Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzÎn contextul actualei situații privind facturarea consumului de energie electrică și gaze naturale către consumatorii persoane fizice, ca urmare a numărului mare de reclamați sosite de la cetățeni, precum și a complexității neregulilor constatate în teren în cele 5 zile de când au început verificările în acest domeniu, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) înființează Comandamentul pentru Energie, potrivit unui comunicat.
Această structură special creată va reuni comisari din toată țara, alcătuindu-se echipe de control suplimentare în zonele în care numărul de reclamații din partea cetățenilor este mai mare, pentru a putea efectua verificările necesare cu celeritate.
De asemenea, existența Comandamentului, aflat sub directa coordonare a președintelui ANPC, Mihai Culeafă, și a directorului general, Paul Anghel, va gestiona rapid volumul de informații sosit de pe întreg teritoriul țării, în urma controalelor, și va asigura colaborarea cu alte instituții ale statului abilitate în soluționarea problemelor evidențiate de control, atunci când acestea exced competențele ANPC:
Comandamentul pentru Energie își va menține valabiitatea până la 31 martie 2022, termenul până la care acționează Legea 259/2021.
ANPC le reamintește consumatorilor care sunt pașii pe care aceștia trebuie să îi urmeze atunci când primesc o factură pe care o consideră incorectă:
În cazul în care consumatorii constatată că cel puțin una dintre aceste situații este reală în cazul facturilor pe care le-au primit, trebuie să se adreseze furnizorului de energie respectiv, pentru clarificări.
Dacă acest demers nu se soluționează favorabil, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județenepentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro). Aceasta trebuie să fie însoțită de o copie a facturii, precum și de o copie a răspunsului furnizorului, în urma sesizării realizate de către consumator.
Pentru îmbunătățirea comunicării cu consumatorii, pe tema energiei electrice și a a gazelor naturale, în toată această perioadă, vor funcționa un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate.
Pentru reclamații, consumatorii sunt invitați să apeleze numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau să acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro .
Începând cu 1 august 2025, cetățenii pot solicita Cartea Electronică de Identitate (CEI) la orice…
După un 2024 al deciziilor curajoase și al transformării strategice, Trencadis confirmă în prima jumătate…
ANAF are sarcina să găsească toate cuiburile de firme inactive, radiate sau care desfăşoară activităţi…
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit vineri că producătorii auto, cum ar…
Federaţia Exportatorilor Francezi de Vinuri şi Băuturi Spirtoase (FEVS) a avertizat vineri asupra impactului "brutal"…
Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenki a cerut vineri din nou să se întâlnească personal cu preşedintele…
This website uses cookies.
Read More