Burse/Investitii

Antibiotice Iași a raportat un profit net de 23,16 milioane lei, în primul semestru, în creștere cu 20%; Creștere cu 54% a veniturilor din vânzări

Antibiotice în primul semestru al anului 2022:

  • Creșterea cu 54% a veniturilor din vânzări;
  • Creșterea profitului brut cu 32%;
  • Retenția personalului de 98%;
  • Reducerea gradului de îndatorare de la 32% la 29%;
  • 100% utilizare energie din surse regenerabile.

 

Profitul net realizat de Antibiotice Iași (ATB) a fost de 23,16 milioane lei, în primul semestru, în creștere cu 20%, care la o valoare a veniturilor din vanzari de 248,19 milioane lei, conduce la un randament al afacerii de 9,3%, potrivit unui raport al companiei, transmis Bursei de Valori București. Veniturile totale inregistrate in perioada de referinta sunt in valoare de 286,46 milioane lei, peste valoarea inregistrata in semestrul I anul 2021 (189,43 milioane lei) si peste cea planificata de 248,62 milioane lei.

Realizarea veniturilor totale este sustinuta de cheltuieli totale in valoare de 260,28 milioane lei.

Dupa natura lor situatia veniturilor, a cheltuielilor si implicit a rezultatului inregistrat se prezinta astfel:

• venituri din exploatare in valoare de 282,14 milioane lei, mai mari comparativ cu valoarea realizata in perioada similara a anului precedent de 186,22 milioane lei si cu cea planificata prin Bugetul de venituri si cheltuieli de 245,44 milioane lei, fiind sustinute de cresterea vanzarilor, atat pe piata interna cat si pe piata internationala.

• cheltuieli din exploatare sunt in valoare de 253,75 milioane lei mai mari comparativ cu cheltuielile efectuate in perioada similara a anului precedent (164,69 milioane lei) si cu valoarea planificata (224,34 milioane lei) fiind corelate cu nivelul veniturilor inregistrate.

Valoarea investitiilor planificate pentru primele 6 luni ale anului 2022 este de 20,87 milioane lei, iar valoarea realizata in primele 6 luni este de 16,91 milioane lei. Ministerul Sănătății deține 53% din ATB, iar SIF Oltenia 26,5%.

Vezi mai jos comunicatul ATB integral:   

 

  • Afacerile companiei Antibiotice SA în primul semestru 2022 au depășit perioada similară a anului 2021

 Antibiotice SA (simbol ATB) a remis Bursei de Valori Bucureşti, în data de 16 august 2022, raportul cuprinzând rezultatele economico-financiare aferente semestrului I al anului 2022. Rezultatele arată creșteri sustenabile determinate de aplicarea consecventă a politicilor de maximizare a randamentelor și a strategiei de consolidare a afacerii atât pe plan internațional cât și în România, până în 2030.

Creșterea cu 54% a veniturilor din vânzări

Piețele internaționale au revenit la perioada pre-pandemie, cu o reluare a accesului populației la sistemele de sănătate publică, la programele de spitalizare și tratamentele operatorii. În primele 6 luni, vânzările Antibiotice pe piețele din Europa, Statele Unite ale Americii și Asia-Pacific, au crescut cu 40% comparativ cu perioada similară a anului trecut, generând o creștere a profitabilității cu 10%.

  • O pondere importantă din vânzările pe piețele externe o au substanțele active pe bază de Nistatină (feed-grade, standard, micronizată) care au înregistrat în primele 6 luni ale acestui ani o creștere valorică de 78%, consolidând astfel și profitabilitatea companiei.

 

  • Vânzările de produse finite își mențin trendul de creștere pe principalele piețe din America de Nord, Europa și Asia, cu un avans de 17%, superior semestrul I, 2021, generat de consolidarea businessului pe piețe tradiționale din America și Asia, precum și de expansiunea pe noi teritorii (Marea Britanie, Arabia Saudită).

Piața internă a susținut creșterea veniturilor din vânzări prin consolidarea pe segmentele hospital și retail.

  • În spitale, Antibiotice a înregistrat vânzări în creștere cu 32%, în S1, 2022 comparativ cu S1, 2021 datorate în principal revenirii nivelului de asistență spitalicească, numărul pacienților externați din spitale în primele 6 luni 2022 fiind cu 24% mai mare comparativ cu perioada similară a anului 2021.
  • Pe segmentul retail, Antibiotice a înregistrat o creștere de 14% determinată de valorificarea superioară a portofoliului de medicamente cu și fără prescripție medicală precum și prin campanii de promovare pe principalele canale media pentru produsele din brandul umbrelă Nutriensa® și a brand name-urilor asociate (Fluxiv®, Silithor®, Equilibra®, SimbiFlora, Fezivit C®, Lejer®, Soriso®, Sprinten® și Imunofix®).

Consolidarea veniturilor se realizează și prin proiectele de business development contractate în semestrul 1,2022, de tip in-licensing și out-licensing prin care se va completa portofoliul companiei cu un număr de 20 de noi produse și vor fi accesate noi piețe din America de Sud, Australia și Europa.

Ritmul de creștere al vânzărilor a fost susținut în mod echilibrat de toate cele 4 divizii ale companiei: Divizia de substanțe active, Divizia de produse injectabile sterile, Divizia forme solide orale, Divizia produse topice.

Creșterea profitului brut cu 32%

În perioada analizată, Antibiotice a obținut un profit brut în valoare de 26,18 milioane lei, cu 32% mai mare comparativ cu valoarea înregistrată în perioada similară a anului precedent, fiind determinat de creșterea prețurilor pe piețele internaționale și de o structură optimă de vânzare pe piața internă. Aceste strategii au fost aplicate conform planului de maximizare a randamentelor și planului de management al costurilor.

Îmbunătățirea independenței financiare
Diminuarea valorii datoriilor atât pe termen scurt cât și pe termen lung a determinat îmbunătățirea nivelului indicatorului grad de îndatorare, calculat ca raport între datoriile totale și activul total, de la 32% la data de 31.12.2021 la 29% la data de 30.06.2022.
La data de 30.06.2022 Antibiotice nu înregistrează obligații restante la bugetul de stat și bugetul local. Valoarea sumelor achitate în perioada de referință la bugetul de stat este de 48,39 milioane lei și de 1,9 milioane lei la bugetul local.

Investiții pentru dezvoltare sustenabilă
Valoarea investițiilor realizate în primele 6 luni ale anului 2022 au fost orientate spre dezvoltarea stategică și consolidarea afacerii ajungând la valoarea de 17 milioane lei.

Antibiotice este continuu preocupată de îmbunătățirea impactului său asupra mediului înconjurător. În acest an a contractat și utilizează în procesele proprii de producție doar energie verde, provenind din surse 100% regenerabile. Astfel, compania se pregătește ca în perspectivă să-și producă energie verde prin panouri fotovoltaice cât și din alte surse. Această măsură reprezintă un pas major în direcția dezvoltării sustenabile și reducerii emisiilor de dioxid de carbon în atmosferă.

Cea mai importantă resursă – oamenii bine pregătiți

Dezvoltarea resursei umane și îmbunătățirea gradului de retenție reprezintă preocupări principale ale managementului. În acest context, compania urmărește creșterea nivelului de motivare și satisfacție a propriilor angajați ca factor determinant al performanței. Preocuparea continuă pentru adaptarea sistemului de recompensare și crearea unei politici de motivare financiară și non-financiară a angajaților are rolul de a crește gradul de satisfacție a salariaților și îmbunătățirea retenției personalului. În primele 6 luni ale anului, gradul de retenție al angajaților Antibiotice a fost de 98%.
La începutul anului, Antibiotice a demarat “Academia a+”, o platformă axată pe programe de educație, inovație, susținere și dezvoltare a competențelor profesionale atât a propriilor angajați cât și a comunității, care vizează dezvoltarea calitativă a structurii de resurse umane și adaptarea acesteia la noua configurație a platformei în perspectiva anilor 2028-2030. De asemenea, un alt beneficiu pentru angajați îl reprezintă Club a+, un proiect ce aparține pilonului „Trăim sănătos într-o companie sănătoasă” ce oferă angajaților atât oportunitați pentru practicarea sportului în spații adecvate cât și programe de dezvoltare personală.

 

Articole recente

Acțiunile Romgaz au atins la final de luna iulie un nou maxim istoric; compania face investiții  masive în Neptun Deep

Acțiunile Romgaz au crescut cu 30%, în ultimele 12 luni, fiind unul dintre driverii sectorului…

14 minute ago

Royal FrieslandCampina a ajuns la un acord cu Bonafarm Group privind vânzarea operațiunilor din România

Royal FrieslandCampina N.V. a ajuns la un acord privind vânzarea către Bonafarm Group a operațiunilor…

38 de minute ago

Daniel David: Dacă demisia mea ar fi rezolvat situaţia financiară din Educaţie-Cercetare, aş fi anunţat-o demult

Ministrul Educaţiei, Daniel David, spune că a venit la conducerea ministerului ca să ajute şi…

50 de minute ago

Rata șomajului a fost, în iunie 2025, de 5,8% (INS)

Rata șomajului, în formă ajustată sezonier, a fost, în iunie 2025, de 5,8%, valoare egală…

o oră ago

Maspex va prelua controlul asupra Purcari Wineries, în urma subscrierii a peste 71% din acțiuni

Maspex Romania, o companie aparținând Grupului Maspex, a finalizat, prin intermediul Bursei de Valori București,…

o oră ago

Kovesi: În România, pe ce înseamnă frauda cu TVA, am văzut o implicare a mafiei italiene/ România este un teritoriu fertil şi pentru mafia chineză

Procurorul-şef al Parchetului European (EPPO) Laura Codruţa Kovesi a declarat într-un interviu pentru Libertatea că,…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More