Update articol:

Paul Anghel, ANPC: Numărul reclamațiilor consumatorilor privind serviciile financiare s-a redus considerabil în ultimii trei ani, la jumătate

Paul Anghel, ANPC: Numărul reclamațiilor consumatorilor privind serviciile financiare  s-a redus considerabil în ultimii trei ani, la jumătate
 - poza 1 Paul Anghel, ANPC

Numărul reclamațiilor consumatorilor privind serviciile financiare la ANPC s-a redus considerabil în ultimii trei ani, la jumătate, potrivit domnului Paul Anghel, directorul general al ANPC.

Paul Anghel, ANPC: Numărul reclamațiilor consumatorilor privind serviciile financiare  s-a redus considerabil în ultimii trei ani, la jumătate
 - poza 2

Numărul reclamațiilor consumatorilor la ANPC vizând produse și servicii financiare a atins maximul în anii 2015-2016, când a fost inițiată, respectiv, adoptată, legea dării în plată.

Paul Anghel, ANPC: Numărul reclamațiilor consumatorilor privind serviciile financiare  s-a redus considerabil în ultimii trei ani, la jumătate
 - poza 3

În perioada 2016-2018, numărul reclamațiilor consumatorilor vizând produse și servicii financiare la ANPC a scăzut cu 55,3%. În aceeași perioadă, numărul cererilor adresate Centrului de Soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar (CSALB) a crescut de aproape patru ori. 

Dacă în anul 2016 numărul cererilor conforme adresate CSALB era egal cu 2,25% din numărul reclamațiilor la ANPC, în anul 2018 procentul a ajuns la 27,6%. Numărul dosarelor constituite la CSALB a ajuns în perioada 1 ianuarie-15 noiembrie 2019 la aproape de trei ori mai mult decât în tot anul 2017. 

Paul Anghel a declarat: “Această situație favorabilă consumatorilor este datorată transpunerii în legislația națională a directivelor 48/2008 și a directivei 17/2014, care au uniformizat modalitatea în care se acordă credite la nivel european: “Desigur, în situația în care se constată eventuale abateri, acestea sunt corectate de ANPC. Alți factori care au condus la scăderea numărului de reclamații pe zona serviciilor financiare sunt determinați de creșterea nivelului educației financiare și de soluționarea cauzelor pe cale amiabilă, fie direct între instituții și consumatori, fie prin intermediul Centrului de Soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar. Programele de educație financiară sunt în continuare necesare, astfel încât consumatorii să poată să facă alegeri cât mai bine informați în momentul în care contractează credite sau achiziționează alte produse și servicii. În momentul în care sunt interesați de contractarea unui credit, recomandarea este studieze ofertele instituțiilor bancare și nebancare și să facă alegerea în funcție de Dobânda Anuală Efectivă. Cu cât DAE este mai redusă, cu atât suma de rambursat este mai mică. Apreciez că românii pot să apeleze cu încredere la instituțiile reglementate”.

BVB | Știri BVB
TERAPLAST SA (TRP) (27/10/2025)

Detalii teleconferinta T3/2025

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (27/10/2025)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 20.10.2025 - 24.10.2025

ROMPETROL RAFINARE S.A. (RRC) (27/10/2025)

Programul de investitii in capacitatile de stocare, continuat de Rompetrol Rafinare

ONE UNITED PROPERTIES (ONE) (27/10/2025)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 20.10.2025 - 24.10.2025

AAGES S.A. (AAG) (27/10/2025)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 20-24 octombrie 2025