ANPC a trimis firmelor din energie un chestionar pentru a ști exact numărul facturilor greșite, potrivit unui comunicat al companiei.
În cadrul întâlnirii pe care conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat-o cu operatorii economici din domeniul energiei electrice și gazelor naturale, în ultima zi a lunii ianuarie, pentru a se asigura că aceștia sunt pregătiți să aplice prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 3/2022, președinte Autorității, Horia Constantinescu, afirma că ANPC va pregăti un mod standardizat de comunicare cu aceștia.
Drept urmare, pe 2 februarie 2022, a fost expediat prin e-mail, către toate companiile care furnizează energie electrică și gaze naturale operatorilor casnici din România, un chestionar care conține o rubricație detaliată în urma completării căruia va fi posibilă o centralizare exactă a numărului de facturi greșit întocmite, în raport cu prevederile Ordonanțelor 118/2021 și 3/2022.
”Așa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, ASUMATE, pentru a putea cuantifica dimensiunea EXACTĂ a facturării eronate în domeniul energiei electrice și gazelor naturale, în România. Ne-am ținut de cuvânt și, imediat am construit un chestionar care să ne permită radiografierea precisă a fenomenului și, în raport cu acest lucru, să putem aborda concret și rapid controlul remedierii eventualelor greșeli. Imediat cum centralizăm toate datele, le vom da publicității”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Formularul expediat de ANPC către furnizorii de energie poate fi găsit la linkul de mai jos https://forms.gle/ZczGfVbZTkew3Nh69
Premierul Nicolae Ciucă a transmis, recent, că Ministerul Energiei va fi responsabil de toate activităţile de coordonare şi de monitorizare în ceea ce priveşte recalcularea facturilor la energie electrică şi gaze, “astfel încât să nu se mai întâmple partea de necorelare şi de neajustare”.
Secretarul de stat în Ministerul Energiei, Dan-Dragoş Drăgan, a spus: “Referitor la schema de ajutor pentru plafonarea preţurilor la energie şi la gaz care a fost instituită prin OUG 118/2021, aplicată prin Legea 259/2021, în urma controalelor care au fost desfăşurate la toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale vă pot spune că la nivelul săptămânii trecute (…) au fost identificate un număr de 89.195 de facturi greşite, iar la nivelul energiei electrice au fost identificate peste 450.000 de facturi greşite. În urma acestor controale desfăşurate de ANPC s-a identificat nerespectarea clauzelor contractuale şi aplicarea neadecvată a ordonanţei 118/2021, dispunându-se refacerea şi acestor facturi ce au fost întocmite greşit. Procesul este în desfăşurare”.