Protectia Consumatorului

ANPC oprește temporar funcționarea restaurantului Trattoria Roma, din sectorul 6 al Capitalei

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat și a realizat o acțiune de control la Trattoria Roma, un restaurant situat în Cartierul Drumul Taberei din Capitală, în urma unei postări de pe rețelele de socializare, recepționată de tinerii comisari, pentru care acest mijloc de comunicare este foarte uzual, potrivit unui comunicat de presă.

Ca atare, aceștia s-au mobilizat, în cadrul programului Academia Comisarilor, inițiat de ANPC, cu scopul de a-i specializa pe tinerii comisari, prin activități practice în teren, la care participă în echipe mixte cu colegi cu experiență, pentru ca actul de control desfășurat de ei să se realizeze într-o manieră unitară, la același nivel de exigență.

” Comunicarea cu fiecare dintre consumatorii afectați de neregulile operatorilor economici trebuie să cunoască noi dimensiuni. Tinerii noștri colegi au observat că, în mediul online, nu neapărat pe conturile instituției, apar informații importante și s-au hotărât să le caute și să le dea atenție.

Roadele implicării lor se văd zi de zi, atât în efecte, cât și în schimbarea mentalității în interiorul instituției. Suflul tânăr adus redă energie și ne obligă și pe noi să redevenim tineri în atitudine, în hotărâre și, automat, dă rezultate”, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Astfel, în urma verificărilor, o echipă a Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București spune că a constatat un mod defectuos de derulare a activității restaurantului, care oferea servicii care pot pune in pericol viața, sănătatea sau interesele economice ale consumatorilor, fapt care a dus la aplicarea următoarelor sancțiuni:

  • Oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a unei cantități de peste 113 kg produse neconforme în valoare de peste  5000 lei
  • Amendă contravențională în valoare totală de 10.000 lei
  • Oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor.

Neregulile înregistrate au fost:

– utilizarea unor materii prime și preparate culinare fără etichete cu data limita de consum sau elemente de identificare și caracterizare

– utilizarea unor agregate frigorifice total neigienizate, cu prezența masivă de praf, impurități și resturi alimentare pe ventilația cu care sunt echipate

– prezența unor insecte moarte

– nerespectarea condițiilor de temperatură și a vecinătăților în agregatele frigorifice

– existența unui paviment depreciat ce nu poate fi igienizat corespunzător

– utilizarea bureților de sârmă, în spațiul de lucru și colectarea rezidurilor solide în recipiente fără capac

– lipsa informării consumatorilor, în lista meniu, asupra riscurilor previzibile reprezentate de ingredientele cu potențial allergen.

 

Articole recente

Topul celor mai bune orașe pentru Generația Z 

Bangkok, Thailanda, este orașul numărul 1 pentru Generația Z, în parte datorită scorurilor sale ridicate…

4 ore ago

Canada a eliminat multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA

Canada a eliminat vineri multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA, marcând un pas semnificativ…

4 ore ago

Cancelarul Merz, despre un acord de pace în Ucraina: Suntem la o distanţă de 10 kilometri şi am parcurs, poate, primii 200 de metri

Cancelarul german Friedrich Merz a descris eforturile de a ajunge la un acord de pace…

4 ore ago

Muncitorii străini au impulsionat economia zonei euro, afirmă Christine Lagarde

Preşedinta Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, a declarat sâmbătă, la simpozionul anual al Rezervei Federale…

5 ore ago

În spatele importurilor masive de petrol rusesc ale Indiei: cel mai bogat om din Asia (Al Jazeera)

Importurile de țiței rusesc ale Reliance au crescut de la 3% înainte de războiul din…

5 ore ago

Un atac cu drone ucrainene provoacă un incendiu și reducerea capacității centralei nucleare rusești de la Kursk

Un atac cu drone ucrainene a provocat un incendiu de scurtă durată la centrala nucleară…

6 ore ago

This website uses cookies.

Read More