Protectia Consumatorului

Alte 6 supermarketuri Mega Image şi Lidl, din Capitală, controlate de ANPC. Aproape 100.000 lei amenzi aplicate – foto

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) București-Ilfov își continuă prezența zilnică în supermarketurile din Capitală.

Astfel, în ultimele două zile, comisarii au verificat 5 magazine ale operatorului economic Mega Image SRL din sectoarele 1, 3 și 4 ale Capitalei, precum și un unul aparținând companiei Lidl Discount SRL, din sectorul 4.

Pentru neregulile constatate, comisarii CRPC București-Ifov au aplicat amenzi contravenționale cu 97.000 lei și măsuri complementare care au prevăzut:

  • oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe
  • oprirea temporară a prestării de servicii, pentru 3 magazine Mega Image, până la remedierea deficiențelor constatate
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor constatate, pentru raioanele în care s-au înregistrat abateri, în celelalte 2 magazine Mega Image.

Principalele nereguli constatate de echipele de control au fost:

  • Comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită
  • Comercializarea de legume și fructe cu modificări organoleptice vizibile, fiind improprii consumului uman (lovituri mecanice, prezenta mucegaiului etc.)
  • Comercializarea unor preparate din carne (mezeluri și brânzeturi) cu modificări organoleptice de culoare si consistență
  • Lipsa igienizării, prezența unor acumulări de lichide și resturi de ambalaje, în spațiile dintre vitrinele frigorifice de expunere a mărfurilor spre vânzare
  • Prezența infestației cu gândaci (vii și morți, în capcane)
  • Utilizarea unor vitrine frigorifice cu zone extinse de rugină, resturi alimentare, resturi de etichete, cu vopsea exfoliată și cu ventilatoarele încărcate de grăsime și praf, la raioanele legume-fructe, mezeluri, lactate, ouă, produse congelate
  • Comercializarea unor preparate congelate care prezentau cantități mari de gheață în ambalaje.

Practic găsim aceleași probleme în fiecare zi. Pare că reprezentanții magazinelor aceluiași lanț – Mega Image, de exemplu – ori nu comunică între ei, ori nu sunt interesați de pierderile pe care le au, din cauza amenzilor și măsurilor aplicate de noi, ori, pur și simplu, a început să le placă ”picătura chinezească”, spune Paul Anghel, director general Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

Articole recente

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

o oră ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

o oră ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

2 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

3 ore ago

Nicușor Dan spune că vizita în SUA ar putea fi la începutul anului viitor: Trebuie pregătită foarte bine

Președintele Nicușor Dan a anunțat, miercuri, că vizita sa oficială în Statele Unite ale Americii…

3 ore ago

Economia Germaniei în stagnare în semestrul I; după doi ani de ajustare, economia Germaniei va reveni pe creștere începând cu 2025 (Andrei Rădulescu)

de Andrei Rădulescu Destatis a publicat astăzi estimările preliminare cu privire la evoluția economiei Germaniei…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More