarul Central S.A. at the end of the day on 30 October 2025 (Reference Date) have the right to attend and cast their votes in the EGMS. Should there be a second calling of the EGMS, the Reference Date remains the same.
The agenda of the EGMS will be the following:
- Approval, in principle, for initiating the necessary procedures to obtain financing intended for the acquisition of companies (shares/social parts), business lines or individual assets within the activity fields of the Electrica Group, in order to expand operations both nationally, as well as regionally and in other EU member states, as well as the approval, in principle, for initiating due diligence procedures relevant for such transactions; the value of the effective acquisitions will be within an aggregated limit of up to EUR 1 billion or the equivalent in RON, for the period 2025-2027, therefore the financing needs will have the same value. Any such operation or individual transaction which, according to the legal and/ or statutory provisions, falls under the competence of the EGMS, will be submitted by the Company for the approval of the EGMS. The acquisitions may target companies (shares/ social parts), business lines or individual assets within the activity fields of the Electrica Group, located in Romania, in the region, or in other European Union member states, that meet the criteria provided in the Note corresponding to this item.
- Empowerment of the Chairperson of the Meeting, of the secretary of the meeting and of the technical secretary to jointly sign the EGMS resolution and to perform individually and not jointly any act or formality required by law for the registration of the EGMS resolution with the Trade Register Office of the Bucharest Tribunal, as well as the publication of the EGMS resolution according to the law.
***
DETAILS ON THE EGMS
I. The identification requirements applicable to the shareholders
The identification requirements applicable for the natural person shareholder and/or for his/her proxy and/or for the legal representative/proxy of the legal entity shareholder are:
(a) for natural persons shareholders:
(i) to be accompanied by the shareholder’s identification document or, as the case may be, a copy of the shareholder’s identification document (ID for Romanian citizens or passport for foreign citizens), allowing their identification in the Company’s shareholders’ register held by Depozitarul Central SA;
(ii) the acknowledgement of the proxy capacity shall be based on the special power of attorney or the general power of attorney issued by the shareholder; the general power of attorney may be granted only to an “intermediary” as defined in the capital market legislation, or to a lawyer; the general power of attorney will be accepted without requiring additional documents regarding the shareholder, if it complies with the legal provisions in force, is signed by the shareholder and is accompanied by a declaration on his/ her own risk given by the legal representative of the intermediary or by the lawyer who has received the power of representation through the general power of attorney, indicating that:
-
- the power of attorney is granted by that shareholder, as a client, to the intermediary or, as the case may be, to the lawyer;
- the general power of attorney is signed by the shareholder, including by attaching an advanced electronic signature or qualified electronic signature if applicable.
The declaration signed and, as the case may be, stamped, will be sent in original together with the general power of attorney.
If the shareholder is represented by a credit institution providing custody services, the credit institution may vote at the EGMS on the basis of voting instructions received by electronic means of communication, without the need of a special or general power of attorney to be issued by the shareholder. The custodian votes in the general meeting of shareholders exclusively in accordance with and within the limits of the instructions received from his clients having the quality of shareholders at the Reference Date.
If the shareholder is represented by a credit institution providing custody services, the credit institution may participate and vote at the EGMS provided that it submits a declaration on its own risk, signed by the legal representative of the credit institution, stating:
-
- clearly the name of the shareholder on behalf of which the credit institution participates and votes in the EGMS;
- that the credit institution provides custody services to that shareholder.
The declaration signed and, if applicable, stamped will be submitted in original.
(iii) copy of the identification document of the proxy or the representative of the proxy that are natural persons (ID for Romanian citizens or passport for foreign citizens),
(iv) in case of votes submitted by a legal person proxy: the proof of the natural person’s capacity that represents the legal person proxy shall be made by an ascertaining certificate of the legal person representative (not older than 30 days at the date of the EGMS)/documents similar to the ones mentioned above (not older than 30 days at the date of the EGMS or by a power of attorney issued by the legal representative of the legal person proxy, as it is registered at the Trade Registry or similar authorities, together with the ascertaining certificate or similar documents (no older than 30 days at the date of the EGMS).
AND
(b) for legal persons shareholders:
(i) acknowledgement/confirmation of the legal representative capacity shall be based on the list of shareholders received from Depozitarul Central SA; nevertheless, if the shareholder/the person having this obligation has not timely informed Depozitarul Central SA with respect to its legal representative (so that the shareholders’ register reflects this on the Reference Date), then the ascertaining certificate (not older than 30 days at the date of the EGMS)/documents similar to those mentioned above (not older than 30 days at the date of the EGMS) must prove the legal representative capacity of the legal person shareholder or, in the case of the Romanian State, a copy of the document proving the legal representative capacity of the one representing it;
(ii) acknowledgement of the conventional representative/proxy capacity shall be based on the special power of attorney issued by the legal representative of the shareholder, identified according to letter (i) above or based on the general power of attorney issued by the legal representative of the shareholder (the latter may be granted only to an “intermediary” as defined in the capital market legislation, or to a lawyer) or, in the case of shareholders that are international organizations, based on a special or general power of attorney (the latter may be granted only to an “intermediary” as defined in the capital market legislation, or to a lawyer) granted under the standard procedure used by that organization, accompanied by all the supporting documents on the quality of the signatories; the general power of attorney will be accepted without requiring additional documents regarding the shareholder, if it complies with the legal provisions in force, is signed by the shareholder and is accompanied by a declaration on his/ her own risk given by the legal representative of the intermediary or by the lawyer who has received the power of representation through the general power of attorney, indicating that:
-
- the power of attorney is granted by that shareholder, as a client, to the intermediary or, as the case may be, to the lawyer;
- the general power of attorney is signed by the shareholder, including by attaching an advanced electronic signature or qualified electronic signature, if applicable.
The declaration signed and, as the case may be, stamped, will be sent in original together with the general power of attorney.
If the shareholder is represented by a credit institution providing custody services, the credit institution may vote at the EGMS on the basis of voting instructions received by electronic means of communication, without the need of a general power of attorney to be issued by the shareholder. The custodian votes in the general meeting of shareholders exclusively in accordance with and within the limits of the instructions received from his clients having the quality of shareholders at the Reference Date.
If the shareholder is represented by a credit institution providing custody services, the credit institution may participate and vote at the EGMS provided that it submits a declaration on its own risk, signed by the legal representative of the credit institution, stating:
-
- clearly the name of the shareholder on behalf of which the credit institution participates and votes in the EGMS
- that the credit institution provides custody services to that shareholder.
The declaration signed and, if applicable, stamped will be submitted in original.
(iii) copy of the identification document of the legal representative/proxy (ID for Romanian citizens or passport for foreign citizens);
(iv) in case of votes submitted by legal person proxy: the proof of the natural’s person capacity that represents the legal person proxy shall be made by an ascertaining certificate of the legal person proxy (not older than 30 days at the date of the EGMS)/ documents similar to those mentioned above (not older than 30 days at the date of the EGMS) or by a power of attorney issued by the legal representative of the legal person proxy, as it is registered at the Trade Registry or similar authorities, together with the ascertaining certificate or similar documents (no older than 30 days at the date of the EGMS).
The documents certifying the capacity of the legal/conventional representative/proxy that are drafted in a foreign language other than English shall be accompanied by a translation made by an authorized translator in Romanian and/or in English.
II. Information materials regarding the agenda
The following documents shall be made available to the shareholders, in Romanian and in English, in electronic format, on the Company’s website at www.electrica.ro/en, Investors section -> General Meeting of Shareholders and in hardcopy at the Company’s Registry Desk located at its headquarters in Bucharest, 9 Grigore Alexandrescu Street, District 1, which is open from Monday to Thursday between 08:00-17:00 (Romanian time) and on Fridays between 08:00-14:30 (Romanian time) except for legal holidays:
(1) From the date of publication of the calling in the Official Gazette and until (and including) the date of the EGMS, in the first and second calling:
(a) the Extraordinary General Meeting of Shareholders Convening Notice;
(b) information/documents regarding the items included on the agenda of the EGMS.
(2) Latest on 23 October 2025 and will be available until (and including) the date of the EGMS, at the first calling date or the second calling date:
(a) the information/documents/materials regarding the agenda of the EGMS;
(b) the total number of shares and the voting rights at the calling date;
(c) the full text of the draft resolutions proposed to be adopted by the EGMS;
(d) the form of special powers of attorney to be used for voting by representative;
(e) the voting ballot form for the vote by correspondence;
(f) other information/documents regarding the items included on the agenda of the EGMS.
The documents mentioned at items 1 and 2, items (a), (c), (d), (e) and (f) shall be updated and republished at the latest on 29 October 2025 if new items will be added to the EGMS agenda.
In order to obtain hard copies of the documents mentioned at item 1 above, shareholders must address requests in writing in this regard at the Company’s Registry Desk (which is open from Monday to Thursday between 08:00-17:00 (Romanian time), and on Fridays between 08:00-14:30 (Romanian time) or to the email address ir@electrica.ro, so that these are received by the Company starting with 08 October 2025. The Company shall provide the shareholders, through its Registry Desk, with copies of the requested documents within a maximum of 2 business days of the request.
In order to obtain hard copies of the documents mentioned at item 2 above, shareholders must address requests in writing in this regard at the Company’s Registry Desk (which is open from Monday to Thursday between 08:00-17:00 (Romanian time), and on Fridays between 08:00-14:30 (Romanian time) excluding public holidays or to the email address ir@electrica.ro, so that these are received by the Company starting with the date of publication. The Company shall provide the shareholders, through its Registry Desk, with copies of the requested documents within a maximum of 2 business days of the request.
III. Questions regarding the agenda/the Company’s activity
The Company’s shareholders, subject to fulfilling the identification requirements set out above in Section I (The identification requirements applicable to the shareholders), may ask questions in writing, in Romanian or in English, regarding the items on the agenda of the EGMS, the Company’s activity, prior to the date of the EGMS. These questions shall be addressed to the Company’s Board of Directors and shall be sent either (i) in hardcopy (in person or by post/courier services, with confirmation of receipt), at the Company’s Registry Desk (which is open from Monday to Thursday between 08:00-17:00 (Romanian time), and on Fridays between 08:00-14:30 (Romanian time), excepting the legal holidays or (ii) via e-mail, with advanced electronic signature or qualified electronic signature, according to Law no. 214/2024 regarding the use of the electronic signature, the time stamp and the provision of trust services based on them and the Regulation of the European Parliament and the Council of the European Union no. 910/2014 on electronic identification and trust services for electronic transactions on the internal market and repealing Directive 1999/93/EC , at ir@electrica.ro, so as to be received by the Company until 26 November 2025, inclusively, stating clearly in writing in capital letters: “QUESTIONS REGARDING THE AGENDA/THE COMPANY’S ACTIVITY – FOR THE EGMS DATED 27/28 NOVEMBER 2025”.
As regards questions addressed in hardcopy, they must be signed by the shareholders that are natural persons or by the legal representatives of the shareholders that are legal persons.
The Company shall answer these questions during the EGMS meeting and it may give a general answer to questions with the same content. Also, an answer is considered given if the relevant information is available on the Company’s website, in format question- answer, at electrica.ro/en, under Investors section -> General Meeting of Shareholders.
IV. The right of shareholders and of the Board of Directors to add new items on the EGMS agenda
Shareholders representing, individually or together, at least 5% of the Company’s share capital are entitled, within no more than 15 days from the publication of the EGMS convening notice, to request in writing that new items are added on the general meeting’s agenda.
These requests made by the shareholders must fulfil the following cumulative conditions:
(a) to be accompanied by documents evidencing the fulfilment of the identification requirements mentioned in section I (The identification requirements applicable to the shareholders) above, applicable both to the shareholders that are natural persons and/or to the legal representative of the shareholders that are legal persons and that request the addition of new items on the agenda, and that shall be sent to the Company as per the provisions of letter (c) below;
(b) each new item to be accompanied by a justification or by a draft resolution proposed to be adopted by the EGMS. Those shareholders are also entitled to present in writing draft resolutions for the items included or proposed to be included on the agenda of the EGMS;
(c) to be addressed to the Company’s Board of Directors and sent in writing, within the legal deadline, either (i) in hardcopy (in person or by post/courier services, with confirmation of receipt), at the Company’s Registry Desk at the Company’s, or (ii) via e-mail, with advanced electronic signature or qualified electronic signature, according to Law no. 214/2024 regarding the use of the electronic signature, the time stamp and the provision of trust services based on them and the Regulation of the European Parliament and the Council of the European Union no. 910/2014 on electronic identification and trust services for electronic transactions on the internal market and repealing Directive 1999/93/EC, at ir@electrica.ro, so as to be received by the Company until 24 October 2025, inclusively. Both means of transmission must state clearly in writing in capital letters: “PROPOSAL OF NEW ITEMS ON THE AGENDA – FOR THE EGMS DATED 27/28 NOVEMBER 2025”;
(d) for the proposals sent in hardcopy, they must be signed by the shareholders that are natural persons or by the legal representatives of the shareholders that are legal persons.
The completion of the agenda of the EGMS may also be made by the Board of Directors of the Company, in compliance with all applicable legal requirements.
If the case, the supplemented convening notice and the updated corresponding documents will be available to the shareholders, latest on 29 October 2025, at the Company’s Registry Desk (which is open from Monday to Thursday between 08:00-17:00 (Romanian time), and on Fridays between 08:00-14:30 (Romanian time), excepting the legal holidays, as well as on the Company’s website at electrica.ro/en, under Investors section -> General Meeting of Shareholders and the supplemented convening notice will also be published in the Official Gazette of Romania and in a publication in accordance with the legal provisions.
V. Participation of the shareholders to the EGMS
The shareholders registered on the Reference Date in the Company’s shareholders’ register kept by Depozitarul Central SA may attend the EGMS and vote:
- in person by direct vote;
- through a representative with a special or general power of attorney (the latter may be granted only to an “intermediary” as defined in the capital market legislation, or to a lawyer) or by a credit institution providing custody services;
- by correspondence;
- by electronic means using the dedicated Electrica Voting platform (Platform”).
(a) Voting in person
In case of voting in person, the shareholders that are natural persons and the shareholders that are legal persons shall be entitled to participate in the EGMS by the mere proof of their identity, and their legal representatives’, respectively, as the case may be, according to the identification requirements mentioned in Section I (The identification requirements applicable to the shareholders) above.
(b) Voting through a representative with a special or a general power of attorney or by a credit institution providing custody services
The representation of shareholders in the EGMS may be done through a representative/proxy, who may be another shareholder or a third party, by filling in and signing the form for the special power of attorney. In case of the discussion within the EGMS, in accordance with the legal provisions, of items not included on the published agenda, the proxy may vote in their respect according to the interest of the represented shareholder.
A shareholder may also grant a valid general power of attorney for a period that shall not exceed 3 years, unless the parties did not stipulated a longer period, allowing its representative to vote in all maters debated by the EGMS, including the acts of disposal, under the condition that the power of attorney is granted by the shareholder, as client, to an “intermediary”, as defined in the capital market legislation, or to a lawyer. In case the shareholder is represented by a credit institution providing custody services, the latter may vote in the EGMS based on the voting instructions received by way of electronic communication means, without being necessary the issuance of a special power of attorney or a general one. The custodian bank shall vote solely in accordance with and within the limits of instructions received from its clients, in their capacity as shareholders at the Reference Date. The general powers of attorney, as the case may be, and the votes cast by credit institutions providing custody services, shall be accompanied by the declarations indicated at Section 1 above (The identification requirements applicable to the shareholders).
A shareholder may appoint only one person to represent it at the EGMS meeting. Nevertheless, a shareholder may appoint by its power of attorney one or more substitute representatives to ensure its representation in the EGMS in case the appointed representative is unable to fulfil its mandate. If by the power of attorney more substitute representatives are appointed, the shareholder shall determine the order in which they will exercise their mandate.
If the shareholder is represented by a credit institution providing custody services, the credit institution may participate and vote at the EGMS provided that it submits to the issuer a declaration on its own risk, signed by the legal representative of the credit institution, stating:
- clearly the name of the shareholder on behalf of which the credit institution participates and votes in the EGMS;
- that the credit institution provides custody services to that shareholder.
The special power of attorney, the declaration of the legal representative of the intermediary or, as the case may be, of the lawyer or of the credit institution providing custody services and the general power of attorney (before being used for the first time), mentioned above, filled in and signed by the shareholders, shall be submitted in writing either (i) in original (in what concerns the special power of attorney, the declaration of the legal representative of the intermediary or, as the case may be, of the lawyer and of the credit institution providing custody services) or in copy containing the mention of its conformity with the original under the representative’s signature (in what concerns the general power of attorney) in hardcopy (in person or by post/ courier service, with confirmation of receipt) at the Company’s Registry Desk at the Company’s headquarters (which is open from Monday to Thursday between 08:00-17:00 (Romanian time), and on Fridays between 08:00-14:30 (Romanian time), excepting the legal holidays or (ii) via e-mail, with advanced electronic signature or qualified electronic signature, according to Law no. 214/2024 regarding the use of the electronic signature, the time stamp and the provision of trust services based on them and the Regulation of the European Parliament and the Council of the European Union no. 910/2014 on electronic identification and trust services for electronic transactions on the internal market and repealing Directive 1999/93/EC , at ir@electrica.ro, so as to be received until 24 November 2025, inclusively (namely at least 2 (two) business days before the EGMS takes place), under penalty of losing the right to vote in the EGMS, signed, without any further formalities in connection with the form of these documents. Both means of transmitting the powers of attorney must state clearly in writing in capital letters: “POWER OF ATTORNEY – FOR THE EGMS DATED 27/28 NOVEMBER 2025”.
For identification purposes, the special power of attorney shall be accompanied by documents attesting the fulfilment of the identification requirements mentioned in section I (The identification requirements applicable to the shareholders).
The general power of attorney granted by a shareholder, as client, to an intermediary, as defined in the capital market legislation, or to a lawyer, shall be valid without presenting other additional documents relating to that shareholder, if the power of attorney is drafted according to Regulation no. 5/2018 on the issuers of financial instruments and market operations, is signed by the shareholder in question and is accompanied by an affidavit given by the legal representative of the intermediary or by the lawyer that has received the mandate by the general power of attorney, evidencing that: (i) the power of attorney is granted by that shareholder, as client, to the intermediary, as defined in the capital market legislation, or to the lawyer, as the case may be, and (ii) the general power of attorney is signed by the shareholder, inclusively by adding an advanced electronic signature or qualified electronic signature, if the case.
The special and general powers of attorney are valid for both the first calling of the EGMS and the second calling of the EGMS, should the legal and/or statutory quorum provided for holding the EGMS at the first calling not be met.
The special or, as the case may be, general powers of attorney or the documents attesting the capacity of the legal representatives shall be retained by the Company and a mention in this regard shall be made in the minutes of the meeting.
The shareholders cannot be represented in the EGMS through a general power of attorney by a person that is in a situation of conflict of interests according to art. 105 para. (15), of Law no. 24/2017 regarding the issuers of financial instruments and market operations, republished. The proxy cannot be substituted by another person (except for the case when a substitute representative is appointed). If the proxy is a legal person, it may execute the granted proxy through any person that is part of the administrative or management body or any of its employees, subject to the identification requirements set out in Section I above (The identification requirements applicable to the shareholders).
The special power of attorney form:
(a) shall be made available to the shareholders by the Company latest on
23 October 2025, on the Company’s website at electrica.ro/en, under Investors section -> General Meeting of Shareholders;
(b) the special power of attorney form shall be updated by the Company if there will be new items added on the agenda of the EGMS and the updated version shall be published on the Company’s website at electrica.ro/en, under Investors section -> General Meeting of Shareholders, latest on 29 October 2025. In case the agenda is supplemented/updated and the shareholders do not send updated special powers of attorney, the powers of attorney submitted prior to the supplement/update of the agenda shall be taken into consideration only for the items that were also found on the initial agenda;
(c) shall be filled in by the shareholder in three (3) originals: one for the shareholder, one for the proxy, and one for the Company.
The Company accepts the appointment of representatives by electronic notification sent to the e-mail address ir@electrica.ro
according to the legal provisions of Law no. 214/2024 regarding the use of the electronic signature, the time stamp and the provision of trust services based on them and the Regulation of the European Parliament and the Council of the European Union no. 910/2014 on electronic identification and trust services for electronic transactions on the internal market and repealing Directive 1999/93/EC. In this case the power of attorney shall be submitted by advanced electronic signature or qualified electronic signature.
(c) Voting by correspondence
Casting the shareholders’ vote in the EGMS may also be done by correspondence, by duly filling in, signing, and transmitting the voting ballot form for voting by correspondence.
The voting ballot forms for voting by correspondence, filled in and signed by the shareholders or by the representatives of the shareholders, appointed according to the legal provisions shall be submitted in writing either (i) in original, in hardcopy (in person or by post/courier service, with confirmation of receipt) at the Company’s Registry Desk at the Company’s headquarters (which is open from Monday to Thursday between 08:00-17:00 (Romanian time), and on Fridays between 08:00-14:30 (Romanian time), excepting the legal holidays or (ii) via e-mail, with advanced electronic signature or qualified electronic signature, according to Law no. 214/2024 regarding the use of the electronic signature, the time stamp and the provision of trust services based on them and the Regulation of the European Parliament and the Council of the European Union no. 910/2014 on electronic identification and trust services for electronic transactions on the internal market and repealing Directive 1999/93/EC , at ir@electrica.ro, so as to be received until 24 November 2025, inclusively, namely at least 2 (two) business days before the EGMS takes place, under penalty of losing the right to vote in the EGMS, signed, without any further formalities in connection with the form of these documents. Both means of transmitting the powers of attorney must be stated clearly in writing in capital letters: “VOTING BALLOT FORMS FOR VOTING BY CORRESPONDENCE – FOR THE EGMS DATED 27/28 NOVEMBER 2025”.
The voting ballot forms for voting by correspondence shall be accompanied by documents attesting the fulfilment of the applicable identification requirements mentioned in Section I above (The identification requirements applicable to the shareholders) and submitting the empowerments / related declarations.
The voting ballot forms for voting by correspondence thus received are valid for both the first calling of the EGMS and the second calling of the EGMS, should the legal and/or statutory quorum conditions provided for holding the EGMS at the first calling not be met.
The voting ballot form for voting by correspondence:
(a) shall be made available to the shareholders by the Company latest on 23 October 2025 on the Company’s website at electrica.ro/en, under Investors section -> General Meeting of Shareholders.
(b) shall be updated by the Company if there will be new items added on the agenda of the EGMS and the updated version shall be published on the Company’s website at electrica.ro/en, under Investors section -> General Meeting of Shareholders, latest on 29 October 2025. In case the agenda is supplemented/ updated and the shareholders, or, as case, their proxy, do not send updated voting ballot forms for voting by correspondence, the voting ballot forms for voting by correspondence submitted prior to the supplement/update of the agenda shall be taken into consideration only for the items that are also found on the initial agenda.
(d) Electronic vote
Shareholders registered in Company’s Shareholders Register held by Depozitarul Central S,A, at the Reference Date may also participate and vote in the EGMS by using electronic means of voting in accordance with art. 197 of FSA Regulation no. 5/2018, par (1)-(6) on any device connected to the Internet, using a dedicated Electrica Voting platform (“Platform”) available as follows:
- In any web browser, on any available electronic device (pc, laptop, tablet, phone etc.) by accessing the following link voting.ro (“Web Platform”).
- On smartphone or tablet through the Electrica IR app, which will be available in Apple App Store and Google Play Store To participate and send votes through the platform, the shareholder must proceed to create a user account (user and password). For authentication, shareholders will provide the following information:
In the case of natural persons:
- first name and surname;
- email address;
- Personal identification number;
- copy of the identity document (ID, passport, residence permit);
- documents certifying compliance with the identification requirements set out in Section I of the GMS Convening Notice (Identification Requirements applicable to shareholders);
- Phone number (mandatory for validation of registration and login) .
In the case of legal persons:
- name of the legal entity;
- Sole Registration Code (in Romania CUI) and/or LEI Code;
- first name and surname of the legal representative;
- the personal identification number of the legal representative;
- first name and surname and the personal identification number of the representative of the mandatary/custodian, only if applicable;
- of the legal representative;
- email address;
- documents certifying compliance with the requirements set out in Section I of the GMS Convening Notice (Identification requirements applicable to shareholders);
- phone number (mandatory for validation of registration and login).
Documents submitted in a foreign language other than English shall be accompanied by a certified translation into Romanian or English.
The previously mentioned documents will be uploaded on the Platform, in the dedicated fields. Files that can be uploaded should have one of the following extensions: .jpg, .pdf, .png.
The Company can confirm the shareholder status on the Reference Date of a user registered in the Platform (thus confirming that the said user is a shareholder with the right to vote in the EGMS) only on the basis of the shareholder register provided by Depozitarul Central S.A. in approximately 5 working days from the Reference Date.
Therefore, the access to the voting platform for the current EGMS, including voting, will be granted starting 07 November 2025.
Individual shareholders who create their account in their own name through the Electrica IR Apps (on Apple or Google platforms), will be able to scan the identity document with their mobile phone/tablet and thus the account can be validated automatically, without the need for manual validation by the Electrica team, in consequence they receive immediate access to the Platform.
Users who already have accounts created before 7 November 2025 on the web platform electrica.voting.ro will be able to access the online Platform and the mobile applications using the same login credentials.
The representatives of the Company will check all the documents uploaded to the Platform when creating the account, after this verification, the user will receive an email confirming his registration as a shareholder with the right to vote in the EGMS.
If Electrica’ representatives identify the need to provide additional documents to validate the quality of shareholder, respectively representative of a shareholder, they will be requested by email, and confirmation of registration as a shareholder with voting rights will be done after completing the requested information/documents by Electrica.
After creating the account, the shareholders can log in to the Platform, online before the date of the EGMS, thus being able to vote on the items listed on the agenda. They can also participate and vote live during the EGMS (through the Platform, remotely or even if they are present in the meeting room). The shareholders can log in and vote whenever they want during the subsequent period of the account activation and/or live, the last voting option (before the expiration of the dedicated voting session) being the one taken into consideration. The shareholders may check the registration of their votes in the dedicated section on the Platform.
Alos, the shareholders can check after the completion of the EGMS meeting how they voted and that the votes were validated for all the EGMS meeting in which they participated. On demand (sent to ir@electrica.ro), they can also receive a confirmation email in this regard.
User accounts created through the platform can also be used to participate and vote in future General Shareholders’ Meetings (GMS), without the need to recreate the account, provided that the respective user is a shareholder on the reference dates of the respective GMSs. Users can view their own votes in all GMSs in which they have voted.
Electrica is not and cannot be held responsible for the impossibility of shareholders’ participation and voting by electronic means, if the shareholder does not have the appropriate technical means (internet connection and one of the following electronic devices: computer, laptop, smartphone, tablet). Electrica does not provide to its shareholders the above-mentioned technical means.
The procedure for attending and voting by electronic means is made available to shareholders on the company’s website: www.electrica.ro/en, Investors section -> General Meeting of Shareholders starting with the date of publishing of this Convening Notice.
The shareholders access in the meeting room, on the date set for holding the meeting, is allowed: (i) as regards shareholders that are natural persons or the legal representative of the shareholders that are legal persons, though the simple proof of identity, which consists of presenting in original the identification document, and (ii) as regards shareholders that are legal persons and of shareholders that are natural persons and participate by representative, through the power of attorney given to the person that represents them and presenting in original the identification document of the legal representative/proxy.
The verification and validation of the submitted special/general powers of attorney, as well as the centralization, verification, validation, and recording of votes by correspondence shall be made by a commission established within the Company, the members of which shall keep safe the document and ensure confidentiality of the votes cast as such. The powers of attorney shall be also verified by the technical secretary of the EGMS.
The access of other persons in the meeting room
Any specialist, consultant, expert or financial analyst can participate in the general shareholders meeting on the basis of a prior invitation by the Board of Directors.
The accredited journalists can participate, as well, in the general meeting of shareholders, except the case in which the Chairperson of the Board of Directors decides otherwise. These will be able to participate by presenting the identity card and a badge which certifies the journalist capacity.
The access of the above-mentioned persons in the meeting room on the date established for the conducting of the respective general shareholders meeting, is allowed by proof of identity, which consists of the presenting the original identification document, and for the specialists, consultants, experts or financial analysts and by invitation by the Board of Directors.
The “abstention” vote shall not be deemed to be a vote cast for the purpose of determining the majority required to pass a resolution at a general meeting of shareholders.
Additional information regarding the EGMS may be obtained from the Investors Relation Department, at the telephone number: +4021.208.5035, through e-mail at ir@electrica.ro and on the Company’s website at www.electrica.ro/en, under the Investors section -> General Meeting of Shareholders.
07 October 2025
CHAIRPERSON OF THE BOARD OF DIRECTORS
MIHAI DIACONU