Afaceri

Amenzi de aproape jumătate de milion de lei, aplicate de ANPC, la marile lanțuri de hypermarketuri din Oltenia

Urmare a acțiunilor de control efectuate de o echipa a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), formată din comisari ai corpului de control, ai Direcției Generale de Control și ai Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) S-V Oltenia, coordonați de șeful Corpului de Control al Președintelui ANPC, la operatorii economici din domeniul hypermarketuri-supermarketuri, mai exact la 23 de magazine ale acestora, de pe rază teritorială a CRPC Oltenia, s-au aplicat 42 de amenzi, în valoare de 468.000 lei și 12 avertismente, potrivit ANPC.

La acestea s-au adăugat diverse măsuri complementare de remediere a neregulilor constatate, încetare a practicilor incorecte, conform Legii nr. 363/2007, opriri temporare de la comercializare a produselor care prezentau diverse nereguli de etichetare sau opriri definitive de la comercializare cu retragere din circuitul consumului uman a produselor cu termen de valabilitate depășit, nedepozitate în condițiile indicate de producător etc.

Dintre abaterile sancționate, ANPC menționează:
-prezența la vânzare a unor produse cu termen de valabilitate depășit;
-neinformarea consumatorilor, în zona gastro, asupra ingredientelor și a factorilor alergeni din compoziția preparatelor culinare comercializate;
-afișarea la raft a unei țări de proveniență a produselor (legume-fructe) altă decât cea reală;
-comercializarea produselor din categoria legume-fructe nesortate după calibru;
-comercializarea preparatelor din carne, diverse sortimente, într-un spațiu frigorific care prezența pete de rugină, urme de lichid colorat, posibil sânge, precum și depuneri diverse;
-comercializarea produselor aflate la promoție de tip 1+1 fără a există la raft spre exemplificare produsul singular;
-comercializarea la raionul de produse lactate a unor produse pe baza de grăsimi vegetale;
-comercializarea produselor care aveau inscripționate diverse campanii de reduceri sau promoționale care nu mai erau valabile;
– nerespectarea condițiilor prescrise sau declarate la produsele aflate în sectorul produse proaspete:de exemplu, măsline și carne porc (coasta porc, ceafă porc) fără a se putea face dovadă desigilarii ambalajelor din care proveneau, la măsline fiind inscripționat valabilitate 5 zile de la deschidere, iar la carne fiind menționat pe eticheta acestora “24 ore de valabilitate de la deschidere”;
– comercializarea de produse alimentare și nealimentare cu ambalaje deteriorate, desigilate;
– informarea incompletă a consumatorilor prin lipsa etichetei nutriționale la diverse produse sau a traducerii în limba română;
– comercializarea de produse periculoase/nesigure.

Articole recente

FlyLili îşi asumă plata restanţelor către stat şi aplică măsuri ferme pentru redresare şi continuitate

Compania aeriană FlyLili anunţă că, după un 2024 dificil, marcat de pierderi operaţionale generate de…

o oră ago

Larry Ellison l-a detronat pe Elon Musk din poziţia de cel mai bogat om de pe Planetă

Larry Ellison l-a detronat pe Elon Musk din poziţia de cel mai bogat om de…

2 ore ago

Hidroserv va finaliza lucrările de retehnologizare a hidroagregatelor 1-4 şi instalaţiile generale ale centralei CHE Stejaru

Societatea de Servicii Hidroenergetice Hidroserv a câştigat contractul "Retehnologizare CHE Stejaru. Retehnologizare HA1,HA2,HA3,HA4 şi instalaţii…

2 ore ago

Austria pierde acţiunea în justiţie împotriva regulilor UE privind gazele naturale şi energia nucleară

Austria a pierdut acţiunea în justiţie împotriva regulilor UE care clasifică gazele naturale şi energia…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More