Infrastructura

Asociaţia Pro Infrastructură: UMB cere rezilierea şi încetarea “amiabilă” pe două loturi ale Autostrăzii A8 / Mărul discordiei – suma iniţială pe care UMB trebuie să o plătească CNIR aferentă garanţiei de bună execuţie: 1,5% din preţul contractului

Asociaţia Pro Infrastructură anunţă, vineri după-amiază, că UMB cere rezilierea şi încetarea “amiabilă” pe două loturi ale Autostrăzii A8, din cauza sumei iniţiale pe care trebuie să o plătească CNIR aferentă garanţiei de bună execuţie – 1,5% din preţul contractului. Suma este prevăzută în toate contractele încheiate în ultima perioadă de CNAIR şi CNIR, iar reducerea ei ar încălca legislaţia.

Asociaţia Pro Infrastrcutură anunţă, vineri, că UMB cere rezilierea şi încetarea “amiabilă” pe două loturi ale Autostrăzii A8.

Potrivit acestora, ”mărul discordiei” este suma iniţială pe care UMB trebuie să o plătească CNIR aferentă garanţiei de bună execuţie: 1,5% din preţul contractului, adică aproximativ 90 milioane lei.

”Aceasta a fost de două ori acceptată şi asumată de UMB: atât prin depunerea ofertei în cadrul licitaţiei, cât şi ulterior prin semnarea contractului care specifică negru pe alb această clauză. Dar, ce să vezi, UMB cere CNIR reducerea de la 1,5% la doar 0,5% a sumei iniţiale aferente garanţiei de bună execuţie. CNIR se bâlbâie şi trimite un document nesemnat, deci cu valoare juridică zero, că e de acord. Însă ulterior realizează că este ilegal, cere un punct de vedere atât de la ANAP (Agenţia Naţională de Achiziţii Publice) cât şi de la DGOIT (Direcţia Generală Programe Europene Transport din MT), primeşte confirmarea că o asemenea modificare este substanţială şi nu poate fi făcută fără să încalci legea achiziţiilor publice. Mai mult, PIERDEREA fondurilor europene ar fi o CERTITUDINE”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.

Aceştia afirmă că ”UMB se supără, îşi ia jucăriile şi pleacă”.

”UMB vrea pur şi simplu să renunţe şi, culmea, cere restituirea “de îndată” a scrisorii de garanţie de participare la licitaţie. Garanţie care fix din cauza asta este pusă, să nu se trezească statul cu antreprenori neserioşi care se răzgândesc fără motiv după ce au fost declaraţi câştigători. Clauza nu este doar pe aceste contracte, ci pe toate cele licitate de CNAIR şi CNIR în ultima perioadă”, afirmă specialiştii organizaţiei.

Aceştia îşi exprimă speranţa că UMB îşi va schimba poziţia, va respecta clauzele contractuale asumate şi va construi sectoarele din Autostrada A8.

 

Articole recente

Descinderi la o uzină din SUA: Peste 300 dintre cei 475 de arestaţi sunt sud-coreeni, anunţă Seulul

Peste 300 dintre cele 475 de persoane arestate joi în SUA într-o uzină de baterii…

7 ore ago

ANPC: România se află la coada clasamentului în privinţa numărului de entităţi SAL, cu doar două structuri

România se situează la coada clasamentului în ceea ce priveşte numărul entităţilor de soluţionare alternativă…

7 ore ago

Ambasadorul României în SUA: Subiectul privind anularea alegerilor, închis

Andrei Muraru, ambasadorul României în Statele Unite ale Americii, admite că momentul anulării alegerilor prezidenţiale…

7 ore ago

Raoul Bova: Războaiele distrug viitorul; tinerii ‘să privescă oamenii în ochii, nu în ecran’

Starul italian din 'Under the Tuscan Sun' sau 'Alien vs. Predator' (AVP), Raoul Bova se…

7 ore ago

Fitch a revizuit perspectiva asociată ratingului Poloniei la “negativă” din cauza deteriorării finanţelor publice

Agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a revizuit, vineri, perspectiva asociată ratingului Poloniei, la "negativă",…

12 ore ago

This website uses cookies.

Read More