Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSursa foto: Facebook
Lipsa de predictibilitate fiscală sau legislativă, precum şi a dialogului cu mediul de afaceri, înainte de introducerea unor noi măsuri fiscale menite să reducă deficitul bugetar, va avea un impact negativ asupra sectorului auto naţional şi va duce la renunţarea la planurile de investiţii în curs, avertizează Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
“ACAROM a luat act cu îngrijorare de intenţia Guvernului Romaniei de a introduce măsuri fiscale ce pot impacta mediul de afaceri, menite să reducă deficitul bugetar (…) Lipsa de predictibilitate fiscală sau legislativă, a dialogului cu mediul de afaceri, lipsa unor studii de impact pe termen scurt, mediu şi lung înainte de luarea unor asemenea decizii va avea un impact negativ asupra sectorului auto naţional, ducând la renunţarea la planurile de investiţii în curs, la scăderea atractivităţii României ca posibilă destinaţie pentru proiecte noi şi implicit la pierderea unui număr important de locuri de muncă. Trebuie să reamintim că ne aflăm într-un mediu economic volatil atât la nivel european, cât şi la nivel naţional, şi orice schimbare neprevăzută în legislaţia fiscală va conduce automat la dezechilibre macroeconomice, iar un tratament fiscal aplicat diferit companiilor va genera cu siguranţă efecte negative asupra planurilor de afaceri şi de dezvioltare a companiilor impactate”, susţin reprezentanţii constructorilor auto.
Potrivit sursei citate, “un dialog deschis, corect cu autorităţile naţionale” poate conduce la “creşterea economică, la creşterea gradului de competitivitate şi la dezvoltarea durabilă a României”.
“Motorul industriei româneşti, sectorul auto, a întâmpinat numeroase provocări pe parcursul ultimilor ani: mai întâi pandemia cu un efect imediat de încetinire a businessului, apoi criza semiconductorilor, conflictul din Ucraina, creşterea preţurilor utilităţilor, mărfurilor şi muncii adăugând o povară imensă asupra bugetelor companiilor. În plus, industria noastră se află în centrul unei profunde transformări, toate vehiculele electrice, conectate şi autonome urmând să fie produse în facilităţi de producţie neutre din perspectiva emisiilor de carbon.Considerăm că această revoluţie tehnologică este o mare şansă pentru România de a-şi reconfirma poziţia în industria auto europeană, în special în competiţia cu Ungaria, Polonia, Republica Cehă şi Slovacia. Acest moment reprezintă o oportunitate pentru România de a reduce decalajul şi a-şi consolida poziţia la nivel european. Desigur, această revoluţie de mari dimensiuni necesită un parteneriat puternic între companii, autorităţi şi asociaţii şi eforturi comune din partea tuturor şi, mai important, necesită investiţii mari care pot fi susţinute doar prin stabilitate şi predictibilitate pe termen lung”, se menţionează în punctul de vedere al asociaţiei, publicat pe propria pagină de Internet.
ACAROM este organizaţia reprezentativă a industriei auto din România, care generează peste 200,000 de locuri de muncă directe, o cifră de afaceri cumulată de 31 miliarde de euro şi 29% din totalul exporturilor.
Consilierii generali ai Capitalei se întrunesc în ședință, miercuri, de la ora 11:00, iar printre…
Preţurile petrolului au crescut marţi cu peste 3%, extinzând avansul de luni, în contextul unei…
YouTube va fi inclus în prima interdicţie din lume privind reţelele sociale pentru copiii sub…
Prim-ministrul britanic Keir Starmer a declarat marţi că Marea Britanie va recunoaşte statul Palestina în…
Preşedintele american Donald Trump a prevenit marţi că ultimatul dat omologului său rus Vladimir Putin…
Prim-ministrul slovac Robert Fico (Smer-SD) a declarat marți că Ministerul de Externe britanic (Foreign Office)…
This website uses cookies.
Read More