International

Apple va majora preţurile în magazinele de aplicaţii App Store din Europa şi până în Asia, în octombrie

Grupul american Apple Inc. a anunţat majorări importante de preţuri pentru cei care fac cumpărături în magazinele de aplicaţii App Store din Europa şi până în Asia, în ideea de a-şi proteja marjele de profit într-un moment în care o serie de valute importante se depreciază în raport cu dolarul american, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.

Într-un mesaj trimis dezvoltatorilor de aplicaţii, Apple a informat că toţi clienţii din ţările care utilizează moneda euro, precum şi cei din Suedia, Japonia, Coreea de Sud, Chile, Egipt, Malaezia, Pakistan şi Vietnam, vor vedea majorări de preţuri începând cu data de 5 octombrie.

Un factor cheie care stă în spatele aceste decizii ar putea fi aprecierea dolarului american. În Japonia, preţurile ar putea creşte cu aproximativ 30%, o majorare semnificativă după prăbuşirea yenului în raport cu dolarul. La începutul verii, Apple a majorat preţurile pentru întreaga gamă de produse Mac, iPhone şi iPad, pentru a reflecta disparităţile dintre monede. Euro a a suferit o evoluţie similară şi în prezent se tranzacţionează aproape la paritate cu dolarul şi sunt semne că noi deprecieri vor urma în perioada următoare.

“Nu este prima dată când Apple ajustează preţurile în App Store, dar asta este o majorare semnificativă. Este inevitabil că ajustările de preţuri vor fi resimţite de dezvoltatorii de aplicaţii şi jocuri de pe pieţele afectate. Oamenii ar putea fi mai reticenţi la ideea de a achiziţiona aplicaţii, acum mai mult ca niciodată, iar dezvoltatorii ar putea fi forţaţi să devină mai creativi în viitor cu privire la preţuri”, a declarat Serkan Toto, analist la firma Kantan Games din Tokyo.

Un studiu independent arată că dezvoltatorii de aplicaţii au majorat deja preţurile în ultimul an. Potrivit firmei Apptopia, preţul mediu pentru achiziţionarea unei aplicaţii a crescut cu 40% în luna iulie 2022, comparativ cu aceiaşi lună a anului trecut.

Magazinul de aplicaţii App Store este o sursă importantă de venituri pentru grupul american Apple, care a dezvăluit recent noua sa generaţie de telefoane iPhone 14. În trimestrul încheiat în luna iunie, Apple a raportat venituri din servicii uşor sub estimările analiştilor, iar directorul general Tim Cook a recunoscut că grupul se confruntă cu o anumită încetinire, dar a adăugat că se aşteaptă ca veniturile să îşi revină în trimestrul patru.

Articole recente

Câteva mii de cadre didactice protestează în Piața Victoriei împotriva modificărilor aduse sistemului de Educație

Câteva mii de cadre didactice din toată țara protestează, luni, în Piața Victoriei din Capitală,…

25 de minute ago

Ziua Z pentru finanțele publice din Franța, a doua economie a Uniunii Europene (Andrei Rădulescu)

Autor: Andrei Rădulescu Astăzi Parlamentul Franței se reunește în sesiune extraordinară pentru a vota programul…

27 de minute ago

Gazprom a primit un rating “AAA” din partea unei agenţii chineze de evaluare

Agenţia chineză de evaluare financiară CSCI Pengyuan a atribuit un rating "AAA" grupului petrolier rus…

o oră ago

Franţa/ Moţiune de cenzură care cel mai probabil va duce la căderea guvernului condus de Francois Bayrou

Franţa se pregăteşte să se cufunde din nou într-o criză politică odată cu căderea aşteptată…

o oră ago

Trump anunţă că lideri europeni vor vizita SUA pentru discuţii privind războiul din Ucraina

Preşedintele american Donald Trump a declarat duminica aceasta că mai mulţi lideri europeni vor vizita…

o oră ago

Ziua Petrolistului – Respect pentru moștenirea industrială, accent pe inovație durabilă (FPE)

Federația Patronală a Energiei (FPE) marchează Ziua Petrolistului printr-un mesaj de recunoștință adresat tuturor profesioniștilor…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More