Update articol:

Amenzi de aproape jumătate de milion de lei, aplicate de ANPC, la marile lanțuri de hypermarketuri din Oltenia

Urmare a acțiunilor de control efectuate de o echipa a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), formată din comisari ai corpului de control, ai Direcției Generale de Control și ai Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) S-V Oltenia, coordonați de șeful Corpului de Control al Președintelui ANPC, la operatorii economici din domeniul hypermarketuri-supermarketuri, mai exact la 23 de magazine ale acestora, de pe rază teritorială a CRPC Oltenia, s-au aplicat 42 de amenzi, în valoare de 468.000 lei și 12 avertismente, potrivit ANPC.

La acestea s-au adăugat diverse măsuri complementare de remediere a neregulilor constatate, încetare a practicilor incorecte, conform Legii nr. 363/2007, opriri temporare de la comercializare a produselor care prezentau diverse nereguli de etichetare sau opriri definitive de la comercializare cu retragere din circuitul consumului uman a produselor cu termen de valabilitate depășit, nedepozitate în condițiile indicate de producător etc.

Dintre abaterile sancționate, ANPC menționează:
-prezența la vânzare a unor produse cu termen de valabilitate depășit;
-neinformarea consumatorilor, în zona gastro, asupra ingredientelor și a factorilor alergeni din compoziția preparatelor culinare comercializate;
-afișarea la raft a unei țări de proveniență a produselor (legume-fructe) altă decât cea reală;
-comercializarea produselor din categoria legume-fructe nesortate după calibru;
-comercializarea preparatelor din carne, diverse sortimente, într-un spațiu frigorific care prezența pete de rugină, urme de lichid colorat, posibil sânge, precum și depuneri diverse;
-comercializarea produselor aflate la promoție de tip 1+1 fără a există la raft spre exemplificare produsul singular;
-comercializarea la raionul de produse lactate a unor produse pe baza de grăsimi vegetale;
-comercializarea produselor care aveau inscripționate diverse campanii de reduceri sau promoționale care nu mai erau valabile;
– nerespectarea condițiilor prescrise sau declarate la produsele aflate în sectorul produse proaspete:de exemplu, măsline și carne porc (coasta porc, ceafă porc) fără a se putea face dovadă desigilarii ambalajelor din care proveneau, la măsline fiind inscripționat valabilitate 5 zile de la deschidere, iar la carne fiind menționat pe eticheta acestora “24 ore de valabilitate de la deschidere”;
– comercializarea de produse alimentare și nealimentare cu ambalaje deteriorate, desigilate;
– informarea incompletă a consumatorilor prin lipsa etichetei nutriționale la diverse produse sau a traducerii în limba română;
– comercializarea de produse periculoase/nesigure.