Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzAmbasadorul Israelului la Bucureşti, David Saranga, condamnă vehement “atitudinea şi afirmaţiile jignitoare ale unor lideri politici care au considerat potrivit să califice genocidul din timpul Holocaustului drept o ‘temă minoră’ de abordat în sistemul educaţional din România”.
“Am susţinut constant că informarea justă şi obiectivă asupra ororilor care s-au petrecut în timpul Holocaustului din România este necesară pentru a evita ca astfel de tragedii să se repete. Noua generaţie trebuie să cunoască în profunzime această pagină neagră din istoria omenirii, astfel încât să înţeleagă că antisemitismul, xenofobia şi intoleranţa nu îşi au locul în societatea de astăzi şi că acestea contravin valorilor democratice şi europene însuşite de România”, arată diplomatul într-un mesaj publicat pe Facebook, ca reacţie la un comunicat de presă transmis de AUR.
David Saranga a subliniat că legea privind introducerea disciplinei şcolare “Istoria Evreilor. Holocaustul”, adoptată de Parlament şi promulgată recent de preşedintele Klaus Iohannis, “oferă elevilor prilejul de a înţelege acest episod crunt, dar şi importanţa compasiunii”.
Potrivit lui Saranga, afirmaţiile ce clasifică acest subiect o “temă minoră” constituie “o dovadă făţişă fie a lipsei de asumare, fie a ignoranţei”.
“Este important de menţionat că acestea se încadrează în definiţia negării Holocaustului emisă de Alianţa Internaţională pentru Memoria Holocaustului (IHRA), aceeaşi instituţie care a adoptat definiţia antisemitismului în timpul preşedinţiei române. Reacţiile extremiste ne amintesc că ideologiile şi manifestările radicale îşi fac simţită prezenţa şi astăzi. Sunt convins că poporul român va alege adevărul istoric în defavoarea discursului antisemit”, mai arată ambasadorul Israelului în România.
Luni, Alianţa pentru Unirea Românilor a transmis un comunicat de presă în care susţinea că, în ultimii ani, se constată o “acţiune sistematică de subminare” a calităţii învăţământului din România prin ridicarea la rangul de materii a unor “teme minore sau care pot face obiectul unor simple lecţii în cadrul materiilor existente (ex. educaţie sexuală, istoria Holocaustului etc.), în paralel cu reducerea importanţei acordate materiilor fundamentale pentru formarea noilor generaţii: ştiinţele exacte, Limba şi literatura română, Istoria naţională”.
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…
Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…
Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…
Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…
Robert Cosmin Până a fost numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…
Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…
This website uses cookies.
Read More
View Comments
În România distrugerea învățământului, economiei și sănătății este program național de guvernare de la revoluție, tot ce se reformează, toți care fac reforme anti-naționale trebuie să își ia cei 30 de arginți pentru sângele acestei țări, iar acești 30 de arginți sunt dați de demnitarii acestei țări și sunt încasați din munca de 12-15 ore pe zi a noastră prost plătită cu 6,5 RON/oră. Nu a ambasadorilor străini, nu a statului Israel. Acești bani sunt bani de la buget publici dați pentru o instituție publică, de studiere a holocaustului. E foarte bine. Nu este destul? Dar discuția nu este despre holocaust, a fi sau a nu fi, așa cum oamenii se exprimă, chiar liberali, ambasador, de parcă habar nu au la ce anume se referă liderii AUR: învățământul.
Ambasadorii, politicienii nu au habar și nu îi interesează de educație, de câte reforme au trecut ca trenul prin școli, de câte probleme au elevii, de la anorexie până la trafic de carne vie, care se reflectă doar asupra cadrelor didactice, nici măcar a părinților care nu vin la ședințe că trebuie să muncească 15 ore sau să plece din țară, etc. Ei vor doar să polarizeze și să politizeze. Ei discută cu totul pe dinafară și pentru asta ar trebui scalpați.
Nu numai că nu mai e loc de altă materie, darmite de una care este poate de mai mică actualitate ca studierea arhivelor securității, dar să dai la o parte materii ca geografia, ca limba și istoria României, ca să te referi la un singur eveniment?! Fie el chiar și catastrofic, de frica ambasadorului? Acele vaccinuri obligatorii din Israel nu spun nimic de potențialul fascist al acestui stat? Se poate să fim obligați de trădătorii de țară să acceptăm chiar orice imixtiune străină?
De ce nu studiem și crimele recente ale chinezilor, ale japonezilor împotriva misionarilor, etc., în materii separate? Sau 30 de ani de reforme care au distrus România? Aici ar fi ceva educativ, explicați cum s-a ajuns la parcări mai scumpe ca asigurarea auto, deși s-a scumpit și aceasta. Explicați exproprierile comuniste care se vor repeta în curând când impozitele pe parcări și apartament depășesc salariul minim. Asta e o temă minoră, holocaustul e majoră.