Cifra de afaceri a Grupului Alro (ALR) a crescut la două miliarde lei, în primul semestru al anului 2025, comparativ cu 1,7 miliarde RON în primul semestru al anului 2024, pe fondul vânzărilor mai mari de produse din aluminiu cu valoare adăugată și al cotațiilor LME relativ stabile. Grupul a înregistrat un profit net de 17 milioane RON în primul semestru al anului 2025, comparativ cu un profit net de 8,4 milioane RON în primul semestru al anului 2024, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București.
„Rezultatele financiare ale ALRO pentru prima jumătate a anului 2025 confirmă soliditatea strategiei pe termen lung și rezistență modelului de afaceri integrat. Performanță solidă a companiei a fost determinată de o concentrare constanța pe produse cu valoare adăugată mare și foarte mare, în special pentru sectoarele aeronautic, auto și ingineresc, unde cererea rămâne robustă”, a declarat Marian NĂSTASE, Președintele Consiliului de Administrație al ALRO. „În același timp, ALRO și-a menținut angajamentul față de progresul tehnologic, eficiență energetică și reducerea amprentei de carbon, piloni cheie ai dezvoltării industriale durabile. Aceste realizări, alături de finalizarea cu succes a tuturor auditurilor efectuate de terți și clienți, consolidează poziția ALRO că furnizor de încredere și partener pe termen lung de încredere pentru industriile strategice”, a adăugat Marian NĂSTASE.
În prima jumătate a anului 2025, piața globală a aluminiului s-a confruntat cu un climat complex și schimbător, marcat de o redresare continuă a prețurilor, condiții de aprovizionare mai stricte și incertitudine macroeconomică. Prețurile aluminiului pe trei luni la LME au rămas într-un interval stabil de 2.500–2.600 USD/tonă, susținute de o disponibilitate fizică limitată, factori geopolitici și o cerere rezistență în sectoare precum industria aerospațială, industria auto și inginerie. Sectoarele tradiționale, precum construcțiile și industria prelucrătoare, au rămas scăzute, în timp ce creșterea a continuat în vehiculele electrice, energia regenerabilă și infrastructură de apărare. Producătorii europeni au beneficiat de reaprovizionarea de la începutul anului, deși cererea s-a normalizat de atunci, pe fondul unor dificultăți economice persistente și a unor indicatori de încredere scăzuți. În America de Nord, cererea de produse procesate a rămas relativ constanța în ciuda volatilității comerciale. La nivel local, dinamica pieței energetice a adăugat un alt nivel de complexitate, cu prețuri volatile ale energiei electrice, costuri ridicate ale gazelor și carbonului și expirarea plafonării prețurilor la energia electrică din România din iulie 2025.
Vânzările consolidate ale Grupului în primul semestru al anului 2025 au crescut la 2 miliarde RON, mai mari decât cele înregistrate în primul semestru al anului 2024 (1,7 miliarde RON). În prima jumătate a anului 2025, vânzările de produse din aluminiu au înregistrat creșteri față de aceeași perioada din 2024. Produsele din aluminiu prelucrat au înregistrat o creștere de 9% a volumului vânzărilor, în timp ce creșterea vânzărilor de produse din aluminiu primar a fost de 8%, în primele șase luni ale acestui an, comparativ cu prima jumătate a anului 2024. Acest lucru a condus la un profit net de 17 milioane RON, în prima jumătate a anului 2025, comparativ cu un profit net de 8,4 milioane RON, în prima jumătate a anului 2024.
În prima jumătate a anului 2025, ALRO și-a continuat programul de investiții strategice, axat pe eficientă energetică, modernizarea proceselor și tranziția către producția de aluminiu cu emisii reduse de carbon. Printre etapele importante s-au numărat punerea în funcțiune a unui nou cuptor electric de îmbătrânire – înlocuind trei unități pe gaz învechite – contribuind la reducerea emisiilor și la optimizarea controlului producției.
În plus, compania a modernizat cuptorul cu inducție și a implementat un sistem de recirculare a apei, continuând, în același timp, implementarea la scară largă a tehnologiei de electroliză cu consum redus de energie AP12LE. ALRO a continuat, de asemenea, proiecte care vizează creșterea ponderii produselor cu valoare adăugată mare și foarte mare prin investiții în prelucrarea de precizie a plăcilor, sisteme avansate de control al calității și noi capacități de turnare a barelor și sleburilor. Aceste inițiative susțin obiectivul strategic al ALRO de a deveni un producător de aluminiu mai ecologic, mai competitiv și mai inovator.
Mai mult, ALRO continuă să implementeze strategia să de asigurare a propriilor surse de energie, esențială pentru stabilitatea operațională și pentru competitivitatea pe termen lung. Compania este dedicată proiectului CCGT POWER ISALNITA. De asemenea, a obținut Acordul de Mediu pentru o centrală electrică având turbine cu gaz în ciclu combinat de 470 MW la Slatina. Acest proiect eficient, cu emisii reduse, susține Strategia Națională de Adaptare la Schimbările Climatice și va contribui la asigurarea alimentării cu energie electrică pentru producătorul de aluminiu, consolidând dezvoltarea pe termen lung a ALRO într-un mediu energetic și de afaceri dificil.