Educație digitală

Avertizare a Directoratului de Securitate Cibernetică – Campania de fraudă prin folosirea identităţii unor companii de curierat/Victimele sunt direcţionate spre un site fals şi trebuie să pătească, prin Revolut, o presupusă taxă de livrare

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează, joi, că, pe măsură ce cumpărăturile online sunt tot mai frecvente, continuă campania de fraudă prin folosirea identităţii unor companii de curierat. Victimele sunt direcţionate spre un site fals şi trebuie să pătească, prin Revolut, o presupusă taxă de livrare.

”Pe măsură ce cumpărăturile online devin tot mai frecvente, primim din ce în ce mai multe notificări, mesaje şi email-uri de la servicii de curierat sau Poştă. Infractorii cibernetici profită de această rutină şi trimit SMS-uri pretinzând că sunt din partea unor astfel de entităţi pentru a ne întinde capcane.  SMishing-ul este o formă de fraudă similară cu phishing-ul, dar realizată prin intermediul mesajelor text (SMS), combinând termenii SMS şi phishing”, a transmis, joi, DNSC, într-un text instituşat AVERTIZARE.

Specialiştii explică şi cum funcţionează frauda: ”Atacatorii trimit mesaje text care par să provină de la o sursă de încredere, cum ar fi o companie de livrare, ca în exemplul din imagini. Mesajul conţine un link care, odată accesat, direcţionează victima către un site web fals, unde infractorii susţin că livrarea unui colet fictiv nu a putut fi efectuată şi că acesta trebuie livrat din nou. Pentru această nouă livrare, se solicită plata unei presupuse taxe de livrare, prin intermediul Revolut. Această plată va ajunge, în realitate, direct în conturile atacatorilor”.

Cum să vă protejaţi:

  • Gândiţi logic, citiţi cu atenţie când primiţi un mesaj şi nu acţionaţi în grabă
  • NU faceţi clic pe linkuri din mesaje text de la surse necunoscute. Nu apelaţi numere de telefon furnizate şi nu răspundeţi la astfel de mesaje suspecte
  • Nu furnizaţi niciodată informaţii sensibile prin SMS
  • Fiţi atenţi la mesajele text care vă solicită să acţionaţi imediat sau să efectuaţi plăţi în regim de urgenţă

Ce să faceţi dacă credeţi că aţi fost victima unui atac de smishing:

  1. Contactaţi imediat banca dumneavoastră, în cazul în care aţi furnizat date de card sau de autentificare la contul dvs., sau dacă aţi efectuat o plată către atacatori
  2. Notificaţi entitatea a cărei identităţi este folosită pentru a ajuta la soluţionarea cât mai rapidă a confuziei generate de tentativa de fraudă
  3. Raportaţi incidentul către DNSC (prin platforma PNRISC sau la telefon 1911) şi către Poliţia Română (petiţii@politiaromana.ro) în cazul în care aţi suferit pagube financiare

Articole recente

Lutnick: Trump vrea o ofertă comercială „suficient de bună” din partea UE, dar nu este clar ce înseamnă asta

Secretarul pentru comerț Howard Lutnick a declarat că „întrebarea” înaintea discuțiilor dintre președintele Donald Trump…

o oră ago

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat, după cum a anunțat într-o conferință de presă. "În acest…

3 ore ago

Trump joacă golf în Scoţia, înaintea întâlnirii cu Von der Leyen axată pe comerţ

Preşedintele american Donald Trump a jucat golf duminică la complexul său de la Turnberry, în…

4 ore ago

Peste 2200 de consumatori din judeţul Bihor nu au în continuare energie electrică în urma furtunii de sâmbătă seară

Peste 2200 de consumatori din judeţul Bihor nu au în continuare energie electrică, după furtuna…

4 ore ago

Prima reacție a lui Ilie Bolojan în scandalul Dragoș Anastasiu: “Sigur veți avea, până după amiază, o declarație”

Premierul Ilie Bolojan a avut o primă reacție duminică, la câteva zile după ce informații…

7 ore ago

China publică un plan de acțiune privind IA la câteva zile după SUA, pe fondul intensificării cursei tehnologice globale

Sâmbătă, China a lansat un plan de acțiune global pentru inteligența artificială, care solicită cooperarea…

7 ore ago

This website uses cookies.

Read More