Categories: Fără categorie

Acțiuni climatice: emisiile de CO2 de la mașinile noi au scăzut puternic în 2020, vehiculele electrice triplându-și cota de piață pe măsură ce se aplică noile obiective

Datele provizorii de monitorizare, publicate ieri, 29 iunie, arată că emisiile medii de CO2 ale mașinilor noi înmatriculate în UE, Islanda, Norvegia și Marea Britanie în 2020 au scăzut cu 12% față de 2019.

Este de departe cea mai mare scădere anuală a emisiilor de când au început să fie aplicate standardele privind emisiile de CO2 în 2010. Acesta coincide cu introducerea treptata a standardelor mai stricte privind emisiile de CO2 pentru autoturisme începând cu 1 ianuarie 2020. Pentru perioada 2020-2024, Regulamentul stabilește obiectivele în materie de emisii de CO2 la nivelul întregii flote a UE la 95 gCO2 / km pentru mașinile nou înmatriculate și la 147g CO2 / km pentru autoutilitarele nou înmatriculate.

Principalul motiv pentru această scădere accentuată a emisiilor de CO2 a fost creșterea ponderii înmatriculărilor de vehicule electrice, care s-a triplat de la 3,5% în 2019 la peste 11% în 2020. În ciuda pieței globale în scădere a autovehiculelor noi din cauza pandemiei COVID-19 , numărul total de mașini electrice înregistrate în 2020 a continuat să crească, ajungând pentru prima dată la peste 1 milion pe an. Emisiile medii de CO2 provenite de la autoutilitarele noi vândute în UE, Islanda, Norvegia și Regatul Unit în 2020 au scăzut ușor. Datele provizorii arată că legislația europeană privind standardele de emisii de CO2 continuă să fie un instrument eficient de reducere a emisiilor de CO2 produse de mașini și autoutilitare și că trecerea la electromobilitate este în curs. Producătorii de vehicule au la dispoziție 3 luni pentru a revizui datele și pot notifica Comisia dacă consideră că există erori în setul de date.

Datele finale, care urmează să fie publicate la sfârșitul lunii octombrie 2021, vor sta la baza deciziei Comisiei de a stabili cum trebuie să se conformeze producătorii cu obiectivele lor specifice în materie de emisii și dacă sunt datorate amenzi pentru excesul de emisii. Revizuirea actualelor standarde privind emisiile de CO2 pentru a le alinia la noile obiective mai ambițioase în materie de climă ale UE va face parte din propunerile „Fit for 55” ale Comisiei, care urmează să fie adoptate la 14 iulie.

Articole recente

Descinderi la o uzină din SUA: Peste 300 dintre cei 475 de arestaţi sunt sud-coreeni, anunţă Seulul

Peste 300 dintre cele 475 de persoane arestate joi în SUA într-o uzină de baterii…

3 ore ago

ANPC: România se află la coada clasamentului în privinţa numărului de entităţi SAL, cu doar două structuri

România se situează la coada clasamentului în ceea ce priveşte numărul entităţilor de soluţionare alternativă…

3 ore ago

Ambasadorul României în SUA: Subiectul privind anularea alegerilor, închis

Andrei Muraru, ambasadorul României în Statele Unite ale Americii, admite că momentul anulării alegerilor prezidenţiale…

4 ore ago

Raoul Bova: Războaiele distrug viitorul; tinerii ‘să privescă oamenii în ochii, nu în ecran’

Starul italian din 'Under the Tuscan Sun' sau 'Alien vs. Predator' (AVP), Raoul Bova se…

4 ore ago

Fitch a revizuit perspectiva asociată ratingului Poloniei la “negativă” din cauza deteriorării finanţelor publice

Agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a revizuit, vineri, perspectiva asociată ratingului Poloniei, la "negativă",…

9 ore ago

This website uses cookies.

Read More