Update articol:

ANUNȚ PRIVIND SELECȚIA CANDIDAȚILOR PENTRU DOUA POSTURI DE MEMBRU AL DIRECTORATULUI SPEEH HIDROELECTRICA SA , CEO SI CFO

S.P.E.E.H. HIDROELECTRICA S.A. organizează concurs pentru selecția a doi membri ai Directoratului, cu mandat până la data de 6.11.2027.

Procedura de selecţie cuprinde următoarele etape succesive:

a) Etapa I – selecţia dosarelor candidaților.
b) Etapa a II-a – test online, interviuri, integrarea declarației de intentie, pentru candidaţii declaraţi “admişi” după etapa I.

Posturi:

  1. Director General – Președinte al Directoratului (Chief Executive Officer CEO) – 1 post
  2. Director Financiar (Chief Financial Officer CFO) – 1 post

1. Post Director General Președinte Directorat (Chief Executive Officer CEO) – 1 post.

Condiții obligatorii:

  • Studii superioare finalizate cu diplomă de licență în domeniile fundamentale*: științe inginerești/științe economice;
  • Experiență generală în muncă de minim 7 ani și experiență profesională relevantă de minim 5 ani în funcții de conducere/administrare în cadrul societăților comerciale, publice sau private, regiilor autonome;
  • Cunoașterea limbii române – nivel avansat;
  • Cunoașterea limbii engleze – minim nivel mediu;
  • Fără înscrisuri în cazierele judiciar și fiscal;
  • Stare de sănătate corespunzătoare postului, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de către medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate.

Criteriu opțional :

  • Specializări în anumite domenii de activitate: Management, strategie, managementul riscului, guvernanță corporativă.

2. Post Director Financiar (Chief Financial Officer CFO –) – 1 post.

Condiții obligatorii:

  • Studii superioare finalizate cu diplomă de licență, în domeniul fundamental: științe economice.
  • Experiență generală de muncă de minim 7 ani;
  • Experiență profesională de minim 5 ani în funcții de conducere în domeniul managementului financiar (director/manager economic, director/manager financiar, contabil șef, șef serviciu economic/financiar/contabilitate) în cadrul societăților comerciale publice sau private, regiilor autonome.
  • Cel puțin o specializare/certificare profesională activă: auditor financiar (membru CAFR) și/sau expert contabil (membru CECCAR) și/sau consultant fiscal (membru CCF) și/sau membru ACCA-UK (schema profesională) și/sau membru CFA (Charterholder, Regular);
  • Cunoștințe și experiență în domeniul Standardelor Internaționale de Raportare Financiară – IFRS (minim o raportare realizată);
  • Cunoașterea limbii române – nivel avansat;
  • Cunoașterea limbii engleze – minim nivel mediu;
  • Fără înscrisuri în cazierele judiciar și fiscal;
  • Stare de sănătate corespunzătoare postului, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de către medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate.

Criteriu opțional :

  • Specializări în anumite domenii de activitate: Management, strategie, managementul riscului, guvernanță corporativă.

*conform prevederilor legale privind organizarea studiilor universitare de licenţă şi aprobarea listei domeniilor şi specializărilor din cadrul acestora, anexa 1 și a Legii 1/2011  a educației naționale, alte prevederi legale incidente. 

Dosarul de participare va conține în mod obligatoriu, următoarele documentele de eligibilitate:

  1. Curriculum Vitae – model european;
  2. Copie act de identitate;
  3. Copie documente care atestă pregătirea profesională;
  4. Documente care atestă experiența generală în muncă și profesională în administrarea/managementul societăților comerciale publice sau private /regiilor autonome, (Carnet de muncă sau Adeverință, după caz);
  5. Cazier judiciar;
  6. Cazier fiscal;
  7. Adeverința care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, nu mai veche de 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  8. Declarațiile procedurii.

(Declarațiile se solicită anterior trimiterii documentelor prin transmiterea unei cereri/unui e-mail la adresa office@arc-consulting.ro.).

Criterii de evaluare/selecţie candidaturi (conform art. 16 și 17, anexa 1 din HG 639/2023 privind normele de aplicare ale OUG 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare)  

A.competenţe:

a) competenţe specifice sectorului de activitate a întreprinderii publice;
b) competenţe profesionale de importanţă strategică;
c) competenţe de guvernanţă corporativă;
d) competenţe sociale şi personale;
e) experienţă pe plan local şi internaţional;
f) competenţe şi restricţii specifice pentru funcţionarii publici sau alte categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice;
g) altele, în funcţie de specificitatea întreprinderii publice;

B.trăsături:

a) reputaţie personală şi profesională;
b) integritate;
c) independenţă;
d) expunere politică;
e) abilităţi de comunicare interpersonală;
f) altele, în funcţie de specificitatea întreprinderii publice;

C.alte criterii:

a) rezultate economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul şi-a exercitat mandatul de administrator sau de director;
b) înscrieri în cazierul fiscal şi judiciar;
c) criterii de gen;
d) criterii suplimentare, în funcţie de specificitatea întreprinderii publice şi de prevederile legale aplicabile.

Art. 17.

Pot fi criterii opţionale următoarele:

a) mandate de administrator/director al unei întreprinderi publice sau private deţinute anterior;
b) specializări în anumite domenii de activitate;
c) cunoaşterea unei limbi străine de circulaţie internaţională.

Bibliografie : 

  • OUG nr. 109/2011privind guvernața corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare,
  • G. nr. 639/2023 – privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice,
  • Legea nr. 31/1990 a Societăților, republicată.
  • Codul de Guvernanță corporativă publicat de Bursa de Valori București
  • Burdus, E., Tratat de management, Ed. Economica, Bucuresti, 2005
  • M Popa, CD Lungescu, II Salanţă Management: concepte, tehnici, abilităţi, Presa Universitară Clujeană, 2019

Bibliografie suplimentară pentru postul de CFO:

  • Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
  • OG nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrative-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea Contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • HG nr. 26/2003 privind transparența relațiilor financiare dintre autoritățile publice și întreprinderile publice, precum și transparența financiară în cadrul anumitor întreprinderi;
  • Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,
  • Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare;

Dosarele de candidatură se transmit on-line la adresa office@arc-consulting.ro

Toți candidați vor primi pe e-mail comunicarile cu privire la statusul candidaturilor, precum și planul de interviu aferent fiecărei etape a procedurii.

Informaţii suplimentare puteţi obţine la numărul de telefon: 0733 66 12 33, persoană de contact Elena Căprar

Data limită pentru transmitere electronica a dosarelor de candidatură: 4.11.2025

BVB | Știri BVB

S.P.E.E.H. HIDROELECTRICA S.A. (H2O) (03/10/2025)

Anunt privind selectia membrilor Directoratului - CEO si CFO

BURSA DE VALORI BUCURESTI SA (BVB) (03/10/2025)

Convocare AGAE in data de 12/13.11.2025

TERAPLAST SA (TRP) (03/10/2025)

Informare Depozitarul Central - structura sintetica consolidata 26.09.2025

OIL TERMINAL S.A. (OIL) (03/10/2025)

Informare referitoare la comentarii media