-
Acțiunile PayPal cresc în urma acordului cu OpenAI
-
Compania ridică prognoza de profit pentru 2025
-
PayPal depășește previziunile Wall Street pentru rezultatele din trimestrul al treilea
PayPal a anunțat marți că a încheiat un acord cu OpenAI care va permite utilizatorilor ChatGPT să cumpere produse folosind platforma firmei de plăți, ceea ce a dus la o creștere de 10% a acțiunilor sale, potrivit Reuters.
Compania și-a majorat din nou prognoza de profit pentru acest an, mizând pe cheltuielile rezistente ale consumatorilor, și a anunțat primul său dividend în istoria de 27 de ani.
PayPal a declarat că parteneriatul cu OpenAI va conecta rețeaua sa globală de comercianți la ChatGPT, permițând companiilor să vândă produse și servicii în cadrul aplicației de IA generativă extrem de populare, care are peste 800 de milioane de utilizatori activi săptămânal.
Instrumentele de cumpărături bazate pe IA se conturează ca următoarea mare schimbare în comerțul online, deoarece pot căuta, compara și achiziționa produse pentru consumatori în mod autonom.
Aceste instrumente acționează ca asistenți digitali, înțelegând preferințele utilizatorilor, stabilind bugete, evaluând recenzii și urmărind prețurile în timp.
„Comerțul agentic este considerat de unii ca o potențială „soluție miraculoasă” pentru a valorifica baza mare și globală de utilizatori a PayPal și pentru a relansa creșterea pe ceea ce ar putea fi (de dovedit, deoarece este încă la început) o platformă comercială de nouă generație”, au declarat analiștii de la Evercore ISI.
Wall Street se află în mijlocul unei goane după aur în domeniul IA, pe măsură ce băncile, investitorii și firmele de tehnologie se întrec să valorifice IA pentru a remodela modul în care se câștigă, se gestionează și se transferă banii.
PayPal a declarat că integrarea platformei sale cu OpenAI va face ca milioane de produse să poată fi descoperite și achiziționate prin ChatGPT.
„Vrem ca PayPal să fie disponibil oriunde și oricând consumatorii doresc să plătească și vrem ca comercianții să poată vinde consumatorilor oriunde și oricând”, a declarat CEO-ul Alex Chriss într-o convorbire cu analiștii.
PayPal a declarat că se așteaptă acum la un EPS ajustat pe întreg anul între 5,35 și 5,39 dolari, față de 5,15-5,30 dolari anterior. Analiștii estimaseră 5,24 dolari, potrivit estimărilor compilate de LSEG.
Consiliul de administrație al companiei a aprobat un dividend trimestrial de 14 cenți pe acțiune, reprezentând un raport de distribuire țintit de 10% din profitul ajustat.
„Am trecut această afacere de la defensivă la ofensivă și de la stabilizare la accelerare”, a declarat Chriss.
Compania și-a revizuit activitatea sub conducerea lui Chriss în ultimii ani, acordând prioritate profitabilității în detrimentul creșterii agresive a veniturilor.
Odată favorită în perioada pandemiei, PayPal a înregistrat o scădere pe măsură ce consumatorii s-au întors la magazinele fizice și modelele de cheltuieli s-au stabilizat, determinând compania să se concentreze pe afaceri cu marjă ridicată și măsuri de reducere a costurilor.
Volumele de plăți au rămas puternice, deoarece consumatorii continuă să cheltuiască în ciuda presiunilor inflaționiste și a unui mediu economic inegal, evidențiind durabilitatea activității de bază a companiei.
PayPal a înregistrat o creștere totală a volumului plăților de 7% pe o bază neutră din punct de vedere valutar, până la 458,1 miliarde de dolari.
Veniturile sale din al treilea trimestru au crescut cu 6% pe o bază neutră din punct de vedere valutar, până la 8,4 miliarde de dolari.
EPS ajustat a fost de 1,34 dolari în cele trei luni încheiate la 30 septembrie, față de 1,20 dolari în urmă cu un an.