Update articol:

ANPC: Consumatorii români au drepturi sporite în cadrul abonamentelor Wizz Air datorită Centrului European al Consumatorilor din România

Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC

Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) – direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a obținut, în urma câtorva luni de diligențe, o corectare importantă a politicii de discount practicată de compania aeriană Wizz Air față de consumatorii români.

Mai multe reclamații primite de ECC Romania, de la consumatori români, vizau o practică a campaniei Wizz Discount sesizată de aceștia, care constă în categorii de abonament de valori și cu servicii diferite, valabile timp de un an, la care nu era actualizată perioada de derulare.

Mai exact, în urma trecerii de la un tip de abonament la altul superior, pachetul nou contractat (la tarif întreg, așa cum era prezentat pe site-ul companiei) continua termenul de valabilitate al celui precedent și nu restarta perioada nou contractată de un an. Astfel, consumatorul care opta pentru această procedură era prejudiciat financiar

De exemplu, dacă trecerea la pachetul promoțional superior se realiza cu 3 zile înainte de expirarea celui precedent, valabilitatea noului pachet era de doar 3 zile, deși tariful achitat pentru noul abonament era de câteva sute de euro.

ECC Romania a depus diligențele necesare pe lângă compania maghiară pentru a explica și îndrepta, pe cale amiabilă, acest neajuns pentru consumatorii români.

Compania Wizz Air a transmis Centrului European al Consumatorilor din România faptul că și-a însușit neconformitatea procedurii aplicate și că a ajustat, în consecință, recalcularea termenului de valabilitate al noului pachet promoțional, după achiziție, urmând să comunice, în scris, fiecărui consumator care se află în acestă situație, schimbarea politicii de discount.

„Corectarea acestei practici comerciale reprezintă un exemplu concret al modului în care ANPC, prin Centrul European al Consumatorilor din România, își exercită atribuțiile în apărarea drepturilor consumatorilor, inclusiv în contextul unor raporturi contractuale transfrontaliere. Demersurile noastre urmăresc, în permanență, asigurarea unui cadru echitabil și transparent pentru consumatorii români, iar deschiderea companiei aeriene către remediere voluntară este un semnal pozitiv pentru întregul sector”, spune Sebastian Hotca, Președinte interimar al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

ECC Romania face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și facilitează soluționarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere.

 

BVB | Știri BVB