Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSursa foto: senat.ro
Trei senatori PNL au depus la Senat un proiect de lege prin care s-ar introduce obligaţia ca autorităţile şi instituţiile publice să comunice în termen de 10 zile răspunsurile la petiţiile cetăţenilor, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.
“Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 10 zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă. Pentru soluţionarea petiţiilor trimise, de la autorităţi sau instituţii publice termenul de 10 zile curge de la data înregistrării petiţiei la autoritatea sau instituţia publică competentă. În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o informare şi o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul cu cel mult 10 zile, iar în domeniul energiei şi gazelor naturale termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile, cu notificarea prealabilă a petentului”, se menţionează în proiectul de lege.
Iniţiatorii acestuia sunt trei senatori PNL, Nicoleta Pauliuc, Cristian-Augustin Niculescu-Ţâgârlaş şi Claudia Banu.
Cei trei senatori menţionează în expunerea de motive că propunerea lor are ca scop reducerea timpului în care un cetăţean trebuie să primească răspuns de la o autoritate publică, de la 30 de zile la 10 zile, ţinând cont că în ultima perioadă majoritatea petiţiilor sunt transmise prin mijloace electronice de comunicare, iar instituţiile publice, fie ele primării, consilii judeţene, ministere sau autorităţi subordonate acestora îşi desfăşoară activitatea cu publicul preponderent on-line.
“Tehnic, rezolvarea petiţiilor transmise în format electronic, prelucrarea şi repartizarea lor în interiorul direcţiilor instituţiilor publice pentru primirea răspunsurilor este mult mai uşoară”, mai spun iniţiatorii.
Proiectul legislativ urmează să fie dezbătut mai întâi la Senat, apoi la Camera Deputaţilor care este for decizional în acest caz, potrivit Agerpres.
Exim Banca Românească prelungește până la finalul lunii august oferta unică de economisire care permite…
Grupul Financiar Banca Transilvania a participat pentru prima dată în acest an la exercițiul european…
Statele Unite şi NATO lucrează la un nou mecanism de furnizare de echipamente militare americane…
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care…
Adrian Țuțuianu (PSD) a fost numit vineri în funcția de secretar de stat în cadrul…
Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea, care dețin împreună 5,27% din capitalul social, solicită…
This website uses cookies.
Read More
View Comments
Ar putea fi o initiativa buna.
Nu e clar daca e modificare la Legea 544 privind informatiile publice.
Unde de regula nu se raspunde la informatia publica solicitata sau se raspunde in dorul lelii ori la mișto.
Apoi nu înteleg daca termenul de 10 zile curge de la data transmisiei cererii prin email intrucat nu am intalnit nicio institutie publica care sa confirme primirea.
Sau o retransmit , gen Min. Sanatatii, la CNASS sau Casa de Sanatate a Municipiului
Bucuresti si nimeni nu mai stie ce si cum.
Nu este cunoscut numele persoanei care primeste corespondenta asta, nu e cunoscut numele celui care retransmite, samd.
Nebuloasa!
Nu cunosc datele acestei initiative dar cred ca e chiftea ca sa marcheze.
Pentru ca nu e nicio sanctiune pentru cel care reprezinta autoritate publica, respectiv Primar, Pres. CJ, Prefect, Director, samd.
Acesti indivizi ce sunt vremelnic acolo au o durere la bască la petitii!
In ultimul timp nici instantele de judecata nu abordeaza procesul profesionist.
Asadar, tovarasi modificati legea dar sa se schimbe prin partile esentiale si cu sanctiuni.
Altfel va fi apa de ploaiea😯😯😯
Este de bun augur toate aceste modificări numai asa cum a spus aici un comentator, cineva trebuie sa și răspundă de întârzieri sau de primirea și transmiterii la timp a răspunsurilor atât dr importante ca nu degeaba se fac petițiile iar cetățenii au nevoie de aceste informații în diferite cauze. Ma aflu într o asemenea poziție de întârziere a raspunsului la solicitările mele transmise unor instituții și Consiliul local al comunei Telega de unde va scriu.