Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzGigantul de transport Maersk, un punct de referință pentru comerțul global, a anunțat vineri planurile de a-și reduce forța de muncă cu mai mult de 10.000 de oameni și a declarat că se așteaptă ca profitul să se afle la nivelul de jos al recomandărilor anterioare, potrivit CNBC. Maersk controlează aproximativ o șesime din comerțul global cu containere.
Acțiunile companiei listate la Danemarca au scăzut cu 18%, la cel mai scăzut nivel din octombrie 2020.
„Industria noastră se confruntă cu o nouă normalitate, cu o cerere scăzută, prețuri din nou în concordanță cu nivelurile istorice și presiune inflaționistă asupra bazei noastre de costuri”, a declarat directorul general Vincent Clerc într-un comunicat, adăugând că supracapacitatea din majoritatea regiunilor a condus la scăderea prețurilor.
Maersk și-a menținut indicațiile EDITDA (câștiguri înainte de dobândă, impozite, depreciere și amortizare) pentru întregul an de la 9,5 miliarde de dolari până la 11 miliarde de dolari, dar a spus că se așteaptă ca acesta să se situeze la capătul inferior al acestui interval.
Veniturile din al treilea trimestru au scăzut de la 22,8 miliarde USD în 2022 la 12,1 miliarde USD.
Anunțul vine după ce Maersk a raportat câștiguri record în 2022, cu un EBITDA de bază pe întregul an de 36,84 miliarde USD.
O creștere a cererii și provocările uriașe ale lanțului de aprovizionare în timpul pandemiei au dus la creșterea tarifelor de marfă, dar această tendință a scăzut acum, pe fondul unui tablou macroeconomic sumbru. Prin urmare, compania accelerează măsurile de limitare a costurilor și a numerarului, a spus Clerc.
Reducerile de locuri de muncă, care vor diminua numărul de angajați de la 110.000 la începutul lui 2023 la sub 100.000, se preconizează că vor duce la economii de 600 de milioane de dolari în 2024, comparativ cu 2023.
„Cererea de transport [pentru Maersk] va fi puternică dacă economia merge bine, dar opusul se va aplica dacă vor exista nori la orizont”, a declarat Russ Mould, director de investiții la AJ Bell, într-o notă vineri.
Analistul Morten Holm Enggaard de la Jyske Bank a declarat că prețul acțiunilor a fost afectat în principal de faptul că Maersk a declarat că va reconsidera dacă va continua programul de răscumpărare de acțiuni până în 2024. “Singurul mod în care putem citi acest lucru este că trebuie să ne uităm la ceva foarte rău în 2024, și probabil mai rău decât ne așteptam”, a spus Enggaard.
Peste 300 dintre cele 475 de persoane arestate joi în SUA într-o uzină de baterii…
România se situează la coada clasamentului în ceea ce priveşte numărul entităţilor de soluţionare alternativă…
Andrei Muraru, ambasadorul României în Statele Unite ale Americii, admite că momentul anulării alegerilor prezidenţiale…
Starul italian din 'Under the Tuscan Sun' sau 'Alien vs. Predator' (AVP), Raoul Bova se…
Restricţiile de circulaţie impuse pe Splaiul Independenţei pentru realizarea lucrărilor la planşeul Unirii sunt ridicate…
Agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a revizuit, vineri, perspectiva asociată ratingului Poloniei, la "negativă",…
This website uses cookies.
Read More