Update articol:

Asociaţia Pro Infrastructură: UMB cere rezilierea şi încetarea “amiabilă” pe două loturi ale Autostrăzii A8 / Mărul discordiei – suma iniţială pe care UMB trebuie să o plătească CNIR aferentă garanţiei de bună execuţie: 1,5% din preţul contractului

Asociaţia Pro Infrastructură anunţă, vineri după-amiază, că UMB cere rezilierea şi încetarea “amiabilă” pe două loturi ale Autostrăzii A8, din cauza sumei iniţiale pe care trebuie să o plătească CNIR aferentă garanţiei de bună execuţie – 1,5% din preţul contractului. Suma este prevăzută în toate contractele încheiate în ultima perioadă de CNAIR şi CNIR, iar reducerea ei ar încălca legislaţia.

Asociaţia Pro Infrastrcutură anunţă, vineri, că UMB cere rezilierea şi încetarea “amiabilă” pe două loturi ale Autostrăzii A8.

Potrivit acestora, ”mărul discordiei” este suma iniţială pe care UMB trebuie să o plătească CNIR aferentă garanţiei de bună execuţie: 1,5% din preţul contractului, adică aproximativ 90 milioane lei.

”Aceasta a fost de două ori acceptată şi asumată de UMB: atât prin depunerea ofertei în cadrul licitaţiei, cât şi ulterior prin semnarea contractului care specifică negru pe alb această clauză. Dar, ce să vezi, UMB cere CNIR reducerea de la 1,5% la doar 0,5% a sumei iniţiale aferente garanţiei de bună execuţie. CNIR se bâlbâie şi trimite un document nesemnat, deci cu valoare juridică zero, că e de acord. Însă ulterior realizează că este ilegal, cere un punct de vedere atât de la ANAP (Agenţia Naţională de Achiziţii Publice) cât şi de la DGOIT (Direcţia Generală Programe Europene Transport din MT), primeşte confirmarea că o asemenea modificare este substanţială şi nu poate fi făcută fără să încalci legea achiziţiilor publice. Mai mult, PIERDEREA fondurilor europene ar fi o CERTITUDINE”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.

Aceştia afirmă că ”UMB se supără, îşi ia jucăriile şi pleacă”.

”UMB vrea pur şi simplu să renunţe şi, culmea, cere restituirea “de îndată” a scrisorii de garanţie de participare la licitaţie. Garanţie care fix din cauza asta este pusă, să nu se trezească statul cu antreprenori neserioşi care se răzgândesc fără motiv după ce au fost declaraţi câştigători. Clauza nu este doar pe aceste contracte, ci pe toate cele licitate de CNAIR şi CNIR în ultima perioadă”, afirmă specialiştii organizaţiei.

Aceştia îşi exprimă speranţa că UMB îşi va schimba poziţia, va respecta clauzele contractuale asumate şi va construi sectoarele din Autostrada A8.

 

BVB | Știri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (31/07/2025)

Raport auditor - art. 108 Legea 24/2017 (R) - S1 2025

ROMPETROL RAFINARE S.A. (RRC) (31/07/2025)

Amendament - raport conf. art. 108 din Legea 24/2017 (R)

PROMATERIS S.A. (PPL) (31/07/2025)

Raport auditor - art. 108 Legea 24/2017 (R) pentru S1 2025

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (31/07/2025)

Raport conf. art. 108 Legea 24/2017 (R) - EFSA-TEL

BANCA TRANSILVANIA S.A. (TLV) (31/07/2025)

Majorare capital social certificat inregistrare ASF