Banci

Paul Anghel, ANPC: Numărul reclamațiilor consumatorilor privind serviciile financiare s-a redus considerabil în ultimii trei ani, la jumătate

Numărul reclamațiilor consumatorilor privind serviciile financiare la ANPC s-a redus considerabil în ultimii trei ani, la jumătate, potrivit domnului Paul Anghel, directorul general al ANPC.

Numărul reclamațiilor consumatorilor la ANPC vizând produse și servicii financiare a atins maximul în anii 2015-2016, când a fost inițiată, respectiv, adoptată, legea dării în plată.

În perioada 2016-2018, numărul reclamațiilor consumatorilor vizând produse și servicii financiare la ANPC a scăzut cu 55,3%. În aceeași perioadă, numărul cererilor adresate Centrului de Soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar (CSALB) a crescut de aproape patru ori. 

Dacă în anul 2016 numărul cererilor conforme adresate CSALB era egal cu 2,25% din numărul reclamațiilor la ANPC, în anul 2018 procentul a ajuns la 27,6%. Numărul dosarelor constituite la CSALB a ajuns în perioada 1 ianuarie-15 noiembrie 2019 la aproape de trei ori mai mult decât în tot anul 2017. 

Paul Anghel a declarat: “Această situație favorabilă consumatorilor este datorată transpunerii în legislația națională a directivelor 48/2008 și a directivei 17/2014, care au uniformizat modalitatea în care se acordă credite la nivel european: “Desigur, în situația în care se constată eventuale abateri, acestea sunt corectate de ANPC. Alți factori care au condus la scăderea numărului de reclamații pe zona serviciilor financiare sunt determinați de creșterea nivelului educației financiare și de soluționarea cauzelor pe cale amiabilă, fie direct între instituții și consumatori, fie prin intermediul Centrului de Soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar. Programele de educație financiară sunt în continuare necesare, astfel încât consumatorii să poată să facă alegeri cât mai bine informați în momentul în care contractează credite sau achiziționează alte produse și servicii. În momentul în care sunt interesați de contractarea unui credit, recomandarea este studieze ofertele instituțiilor bancare și nebancare și să facă alegerea în funcție de Dobânda Anuală Efectivă. Cu cât DAE este mai redusă, cu atât suma de rambursat este mai mică. Apreciez că românii pot să apeleze cu încredere la instituțiile reglementate”.

Articole recente

Trump: Consiliul Fed ar trebui să preia controlul, dacă Powell nu reduce ratele dobânzilor

Preşedintele SUA, Donald Trump, a îndemnat vineri Consiliul Rezervei Federale americane să preia controlul, dacă…

15 minute ago

Finlanda restricţionează utilizarea telefoanelor mobile în şcoli

Noua legislaţie care restricţionează utilizarea telefoanelor mobile în şcolile finlandeze a intrat în vigoare vineri,…

19 minute ago

Putin reiterează că obiectivele Rusiei în Ucraina rămân neschimbate, dar speră că negocierile de pace vor continua

Președintele rus Vladimir Putin a reiterat vineri că obiectivele Rusiei în Ucraina rămân neschimbate, dar…

32 de minute ago

Preşedintele Nicuşor Dan a semnat 73 de decrete de pensionare pentru magistraţi; printre aceştia se numără preşedinta ICCJ

Preşedintele Nicuşor Dan a semnat vineri decretele de pensionare pentru 73 de magistraţi, printre care…

35 de minute ago

Operaţiunea “Cuibul cu Fantome”: ANAF controlează firmele care împart sediul cu alte zeci sau sute de societăţi

Direcţia Generală Antifraudă Fiscală a demarat în aceste zile Operaţiunea "Cuibul cu Fantome", care presupune…

41 de minute ago

Insolvențele în București au crescut cu 32% – Risco

Conform platformei de analiză financiară RisCo.ro, în perioada august 2024 - iulie 2025 au fost…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More