Infrastructura

Asociaţia Pro Infrastructură: UMB cere rezilierea şi încetarea “amiabilă” pe două loturi ale Autostrăzii A8 / Mărul discordiei – suma iniţială pe care UMB trebuie să o plătească CNIR aferentă garanţiei de bună execuţie: 1,5% din preţul contractului

Asociaţia Pro Infrastructură anunţă, vineri după-amiază, că UMB cere rezilierea şi încetarea “amiabilă” pe două loturi ale Autostrăzii A8, din cauza sumei iniţiale pe care trebuie să o plătească CNIR aferentă garanţiei de bună execuţie – 1,5% din preţul contractului. Suma este prevăzută în toate contractele încheiate în ultima perioadă de CNAIR şi CNIR, iar reducerea ei ar încălca legislaţia.

Asociaţia Pro Infrastrcutură anunţă, vineri, că UMB cere rezilierea şi încetarea “amiabilă” pe două loturi ale Autostrăzii A8.

Potrivit acestora, ”mărul discordiei” este suma iniţială pe care UMB trebuie să o plătească CNIR aferentă garanţiei de bună execuţie: 1,5% din preţul contractului, adică aproximativ 90 milioane lei.

”Aceasta a fost de două ori acceptată şi asumată de UMB: atât prin depunerea ofertei în cadrul licitaţiei, cât şi ulterior prin semnarea contractului care specifică negru pe alb această clauză. Dar, ce să vezi, UMB cere CNIR reducerea de la 1,5% la doar 0,5% a sumei iniţiale aferente garanţiei de bună execuţie. CNIR se bâlbâie şi trimite un document nesemnat, deci cu valoare juridică zero, că e de acord. Însă ulterior realizează că este ilegal, cere un punct de vedere atât de la ANAP (Agenţia Naţională de Achiziţii Publice) cât şi de la DGOIT (Direcţia Generală Programe Europene Transport din MT), primeşte confirmarea că o asemenea modificare este substanţială şi nu poate fi făcută fără să încalci legea achiziţiilor publice. Mai mult, PIERDEREA fondurilor europene ar fi o CERTITUDINE”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.

Aceştia afirmă că ”UMB se supără, îşi ia jucăriile şi pleacă”.

”UMB vrea pur şi simplu să renunţe şi, culmea, cere restituirea “de îndată” a scrisorii de garanţie de participare la licitaţie. Garanţie care fix din cauza asta este pusă, să nu se trezească statul cu antreprenori neserioşi care se răzgândesc fără motiv după ce au fost declaraţi câştigători. Clauza nu este doar pe aceste contracte, ci pe toate cele licitate de CNAIR şi CNIR în ultima perioadă”, afirmă specialiştii organizaţiei.

Aceştia îşi exprimă speranţa că UMB îşi va schimba poziţia, va respecta clauzele contractuale asumate şi va construi sectoarele din Autostrada A8.

 

Articole recente

Marco Rubio afirmă că acordul de încetare a focului între Ucraina și Rusia „nu este exclus”

Secretarul de stat a mai declarat că nu crede că impunerea de sancțiuni suplimentare împotriva…

3 ore ago

Zelensky insistă pentru mai multă claritate cu privire la garanțiile de securitate pentru Ucraina în cazul unui acord de pace

Președintele ucrainean Volodymyr Zelensky a insistat pentru mai multă claritate cu privire la forma pe…

3 ore ago

Trump şi Putin au convenit în Alaska asupra unor ‘garanţii de securitate solide’ pentru Ucraina, susţine Witkoff

Preşedintele american şi omologul său rus au convenit în timpul întâlnirii lor de vineri din…

4 ore ago

Bolojan: România îşi poate recâştiga credibilitatea şi predictibilitatea prin respectarea angajamentelor şi consecvenţă în decizii

Respectarea angajamentelor şi consecvenţa în decizii sunt singurele căi prin care România îşi poate recâştiga…

4 ore ago

Ucraina: Von der Leyen salută propunerea lui Trump de a oferi garanţii de securitate inspirate de NATO

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a salutat duminică propunerea preşedintelui american, Donald Trump,…

4 ore ago

Incendii în Spania: Premierul Sanchez propune un pact naţional pentru urgenţă climatică

Prim-ministrul spaniol a anunţat un "pact naţional pentru urgenţă climatică" care să lase deoparte "luptele…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More